موفقیت در جام جهانی 2018؛ عامل رونق گردشگری در کرواسی

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۰
موفقیت در جام جهانی 2018؛ عامل رونق گردشگری در کرواسی

چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان است و وقتی که ساکنان آن علاقه‌مند می‌شوند که از یک کشور خاص بازدید کنند، حقیقتا می‌توان گفت که شانس به آن کشور رو کرده است.

در پی درخشش تیم ملی فوتبال کرواسی در بازی‌های جام جهانی 2018 و راه یافتن این تیم به فینال مسابقات، این کشور مورد استقبال مسافران چینی قرار گرفته است؛ میزان رزرو بلیط‌های پرواز و هتل در این کشور افزایش یافته و احتمال آن می‌رود که محبوبیت آن تا تعطیلات روز ملی چینی‌ها ادامه یابد.

شرکت «کونار» (Qunar) وابسته به «Ctrip»، بزرگ‌ترین شرکت مسافرتی آنلاین در چین، اعلام کرده است که از زمان حضور کرواسی در بازی فینال رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2018،  قیمت بلیط پرواز از چین به کرواسی افزایش زیادی یافته است.

Ctrip اعلام کرده است که قیمت بلیط پرواز رفت و برگشت بین پکن و زاگرب در این هفته، ۱۴۲۰ دلار بوده که دو برابر قیمت آن در هفته‌ی گذشته است. در هفته‌های گذشته، تعداد جستجوهای اینترنتی برای یافتن هتل در کرواسی در حدود ۳۰۰٪ بیشتر از ماه گذشته بوده است.

کرواسی

زو یو، مدیر عملیات‌های تجاری اروپایی Ctrip گفت:

جام جهانی به کل جهان کمک کرد تا کرواسی را بشناسند و اکنون، تقاضای زیادی برای مسافرت به این کشور زیبا که یک مکان گردشگری عالی در اروپا محسوب می‌شود، وجود دارد. سایت‌های میراث فرهنگی جهانی زیادی در کشور کرواسی وجود دارد و سریال تلویزیونی «گیم آو ترونز» (Game of Thrones) نیز در آن فیلمبرداری شده است.

در مقایسه با کشورهای اروپای شمالی و اروپای غربی، قیمت‌ها در کرواسی نسبتا پایین است. یک فنجان قهوه در این کشور تنها به قیمت یک و نیم دلار موجود است و یک وعده‌ی غذایی برای دو نفر را به قیمت ۳۰ دلار می‌توان تهیه کرد.

بسیاری از گردشگران چینی تمایل دارند که علاوه بر کرواسی، سری هم به کشورهای همسایه‌ی آن، مانند صربستان و مونته نگرو، بزنند. تابستان امسال، این کشورها از بیشترین افزایش محبوبیت در میان مقصدهای خارج از کشور برخوردار بوده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه