تعیین نرخ ۱۹۶ مسیر پرواز داخلی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
تعیین نرخ ۱۹۶ مسیر پرواز داخلی

 نرخ بلیط برای پروازهای داخلی در جریان جلسه‌ مشترک شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری تا پایان مهر اعلام شد و فروش بلیط بیش از نرخ‌های اعلامی برای تمامی شرکت‌ها ممنوع است.

در پی بروز نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر و افزایش هزینه‌های جانبی تعمیر و نگهداری هواپیما که به گفته وزیر راه و شهرسازی تا ۵۵ درصد هزینه‌های ایرلاین‌ها به‌صورت ارزی است، ایرلاین‌ها بلیط پروازهای داخلی را زیاد کردند که کاهش حجم سفرهای هوایی و اعتراضات مسافران از نتایج این افزایش هزینه بود.

عواملی نظیر حفظ و ارتقای صنعت هوانوردی و رضایتمندی مسافران باعث شد تا شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری قرار گذاشتند تا پایان مهرماه برای قیمت بلیط پروازهای داخلی سقف تعیین شود و به این‌گونه در نرخ بلیط هواپیما تعدیل به وجود آید که نرخ‌های اجرایی شده در طول روزهای گذشته به‌شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

صبح شنبه جلسه هماهنگی میان مسئولان ایرلاین‌های ایرانی با مدیران سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد و در جریان این جلسه، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که با وجود آزادسازی نرخ‌ها به‌منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر ماه امسال تغییری در آن‌ها ایجاد نکند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ جدید پروازها تا ساعات آینده روی سایت شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد، توضیح داد:

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته نرخ پرواز تهران-اصفهان ۲۹۰ هزار تومان، تهران-شیراز ۳۸۰ هزار تومان، تهران-مشهد ۳۹۰ هزار تومان، تهران-کیش ۵۱۰ هزار تومان و تهران-بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

 این نرخ‌ها سقف مجاز قیمت پروازها بوده و در صورتی که بازار کشش این نرخ را نداشته باشد، با تصمیم‌گیری شرکت‌های هواپیمایی امکان کاهش آن وجود دارد اما قطعا هیچ شرکتی بیشتر از این قیمت نمی‌تواند بلیط بفروشد.

به گفته سامانی کاهش تعداد مسافران حاصل از افزایش نرخ بلیط قطعا برای ایرلاین‌ها اتفاق به‌صرفه‌ای به شمار نمی‌رود و با وجود تمام فشارهای بین‌المللی که تامین نیازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران را با دشواری‌های فراوان مواجه می‌کند و به‌رغم اینکه با سیاست‌های جدید ارزی شرایط برای تامین نیازهای شرکت‌ها بسیار دشوارتر از گذشته شده است، اما تصمیم ایرلاین‌های داخلی بر آن است که با همراهی با سیاست‌های دولت، نرخ‌های مشخصی را تعیین کنند و به آن‌ها پایبند باشند.

در رابطه با پروازهای خارجی نیز تلاش‌ها بر آن است تا تصمیمات قطعی گرفته شده و در این زمینه کاهش نرخ صورت گیرد.

در روزهای گذشته با اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی قیمت بلیط تمام شده برای پروازهای داخلی و خارجی به‌شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد که نتیجه آن کاهش اقبال مسافران در خرید بلیط پروازهای داخلی شد.

شرایط برای پروازهای بین‌المللی به خاطر این سیاست‌ها سخت شده است تا جایی که تعدادی از ایرلاین‌های خارجی در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند. 

نرخ ثابت پروازهای داخلی

نرخ ثابت پروازهای داخلی

نرخ ثابت پروازهای داخلی

نرخ ثابت پروازهای داخلی

نرخ ثابت پروازهای داخلی

نرخ ثابت پروازهای داخلی

مطالب مرتبط:

دیدگاه