۹ اشتباه رایج در سانتورینی یونان؛ جزیره‌ای با غروب‌‌های خیره‌‌کننده

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۹ اشتباه رایج در سانتورینی یونان؛ جزیره‌ای با غروب‌‌های خیره‌‌کننده

یکی از مناظر زیبا و فراموش‌نشدنی کشور یونان جزیره سانتورینی است. باوجود مناطق بکر و زیبای آن افرادی که برای اولین بار وارد این جزیره می‌شوند، اشتباهات رایجی را انجام می‌دهند.

در یک سفره چندروزه به سانتورینی جزیره‌ای با غروب‌های خیره‌کننده در یونان، می‌توانید غروب‌های حماسی، وعده‌های غذایی یونانی به‌یادماندنی، سفرهای دریایی، صخره‌نوردی و هتل‌های مختلف را تجربه کنید؛ اما بهتر است مانند تازه‌واردها عمل نکنید و از ۹ اشتباه رایج در این جزیره پرهیز کنید.

سانتورینی

رسیدن بعد از تاریکی

افرادی که در تاریکی به فرودگاه تیرا در سانتورینی رسیدند، می‌گفتند:

ما تقریبا ساعت ۹ به فرودگاه رسیدیم؛ زمانی‌که چمدان‌ها را تحویل گرفتیم و ماشین اجاره کردیم تقریبا نزدیک به ساعت ۱۰ بود. فاصله هتل ما تا مکانی که بودیم ۲۰ دقیقه بود، اما به دلیل تاریکی و نبودن چراغ‌ها و علائم رانندگی مناسب در خیابان‌ها برای پیدا کردن آدرس هتل چندین بار متوقف شدیم و زمان بسیار زیادی را از دست دادیم؛ بنابراین برای رفتن به سانتورینی بهتر است پروازهای صبح را رزرو کنید.

شب در سانتورینی

بیمه اتومبیل

این کاملا امکان‌پذیر است که برای یک گشت و گذار چندروزه در سانتورینی از ماشین استفاده نکنید. یک سیستم اتوبوس‌رانی قابل‌اعتماد برای سفر بین fira و oia وجود دارد و بیشتر تورها سرویس‌های رفت و برگشت را فراهم می‌کنند. فیرا و اویا روستاهای مناسب برای پیاده‌روی هستند که در آن‌ها مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد؛ اما اگر تمایل دارید وقت بیشتری را در جزیره صرف کنید یا می‌خواهید سواحل جنوبی را بررسی کنید، یک ماشین کار شما را راحت‌تر می‌کند، ولی لطفا بیمه اتومبیل را فراموش نکنید. رانندگی در سانتورینی در روز بسیار ساده است، اما بهتر است برای گذر از جاده‌های پرپیچ و خم از اتوبوس‌های تور استفاده کنید. یک چراغ راهنمایی در کل جزیره وجود ندارد. در یک آسیب ساده به اتومبیل اجاره‌ای شما ممکن است چندین یورو شما را مجبور به پرداخت خسارت کند.

سیستم فاضلاب

بسیاری از افراد در برخورد با دستشویی‌های فرنگی از دستمال توالت استفاده می‌کنند، اما این نکته را متوجه باشید که سیستم فاضلاب سانتورینی توانایی جذب دستمال کاغذی در دستشویی‌های فرنگی را ندارد و در دستشویی‌ها و حمام‌ها سطلی مخصوص زباله‌های خیس قرار دارد. توجه داشته باشید آب اکثر لوله‌ها و مصارف شستشو شور است و پوست و مو خود را برای آن آماده کنید، اما آب تصفیه و آشامیدن در رستوران‌ها و مغازه‌ها وجود دارد. به دلیل این که سانتورینی جزیره‌ای است که بر اساس آتش‌فشان‌ها به وجود آماده است، نوسانات عوامل محیطی زیاد است، به همین دلیل فشار آب به‌طور گسترده‌ای متفاوت است.

مهمانی

سانتورینی یکی از جزایر عجیب و غریب و رمانتیک است که در آن مهمانی‌های شبانه با موزیک‌ها و نور ملایم برگزار می‌شود. بعد از غروب‌های مثال‌زدنی سانتورینی خیابان‌ها خلوت می‌شود و افراد به مهمانی‌های مختلف می‌روند. سانتورینی مکانی است که اکثر زوج‌های جوان آن را برای ماه‌عسل انتخاب می‌کنند؛ اما بهتر است برای پیدا کردن مهمانی‌ها حتما سؤال بپرسید.

ماه عسل در سانتورینی

ورود با کشتی‌های کروز

سانتورینی یکی از جزیره‌های شلوغ است و با مشکل ازدحام جمعیت روبه رو است. هرساله نزدیک به دو میلیون نفر برای بازدید به این جزیره کوچک می‌روند؛ و روزانه نزدیک به هشت هزار نفر با کشتی‌های کروز به این منطقه وارد می‌شوند، روستاهای صخره‌ای فیرا و اویا برای جابه‌جایی چرخ‌دستی‌های حیوانات مانند خرها، نه انبوهی از گردشگران ساخته شده است؛ بنابراین خیابان‌ها و غروب‌های زیبا را باید با چهار هزار نفر دیگر شریک شوید. اگر در نظر داشتید از این جمعیت فرار کنید و به جایی خلوت بروید، ما به‌شدت توصیه می‌کنیم که هتل‌ها را در قسمت جنوبی جزیره بررسی کنید. روستای Megalochori دارای همان کلیساهای معروف آبی کوهی و تعداد مناسبی از بازدیدکنندگان است.

نادیده گرفتن زنگ‌ها

اگر هنگام قدم زدن در خیابان‌ها صدای زنگ به گوش‌تان رسید، کنار بایستید؛ زیرا خیابان‌ها در این زمان‌ها محل عبور گله الاغ‌ها است و فراموش نکنید محل قدم زدن شما محل عبور الاغ‌ها است و ممکن است با صحنه‌های دلپذیری روبه‌رو نشوید.

انتظار برای شنا در استخر هتل

تقریبا تمام هتل‌ها در سانتورینی دارای حداقل یک استخر کوچک است. بهترین آن‌ها لبه‌های طولانی دارند و ظاهرا به صخره‌ها منتهی می‌شوند و به دریای آبی و درخشان Agean می‌روند؛ اما اکثر مهمان‌های هتل برای استفاده از استخر به جای قرار گرفتن در استخر در کنار استخر دراز می‌کشند؛ زیرا آب آن سرد است و در آن تکه‌های یخ وجود دارد؛ بنابراین اگر به دنبال سفر به مکانی هستید که در استخر به سر ببرید، بهتر است در گزینه‌های خود تجدیدنظر کنید و ما به شما هشدار می‌دهیم آب استخرها به‌اندازه کافی گرم نیست.

راه رفتن در ساحل

بسیاری از بازدیدکنندگان سانتورینی از ساحل بازدید نمی‌کنند، زیرا آن‌ها در روستاهای Oia و Fira در شمال قرار دارند که دارای منظره‌های باورنکردنی دریایی هستند، اما دسترسی کمی به آب دارد (به غیر از پریدن از صخره در خلیج Amoudi) اما این یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا سانتورینی دارای برخی از بهترین و جذاب‌ترین ساحل‌های سرسبز یونان است. ساحل قرمز در Akrotiri از جمله آثار تاریخی که دارای صخره‌های قرمز رنگ زیبا است. ساحل سیاه در Perissa و Kamari دارای شن و ماسه سیاه و سنگ‌ریزه سیاه و آب آبی کریستال است. فروشندگان و رستوران‌های فراوانی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند آفتاب بگیرند و از ساحل لذت ببرند.

ساحل سیاه

ساحل سیاه در سانتورینی

ساحل قرمز

ساحل قرمز در سانتورینی

ورود خیلی زود به فرودگاه

فرودگاه ملی سانتورینی (تیرا) کوچک است، زیرا اکثر بازدیدکنندگان از طریق کشتی یا کشتی کروز می‌رسند؛ اما اگر از بیرون می‌روید و از طریق فرودگاه می‌رسید، خیلی زود وارد فرودگاه نشوید. صندلی‌ها محدود است؛ بنابراین فرودگاه فقط به مسافرانی اجازه می‌دهد وارد شوند که در ساعت خروج خود در آن مکان قرار دارند. اگر قبل از آن وارد شوید، احتمالا مجبور خواهید بود که وقت خود را در مغازه‌ها بگذرانید. چند قهوه‌خانه وجود دارد که صبح را خوشایندتر می‌کند، اما راه‌های بهتری برای صرف وقت در سانتورینی وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع oyster

دیدگاه