دیوار؛ جاذبه مهم گردشگری در اروپای شمالی

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
دیوار؛ جاذبه مهم گردشگری در اروپای شمالی

دیوارهای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد که جاذبه‌های گردشگری مهمی برای مسافران هستند. این دیوارها نقش مهمی در تاریخ کشورهای‌شان ایفا کرده‌اند. 

خیلی از گردشگرانی که برای گردش به اروپای شمالی می‌روند و در شهرهایی مانند ویسبی (سوئدتالین (پایتخت استونی) و برلین توقف می‌کنند، این موضوع را می‌دانند که مهم‌ترین جاذبه‌های آن‌ها یک «دیوار» است.

ویسبی، شهری به جا مانده از قرون وسطی در جزیره گوتلاند (Island of Gotland) است که در طول تاریخ خود چندن مرتبه مورد حمله‌ی آلمانی‌ها، دانمارکی‌ها و سوئدی‌ها قرار گرفته است. از این رو، این شهر نیاز به دیوارهایی (دیوارهای ویسبی) برای محافظت از خود داشت و آن دیوارها، امروز همچنان در همان مکان پابرجا هستند. همین داستان در تالین هم صادق است و در نتیجه، دیواری در تالین با ۶۶ برج مراقبت در آن بنا شد که خیلی از برج‌های آن هنوز محکم و استوار سر جای خود ایستاده‌اند.

علی‌رغم این‌که بیشتر بخش‌های دیوار برلین را با دو صف از بلوک‌های سنگی جایگزین کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی محل دیوار در گذشته هستند، اما این دیوار به طور کامل نابود نشده است. حدود یک مایل از دیوار واقعی به عنوان یک گالری هنری در فضای باز استفاده می‌شود. در نزدیکی ایستگاه بازرسی سابق در پاسگاه بازرسی چارلی، می‌توانید نقاشی‌های دیواری پانورامیکی در حدود ۱۸٫۵ متر را مشاهده کنید که شرایط برلین در زمان پابرجایی دیوار را به تصویر می‌کشند. بازدید از این گالری، تنها با قیمت ۱۰ یورو برای همه امکان‌پذیر است.

همه‌ی این دیوارها به خاطر وجود گردشگرانی معنا می‌یابند که در جستجوی دیوار هستند، کسانی که می‌خواهند دیوار ببینند، دیوار را لمس کنند و از دیوار بالا بروند. تنها با پرداخت هفت یورو می‌توان از یکی از برج‌های نگهبانی استونی بالا رفت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه