برگزاری نمایشگاه دائمی لباس اقوام در استان البرز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
برگزاری نمایشگاه دائمی لباس اقوام در استان البرز

استان البرز میزبان جشنواره لباس اقوام انتخاب شد.

نمایشگاه لباس اقوام قطعا اولین نمایشگاه نیست و در سال‌های آینده رو به بهبود و تکامل خواهد رفت و اگر نمایشگاه به‌صورت دایمی برگزار شود، استان البرز به‌عنوان ایران کوچک نمادی برای ارایه لباس‌های محلی اقوام در کشور می‌شود.

این نمایشگاه در استان البرز برگزار می‌شود، چرا که استان البرز به‌خاطر شهرتش که به نام ایران کوچک معروف بوده و اقوام بسیاری در آن زندگی می‌کنند، همچنین پویایی و علاقه‌مندی استانداری البرز به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر دلایل برگزاری این نمایشگاه در استان البرز است و این استان در این زمینه می‌تواند به‌عنوان یک پایلوت خوب در کشور تبدیل شود.

سید محمد مجابی مشاور رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به به نام سال با عنوان سال حمایت از تولید ملی در تشریح اهداف برپایی نمایشگاه لباس اقوام و حمایت از تولیدات ایرانی، گفت:

ما در اقتصاد مقاومتی باید به مسایل مختلفی توجه کنیم که درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن از جمله این مسایل به‌شمار می‌رود. بر همین اساس حرکتی که در معاونت زنان و خانواده شکل گرفت بر این مبنا بود که با استفاده از شعار سال و توجه به اقتصاد مقاومتی از تنوع لباس‌های اقوام ایرانی در پوشش مردم استفاده شود.

با توجه به اینکه از لباس اقوام در خیلی از موارد نمی‌توان در محل کار استفاده کرد، باید تغییراتی در آن ایجاد می‌شد، به همین علت به‌روز کردن طرح لباس اقوام توسط طراحان ایرانی مد نظر قرار گرفت و قرار بر آن شد تا لباس‌های اقوام به‌صورت به‌روز شده در نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه