بهترین زمان سفر به سانتورینی؛ جواهر سفید دریای اژه در یونان

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به سانتورینی؛ جواهر سفید دریای اژه در یونان

خانه‌های سفید و گنبدهای آبی جزیره سانتورینی واقع در کشور یونان از جذابیتی بی‌نظیر بهره‌مند هستند. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به این جزیره بر اساس آب و هوا در این مقاله با ما بخوانید.

یک فوران آتشفشانی عظیم در سال ۱۶۵۰ قبل از میلاد مسیح، مرکز جایی که در آن زمان، یک جزیره منفرد بود را منفجر کرد و تکه‌های آن را به دریا پرت کرد. برخی می‌گویند اینجا همان خانه شهر گمشده آتلانتیس است که قرن‌ها پیش در عمق اقیانوس ناپدید شد.

هر چیزی که از این شهر بین‌المللی اساطیری باقی مانده است، هم‌اکنون با سواحل زیبا و خانه‌های سفید باشکوه، محافظت می‌شود. امروز، سانتورینی شامل دو جزیره سکونت‌پذیر و چندین جزیره کوچک و دورافتاده است.

بیشتر بازدیدکنندگان زمان خود را در تیرا (بزرگ‌ترین جزیره مجمع‌الجزایر) می‌گذرانند که خانه شهرهای اصلی سانتورینی از جمله فیرا (Fira) و اویا (Oia) است.

سانتورینی

تراسیای خواب‌آلود (Thirassia) نیز محل مناسبی برای ریلکس کردن در طول روز است. بازدید از جزیره‌های آرام و پر از سکونی چون نی کامنی (Nea Kameni) و پالی کامنی (Palea Kameni) که قطعا ارزش گشت‌وگذار را دارند، به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

اولین مقصد هر مسافری در سانتورینی، سواحل رنگارنگ آن است؛ ماسه‌های قرمز و سیاه این سواحل خارق‌العاده سفر شما را تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهند کرد. سپس، به کاوش در شگفتی‌های به‌خوبی محافظت شده این مجمع‌الجزایر مانند آکروتیری باستانی (Ancient Akrotiri) بپردازید یا به ترای باستانی (Ancient Thera) بروید تا خرابه‌های سه امپراتور از جمله رومیان را ببینید. از آنجا می‌توانید چشم‌انداز نفس‌گیر کالدرا (یک استخر آب فیروزه‌ای بی‌نظیر که به‌عنوان هسته‌ای برای جزایر مختلف این مجمع‌الجزایر خدمت می‌کند) را تماشا کنید.

ممکن است برخی افراد بگویند برای لذت بردن از زیبایی‌های سانتورینی تنها یک روز کافی است (منظور آن‌ها بازدید از بندرگاه‌های جذاب این جزیره در کشتی‌های کروز است)، اما برای بهره‌مند شدن از تمام جاذبه‌های این جزیره به چند روز تا یک هفته زمان نیاز است.  در این حالت شما زمان کافی برای دیدن تمام نقاط خوش منظره سانتورینی را خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به سانتورینی بر اساس آب و هوا

سانتورینی

بهترین زمان سفر به سانتورینی در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) و آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) است؛ زمانی که آب و هوا گرم و جمعیت گردشگران کم است.

مانند دیگر جزایر سیکلدیز (Cyclades)، سانتورینی در تابستان میزبان بیشترین تعداد گردشگران است، پس اگر قصد سفر در ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)‌ را دارید، حتما از چند ماه زودتر رزروهای خود را انجام دهید.

به‌دنبال صرفه‌جویی هستید؟ سفر در فصل زمستان را امتحان کنید؛ زمانی که قیمت‌های مکان‌های اقامتی و بلیط‌های هواپیما به‌شدت افت می‌کند. به خاطر داشته باشید بالاترین دمای میانگین این فصل به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد (که اصلا برای حمام آفتاب گرفتن مناسب نیست) و منطقه شاهد بارش‌های فراوانی است. اگرچه، تمام این بارش‌ها نویدبخش فصل پرشکوفه و گرم بهار است. جمعیت گردشگران در فصل بهار، کم باقی می‌ماند. ماه می، زمان شروع هجوم گردشگران به جزایر یونان است.

بهترین زمان سفر به سانتورینی بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد)

سانتورینی

هر سال فصل گردشگری در طول عید پاک شروع می‌شود و بازدیدکنندگان یونانی و اروپایی عمدتا سفر خود به این جزیره را در این زمان از سال آغاز می‌کنند.

به خاطر داشته باشید خود تعطیلات عید پاک می‌تواند زمان بسیار شلوغی در سانتورینی باشد. دما در بیشتر ماه‌های فصل بهار در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد و آب و هوا بسیار معتدل است. اگرچه ممکن است هوا برای پوشیدن لباس شنا و حمام آفتاب کمی سرد باشد، اما آب و هوا برای گشت‌وگذار در شهر بسیار عالی است. برای عصرگاه‌های خنک فصل بهار، حتما ژاکت گرمی به‌همراه داشته باشید.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

سانتورینی

فصل تابستان فصل داغ گردشگری سانتورینی و همچنین بهترین زمان برای شنا است. بازدیدکنندگان برای یک تعطیلات ساحلی فوق‌العاده در این زمان از سال به سانتورینی هجوم می‌آورند.

اگر قصد دارید با جمعیت زیاد گردشگران در این فصل روبه‌رو شوید، از دو ماه زودتر مکان اقامتی خود را حتما رزرو کنید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

سانتورینی

آب دریای اژه در فصل پاییز یعنی ماه سپتامبر و اکتبر هنوز گرم است. بیشتر روزها آفتابی هستند و دمای میانگین در محدوده ۲۱٫۱ تا ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر جاذبه‌های گردشگری به‌رغم جمعیت کم گردشگران، در پاییز باز هستند و خوشبختانه جمعیت کم توریست‌ها منجر به افت قیمت هتل‌ها می‌شود.

آگاه باشید، برخی رستوران‌ها، هتل‌ها و دیگر مکان‌های تفریحی در اواخر ماه اکتبر یا اوایل نوامبر بسته می‌شوند و تا فصل بهار بسته باقی می‌مانند.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)

سانتورینی

فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری سانتورینی است. دمای میانگین ۱۰ درجه سانتی‌گرادی در این فصل به‌هیچ‌وجه برای حمام آفتاب مناسب نیست. فصل زمستان همچنین میزبان بارش‌های فراوان است که فصل بهاری پر از شکوفه را به سانتورینی نوید می‌دهد.

شما در این زمان از سال می‌توانید صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌های سفر خود کنید، اما معایبی چون بسته بودن بیشتر مکان‌های تفریحی و آب و هوای نامناسب را در نظر داشته باشید. به خاطر داشته باشید حتی برنامه حمل و نقل عمومی در زمستان، نیز محدود می‌شود.

بهترین زمان سفر به سانتورینی بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

عید پاک

سانتورینی

عید پاک یکی از روزهای تعطیل در سال میلادی است که در یکشنبه‌ای در ماه مارس یا آوریل برگزار می‌شود. مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود، دوباره زنده شده و برخاست. مسیحیان از این رویداد به‌عنوانِ رستاخیز مسیح یاد می‌کنند.

عید پاک در پایان هفته مقدسی است که عیسی وارد بیت‌المقدس می‌شود و توسط سربازان رومی دستگیر و پس از تحمل مصائب و سختی‌ها بر فراز تپه جلجتا مصلوب می‌شود. زمان این عید، برخلاف سایر اعیاد و مراسم، ثابت نیست و هر سال میان ۲۲ مارس (۲ فروردین) تا ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) تغییر می‌کند و بدین گونه محاسبه می‌شود که اولین یکشنبه بعد از ماه کاملی که پس از اعتدال بهاری باشد، عید پاک است.

عید پاک در سانتورینی، جشنی پر از آتش‌بازی‌های خارق‌العاده و یکی از بهترین زمان‌های بازدید از این جزیره است.

عید پاک سال ۲۰۱۹ در سانتورینی در تاریخ ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال جاز سانتورینی

سانتورینی

فستیوال جاز سانتورینی یکی از فستیوا‌ل‌های موسیقی در قلب تابستان در ماه جولای است که به‌صورت سالانه در سانتورینی برگزار می‌شود.

جشن پرافیتیس الیاس (Profitis Ilias)

سانتورینی

جشن پرافیتیس الیاس یکی از بزرگ‌ترین و خارق‌العاده‌ترین جشن‌های جزیره است که در ماه جولای در سانتورینی برگزار می‌شود.

فستیوال مگارون جیزی (Festival of Megaron Gyzi)

سانتورینی

فستیوال مگارون جیزی یک رویداد فرهنگی در ماه آگوست است که هر سال در مرکز مگارون جیزی (تاسیس شده در سال ۱۹۸۰) در قلب بخش مسیحی فیرا برگزار می‌شود.

فستیوال ایفستیا (Ifestia Festival)

سانتورینی

فستیوال ایفستیا، فستیوالی در تجلیل از فوران آتشفشان است که هر سال در طول یک روز در ماه آگوست برگزار می‌شود. فستیوال محبوب ایفستیا از ۲۶ سال قبل در سانتورینی یکی از جاذبه‌های قابل‌توجه این جزیره است.

بهترین زمان سفر به سانتورینی بر اساس هزینه هتل‌ها

بهترین زمان سفر به سانتورینی بر اساس

بهترین زمان سفر به سانتورینی بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل زمستان یعنی ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)، اوایل بهار و اواخر پاییز است.

رتبه‌های سانتورینی

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های سانتورینی به شرح زیر است:

  • اولین مقصد برتر جزیره‌ای در یونان
  • اولین مقصد برتر ماه عسل در قاره اروپا
  • اولین مقصد برتر گردشگری در ماه اکتبر
  • اولین جزیره برتر در جهان
  • ششمین مقصد برتر برای برگزاری مراسم ازدواج در قاره اروپا
  • هفتمین ساحل برتر در جهان
  • نهمین مقصد برتر ساحلی ماه عسل 
  • ۱۲امین مقصد برتر گردشگری در جهان
  • ۱۳امین مقصد برتر گردشگری در قاره اروپا
  • ۱۴امین مقصد برتر ماه عسل

سانتورینی؛ آب و هوا و اقلیم

سانتورینی

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در سانتورینی

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۳٫۹۴٫۳
فوریه۱۳٫۹۳٫۶
مارس۱۵٫۶۳٫۳
آوریل۱۸٫۹۱٫۳
می۲۲٫۲۰٫۸
ژوئن۲۶٫۱۰
جولای۲۷٫۲۰
آگوست۲۷٫۲۰
سپتامبر۲۵٫۶۰٫۸
اکتبر۲۲٫۲۱٫۸
نوامبر۱۸٫۳۴٫۶
دسامبر۱۵٫۶۴٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در سانتورینی

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۳٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱۲٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر
فوریه۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر
مارس۱۵٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۴٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۴٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
آوریل۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر
می۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۵٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
جولای۲۶٫۹ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۶٫۴ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۶٫۱ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر
آگوست۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر
سپتامبر۲۵٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۴٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۲۴ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر
اکتبر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
نوامبر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۵٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
دسامبر۱۴٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۳٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در سانتورینی

چه زمانی به سانتورینی برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۱۱۵۱۲۲۲۰
فوریه۱۲۱۶۱۲۳۱۸
مارس۱۲۱۶۳۲۲۱۸
آوریل۱۵۲۰۸۳۰۱۷
می۱۸۲۳۱۳۳۰۱۳
ژوئن۲۲۲۸۱۶۴۰۷
جولای۲۵۳۰۱۵۳۷۲
آگوست۲۵۳۱۲۱۳۵۱
سپتامبر۲۳۲۸۱۶۳۶۵
اکتبر۱۹۲۳۱۱۲۹۱۱
نوامبر۱۶۱۹۱۰۳۰۱۲
دسامبر۱۳۱۶۶۲۲۱۸

حداقل و حداکثر دما در سانتورینی

هزینه روزانه توریستی در سانتورینی

هزینه یک روز اقامت در سانتورینی حدودا ۲۶۱ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به سانتورینی سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در سانتورینی انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه