طبیعت دیدنی شمال تایلند را از دست ندهید

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
طبیعت دیدنی شمال تایلند را از دست ندهید

سفر به شمال کشور تایلند، برای کسانی که به‌دنبال طبیعت بکر و دست‌نخورده هستند، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فوق‌العاده را رقم می‌زند.  

تایلند شمالی مملو از شگفتی‌های طبیعی فوق‌العاده است که شما را متحیر خواهد کرد. با کجارو همراه شوید تا سفری مجازی و الهام‌بخش به زیباترین چشم‌اندازهای تایلند داشته باشید. شاید در انتهای این مقاله حتی خود را در حال رزرو بلیط هواپیما به این کشور آسیایی یافتید!

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور تایلند هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادهای تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

چشم‌انداز دوی اینتانون، عکس از داگلاس پرکینز (Dane Low)

دوی اینتانون، بلندترین کوه کشور تایلند در منطقه چوم تونگ در استان چیانگ مای واقع شده است. قله بسیار برجسته این کوهستان، یکی از نقاط پرطرفدار گردشگری میان مسافران و بومیان به شمار می‌آید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

رنگین‌کمان و آبشار، عکس از دین لو (Dane Low)

کشور زیبای تایلند با طبیعتی بکر و پر از شگفتی، پر از آبشارهایی است که تقریبا در هر استانی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. پس از بارش باران و تشکیل رنگین‌کمان بر فراز این آبشارها، یکی از زیباترین مناظر برای عکاسی و لذت‌بردن از طبیعت شکل می‌گیرد. از جمله این آبشارها می‌توان به آبشار چیانگ مای اشاره کرد.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

مینلای دم شاه‌بلوطی، عکس از راشن (Rushen)

تورهای طبیعت‌گردی و سافاری، یکی از تجربه‌هایی است که در سفر به تایلند، به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید. تماشای حیات وحش منحصر‌به‌فرد و متنوع این کشور زیبا برای علاقه‌مندان به حیوان‌ها و همین طور کودکان، سفری به‌یادماندنی را رقم خواهد زد؛ درست مثل پرنده‌ای به نام مینلای دم شاه‌بلوطی که روی یک شاخه، ژست عکاسی گرفته است.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

پارک ملی دوی سوتپ-پوی، عکس از اولیور داد (Oliver Dodd)

پارک ملی دوی سوتپ-پوی با دارا بودن جاذبه‌های فراوانی چون معبدی بودایی به نام پراتات دوا سوتپ و قصر بوبینگ که اقامتگاه زمستانی پادشاه بومیپول آدولیاده و خانواده‌اش است، یکی از مناطق محافظت‌شده گیاهی و جانوری به شمار می‌آید. این پارک ملی در فاصله‌ کوتاهی از چیانگ مای و در دوی سوتپ (Doi Suthep) قرار دارد که برای خلوت کردن با طبیعت، مکانی فوق‌العاده است.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

غار خفاش، چیانگ دائو، عکس از آندریا شافر (Andrea Schaffer)

پناهگاه حیات وحش چیانگ دائو (Chiang Dao)، منطقه‌ای حفاظت‌شده در چیانگ مای تایلند است. این پناهگاه در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد و بیش از ۵۲۱ کیلومتر مربع از جنوب شهر دوی چیانگ دائو و مناطق کوهستانی جنوبی دائن لائو و شمال تانون تانگ چای را پوشش می‌دهد. بلندترین قله این محدوده، دوی چیانگ دائو با ارتفاع ۲,۱۷۵ متر است.

چیانگ دائو، بسته به ارتفاع دارای پوشش‌های جنگلی متعددی چون جنگل‌های همیشه‌سبز خشک و تپه‌ای، جنگل‌های دوبال‌میوگان برگ‌ریز و دشت‌ها است. برخی از گونه‌های در حال انقراض مانند گربه‌های طلایی آسیایی، گورال دم‌دراز و لاک‌پشت‌های سر بزرگ در این پناهگاه، زندگی می‌کنند. علاوه بر این، چیانگ دائو، محلی فوق‌العاده برای پیاده‌روی و اکتشاف در غارها است. غار خفاش حیرت‌آور را نیز در اینجا خواهید دید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

ابرهای صبحگاهی، عکس از جیسون تامپسون (Jason Thompson)

کوهنوردان و افرادی که به هایکینگ علاقه دارند، لحظه‌های ناب و جالبی را هنگام طلوع خورشید در تایلند تجربه خواهند کرد. پس از گذراندن شب در کوه، سعی کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و به تماشای یکی از جادویی‌ترین چشم‌اندازهای طبیعت بنشینید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

چشم‌اندازی تماشایی، عکس از شینسوکه ایکگامه (Shinsuke Ikegame)

در تابستان و بخشی از پاییز یعنی در ماه‌های ژوئیه تا اکتبر (۱۰ تیر تا ۹ آبان)، فصل باد و بارش‌های موسمی در تایلند است. در این زمان از سال، اکثر شهرها، بیشترین میزان بارش را دارند و پس از این باران‌ها می‌توان شاهد مناظری سرسبز و پر از رنگ‌های سرزنده بود.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

آبشار بوآ تانگ، چیانگ مای، عکس از برایان جفری بگدی (Brian Jeffery Beggerly)

آبشار بوآ تانگ (Bua Thong Waterfalls)، آبشاری کوچک و شگفت‌انگیز با آب‌‌های سفید شیری‌رنگ است که همچون جواهری در این جنگل می‌درخشد. بیشتر مردم از بالای آبشار به‌سمت پایین می‌آیند؛ اما این آبشار با ویژگی منحصربه‌فردش، گردشگران را به کوهنوردی ترغیب می‌کند. این آبشار از چشمه‌ای در بالای آن تغذیه می‌شود و در گذر زمان، مواد معدنی که از روی سنگ‌ها به پایین می‌ریزند به آن‌ها بافت سنگ‌پایی داده‌اند. بنابراین سنگ‌های آبشار بوآ تانگ به‌جای لیز بودن، کاملا سفت‌وسخت هستند و به‌راحتی می‌توان از آن‌ها بالا رفت.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

چشم‌اندازی زیبا، عکس از جرمی ایدس (Jeremy Eades)

هایکینگ یا پیاده‌روی در طبیعت که شباهت بسیاری به کوهنوردی دارد، یکی از راه‌های کشف طبیعت در سکوت و آرامش است. مناظر خیره‌کننده و طبیعت دست‌نخورده تایلند شمالی، فضایی فوق‌العاده و فرصتی ناب برای هایکینگ فراهم کرده‌اند.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

نور صبحگاهی، دوی مائه سالونگ، عکس از آتیبورد کونگ پرپان (Atibordee Kongprepan)

کوه دوی مائه سالونگ، بخشی از رشته‌کوه دائن لائو در استان چیانگ رای به شمار می‌رود که در ۶ کیلومتری مرز بروما واقع شده است. این کوهستان به‌خاطر پایگاهی نظامی معروف است که در سال ۱۹۶۱ توسط ارتش کومینتانگ متعلق به چین ساخته شد.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

رودخانه میکونگ، مثلث طلایی، عکس از رایان هاروی (Ryan Harvey)

رودخانه میکونگ، یکی از شاهکارهای طبیعت در جنوب شرقی قاره آسیا است؛ جایی که تایلند، میانمار و لائوس در مثلث طلایی به هم می‌رسند. این رود با ۴,۳۵۰ کیلومتر طول، بیستمین رود بزرگ جهان به شمار می‌آید. مسیر این رودخانه از کشورهای چین، لائوس، کامبوج، تایلند، میانمار و ویتنام عبور می‌کند و علاوه بر اهمیت تجاری و اقتصادی، یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد است. بیش از ۱۰ هزار گونه دریایی و صدها گونه حیات وحش در این رودخانه و حاشیه آن زندگی می‌کنند. 

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

غروب دودی، چیانگ رای، عکس از آتیبوردی کونگ‌پریپان (Atibordee Kongprepan)

فصل سوختن (burning season) در تایلند، معمولا از اواخر فوریه تا اواخر آوریل (اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت) طول می‌کشد. در طول این ماه‌ها، مناظر کوهستانی دوی سوتپ به‌خاطر حجم دود، تیره و نفس‌کشیدن سخت‌تر می‌شود. این فصل با شروع بارش شدید باران در انتهای سانگکران (سال نوی تایلندی‌ها)، خاتمه می‌یابد.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

دریاچه ای در راک تای

دهکده کوچک راک تای، در اطراف دریاچه‌ای زیبا و مسحورکننده قرار گرفته است. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به مغازه‌های چای چینی و کوه‌های اطراف اشاره کرد.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

دوی لوآنگ چیانگ دائو، چیانگ دائو، عکس از دوگ مولوانی (Doug Mulvaney)

کوهستان دوی لوآنگ چیانگ دائو (Doi Lunag Chiang Dao)، سومین کوه بلند تایلند است و با حدود ۱٫۵ ساعت رانندگی می‌توان به این منطقه حیرت‌انگیز رسید. هایکینگ، یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های این منطقه به شمار می‌آید. برخی از قسمت‌های مسیر، شیبی تند دارند؛ اما پس از گذشتن از آن‌ها، به جنگلی زیبا و سپس به قله می‌رسید که زیباترین و وسیع‌ترین چشم‌انداز تایلند را پیشکش علاقه‌مندان می‌کنند. چشم‌انداز دوی لوآنگ چیانگ دائو در زمان تابش خورشید از میان ابرها را از دست ندهید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

آبشار خروشان، دوی اینتانون، عکس از یووال هیمویتس (Yuval Haimovits)

پارک ملی دوی اینتانون در استان چیانگ مای، در ارتفاع ۲,۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مکان‌هایی است که در سفر به شمال تایلند نباید از دست داد. کوه دوی اینتانون، بخشی از رشته‌کوه هیمالیا است که از کشورهای بوتان و میانمار نیز عبور می‌کند و آبشاری زیبا از میان جنگل متراکم آن جریان دارد. تورهای هایکینگ، کوهنوردی و طبیعت‌گردی بسیاری برای گشت‌و‌گذار در این منطقه در اختیار گردشگران است.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

پروانه زیبا، چیانگ مای، عکس از کیران لمب (Kieran Lamb)

گونه‌های مختلفی از حیوان‌ها از جمله ماهی‌ها، پرندگان، پستانداران و حشرات در جنگل‌های تایلند شمالی زندگی می‌کنند. یکی از زیباترین موجوداتی که می‌توان در این مناطق دید، پروانه‌ها هستند، پس در گردش‌های خود در پارک‌های ملی، جنگل‌ها و کوه‌ها، با دقت به اطراف خود بنگرید تا از دیدن زیباترین موجودات طبیعت، لذت ببرید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

جنگل گرمسیری، عکس از مایکل کوری (Michael Cory)

از کوه‌های سنگی گرفته تا آب‌های لاجوردی، جنگل‌های انبوه و سرسبز تایلند، در انتظار شما هستند. تایلند با بیش از ۲۵,۰۰۰ کیلومتر مربع پارک ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و دریاچه‌ها، طبیعتی تماشایی و شگفت‌انگیز دارد که شامل حیوانات، پرندگان و موجودات دریایی می‌شود. تایلند شمالی با ۳۴ پارک ملی و جنگل‌های انبوه گرمسیری، یکی از زیباترین بخش‌های این کشور به شمار می‌آید.

تماشای شگفتی های طبیعی در تایلند شمالی

دره پای، عکس از جیمز آنتروباس (James Antrobus)

بیشتر گردشگران برای دیدن کوه‌ها و طبیعت، به منطقه پای در شمال شرقی استان مائه هونگ سان می‌روند؛ یکی از جاهایی که نباید در این بازدید از دست بدهید، دره پای در فاصله هشت کیلومتری شهر است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه