برای دیدن یکی از جاذبه‌های بکر تایلند، فقط یک هفته زمان دارید

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
برای دیدن یکی از جاذبه‌های بکر تایلند، فقط یک هفته زمان دارید

تپه ساحلی خائو لوم مواک، یکی از فوق‌العاده‌ترین مناطق کوهنوردی تایلند محسوب می‌شود که هم‌اکنون به‌مدت یک هفته برای بازدید عموم، باز است.

کوهنوردان از تاریخ یکم مارس (یکشنبه ۱۱ اسفند) می‌توانند به تایلند بروند و یکی از تماشایی‌ترین چشم‌اندازهای کشور را تماشا کنند؛ اما فرصت این کار، بسیار محدود است. با کجارو در این سفر جذاب و دیدنی همراه باشید.

تپه ساحلی خائو لوم مواک (Khao Lom Muak) با ۳۰۰ متر ارتفاع، در کرانه خلیج تایلند در استان پراچواپ خیری خان (Prachuap Khiri Khan) قرار دارد و مناظری رویایی از خط ساحلی نزدیک و خلیج‌هایش، جزایر کوچک، به‌علاوه خود شهر پراچواپ خیری خان را به بازدیدکنندگان پیشکش می‌کند.

جاهای دیدنی تایلند

خائو لوم مواک، تپه‌ای ساحلی در استان پراچواپ خیری خان، تنها به‌مدت کوتاهی در سال برای بازدید عموم باز است

خائو لوم مواک، یک منطقه طبیعی محافظت‌شده و از جاهای دیدنی تایلند است که زیستگاه لانگور تیره (میمون‌های لاغر‌اندام و دراز‌دم و ریش‌دار بومی هند و آسیای جنوب شرقی) و پایگاه هوایی نظامی وینگ فایو در پراچواپ به حساب می‌آید. این منطقه صرفا در زمان تعطیلات ملی و نمایشگاه‌های گردشگری بومی، به روی عموم باز می‌شود و بازدیدکنندگان فقط صبح‌ها اجازه کوهنوردی دارند؛ قبل از اینکه گرمای خورشید غیرقابل‌تحمل شود.

جاهای دیدنی تایلند

نوک تپه، مناظری باز و بدون مانع از خط ساحلی، خلیج‌های آن و جزایر کوچک در نزدیکی این منطقه به شما پیشنهاد می‌کند؛ عکس از Chn Kant Xisr A Ngkur N Xyuthya

در جریان باشید که ورود به خائو لوم مواک، با قیدوشرط‌هایی همراه است. کوهنوردان باید از ساعت ۶ تا ۱۰:۳۰ صبح وارد پایگاه شوند و برای مسیر خود، ثبت‌نام و فشار خونشان را اندازه‌گیری کنند. آن‌ها همچنین باید آب آشامیدنی موردنیاز، کفش راحتی و مناسب و یک جفت دستکش، همراه خود داشته باشند. تا نوک قله، حدود دو ساعت سربالایی است که به دو بخش تقسیم می‌شود. در ابتدا یک مسیر پله‌ای با ۴۹۶ پله و شیبی ملایم در پیش رو دارید که با راه‌های کوهستانی طبیعی و برج‌های دیده‌بانی مشخص شده است؛ اما پس از این قسمت، مسیر مشکل‌تر می‌شود و باید از طریق یک مسیر طنابی به‌سمت قله آهکی، صعود کنید.

جاهای دیدنی تایلند

کوهنوردان باید برای یک کوهنوردی مشکل، آماده باشند، زیرا در انتها، باید از طریق یک مسیر طنابی به‌سمت قله آهکی، صعود کنند؛ عکس از MR.WUTTISAK PROMCHOO

باید بدانید که در قله، فرصتی برای استراحت‌ ندارید و تا ظهر، از همه بازدیدکنندگان درخواست می‌شود که به سطح دریا بازگردند. البته دامنه تپه با سواحل ماسه‌ای سفید آرامش‌بخش و همچنین یک موزه تاریخی کوچک نیز به روی عموم مردم باز هستند؛ این موزه بر زندگی اسطوره‌های بومی در جنگ جهانی دوم تمرکز دارد.

جاهای دیدنی تایلند

پراچواپ خیری خان، تنها به‌اندازه یک‌ساعت رانندگی از شهر گردشگری شلوغ هواهین فاصله دارد؛ عکس از مونتون وا (Monthon Wa)

شهر آرام پراچواپ خیری خان در ۳۰۰ کیلومتری جنوب بانکوک در آزادراه شماره چهار قرار گرفته است و تنها به‌اندازه یک‌ساعت رانندگی از شهر هواهین و تفریحگاه‌های شلوغ آن فاصله دارد.

طبق گزارش‌ آژانس خبری بانکوک پست، خائو لوم مواک، در زمان جشن سونگکران نیز مجددا به روی عموم باز می‌شود؛ این جشن سال نوی تایلندی‌ها در ماه آوریل (۲۵ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد. برای اطلاع از جدول زمانی می‌توانید با شماره ۰۳۱-۶۱۱-۰۳۲ تماس بگیرید یا به صفحه فیس‌بوک مقامات گردشگری پراچواپ (Prachuap Facebook page) سر بزنید.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور تایلند هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادهای تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه