افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

اولین موزه ملی هنرهای معاصر آتن که پس از سال‌ها تاخیر در پایتخت تاریخی یونان افتتاح شد، آثار هنری مختلفی از هنرمنان بومی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.

آتن را به‌خاطر بناهای تاریخی و کلاسیکش می‌شناسند؛ اما این شهر افسانه‌ای هم‌اکنون قرار است، خانه مهم‌ترین موزه هنر معاصر در سراسر یونان باشد. برای آشنایی بیشتر با اولین موزه ملی هنرهای معاصر در آتن با کجارو همراه باشید.

افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

موزه هنر معاصر  بالاخره در آتن، افتتاح شد؛ عکس از کاترینا پرشکوا (Katerina Paraskeva)

آکروپلیس، معبد المپیای زئوس، آگورای باستانی و موزه آکروپلیس در آتن، شما را به سفری در گذشته و یونان باستان می‌برند؛ اما برای داشتن نگرشی کلی به هنر معاصر و نسل هنرمندان جدید که فرهنگ یونان کنونی را شکل می‌دهند، باید بازدید از موزه ملی هنرهای معاصر (EMST) را در برنامه خود بگنجانید.

افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

چیدمان امیلی جکیر (Emily Jacir)؛ عکس از کاترینا پرشکوا (Katerina Paraskeva)

درهای این موزه در تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند) و قبل از افتتاح رسمی در ماه آوریل، به روی اولین بازدیدکنندگان گشوده شد و بازدید از آن در تمام ماه مارس ۲۰۲۰ (۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۹) رایگان خواهد بود.

موزه مذکور که در یک کارخانه قدیمی در منطقه کوکاکی (Koukaki) قرار دارد، آثاری از هنر معاصر در زمینه‌هایی چون عکاسی، رسانه‌های جدید (هنر دیجیتال، انیمیشن، هنر اینترنتی، روباتیک و بازی‌های ویدئویی)، معماری، طراحی و نقاشی با شرکت‌کنندگانی از هنرمندان بومی و بین‌المللی از جمله دیمیتریس آلیتینوس (Dimitris Alithinos)، کارل آندره (Carl Andre)، آندریا بورز (Andrea Bowers)، دیموستنیس کوکینیدیس (Dimosthenis Kokkinidis)، آندریاس آنگلیداکیس (Andreas Angelidakis) و بسیاری دیگر را به نمایش خواهد گذاشت.

افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

جنیس شیشوپدیس (Jannis Psyshopedis)؛ عکس از کاترینا پرشکوا (Katerina Paraskeva)

طبق گفته‌ وزیر فرهنگ یونان، لینا مندونی، پیش از این آتن تنها پایتخت اروپایی بود که چنین موزه‌ای نداشت. او در یک بیانیه اظهار کرد که افتتاح موزه ملی هنرهای معاصر (EMST)، پس از ۲۰ سال فرازوفرود، از جمله کمبود بودجه و چندین بار تاخیر در تعیین تاریخ افتتاح، یک روز تاریخی را برای یونان رقم زد.

با وجودی که این ساختمان چندین سال است به‌عنوان یک مرکز فرهنگی استفاده می‌شود؛ اما تاکنون، خانه یک مجموعه دائمی نبوده است.

افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

موزه ملی هنرهای معاصر، ۶ روز در هفته باز است؛ عکس از الکسیا آنجلوپولو (Alexia Angelopoulou)

قبل از شروع تابستان، یک کافی‌شاپ و رستوران به موزه اضافه خواهد شد و مجموعه برنامه‌ای از رویدادهای خلاقانه و آموزشی را به تمام گروه‌های سنی ارائه خواهد کرد.

موزه ملی هنرهای معاصر، روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا هفت عصر باز است و درست در ۳۰۰ متری ایستگاه متروی سینگرو فیکس (Syngrou-Fix) و ایستگاه تراموای ترم فیکس (Tram Fix) قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت «https://www.emst.gr» سر بزنید.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور یونان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادهای تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه