بهره برداری از ۲۹ طرح بوم گردی در گلستان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
 بهره برداری از ۲۹ طرح بوم گردی در گلستان

از ۲۹ طرح بوم‌گردی در گلستان بهره‌برداری شد.

استان گلستان از استان‌های شمالی ایران است که از شمال به جمهوری ترکمنستان از غرب به استان مازندران و دریای خزر از جنوب به استان سمنان منتهی می‌شود. یکی دیگر از عوامل مؤثر بر اقتصاد استان گلستان گردشگری است. این استان با داشتن مناطق و شهرستان‌های زیبا هرساله گردشگران  داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. استان گلستان به دلیل آب و هوا، پوشش گیاهی و پارک‌های طبیعی زیبایی، مانند پارک ملی گلستان، از مرکزهای مهم گردشگری ایران به‌ شمار می‌آید. استان مرزی  و شمالی گلستان از مناطق گردشگری و تاریخی کشور است.

علی اصغر مونسان در مراسم بهره‌برداری متمرکز از ۲۹ طرح بوم‌گردی و گردشگری گلستان که در واحد اقامتی گلریزان شهرستان کردکوی در غرب استان برگزار شد، بیان کرد:

واحدهای اقامتی بوم‌گردی یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کشور است که توجه و حمایت برای احیا و استفاده از آن‌ها می‌تواند به ایجاد فرصت‌های بیشتر شغلی برای جوانان روستایی منجر شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

برخورداری و تامین زیرساخت‌های ضروری برای اقامت مسافران، یکی از نیازهای جدی گردشگری کشور و راهکار رونق بیشتر این بخش است.

وی بیان کرد:

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال ۲ هزار واحد بوم‌گردی در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد:

گلستان یکی از استان‌های برخوردار از استعدادهای گردشگری به خصوص بوم‌گردی است که باید با حمایت بیشتر از فعالان این بخش، زمینه افزایش تعداد مسافران و طولانی شدن اقامت شبانه آن‌ها فراهم شود.

مونسان ادامه داد:

با توجه به مزیت‌های نسبی حوزه گردشگری گلستان، تمرکز و توجه به این بخش می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها بوده و زمینه توسعه و رونق اقتصاد روستایی آن را فراهم آورد.

در این مراسم و بطور متمرکز ۲۹ طرح گردشگری اجرایی با صرف اعتبار بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به طور همزمان درنقاط مختلف استان گلستان بهره‌برداری شد.

این طرح‌ها شامل ۲۵ واحد بوم‌گردی و ۴ طرح گردشگری بود که به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم گفت:

طرح‌های بهره‌برداری شده، امید به توسعه و رونق بیشتر گردشگری استان را افزایش خواهد داد.

ابراهیم کریمی گفت:

عملیات ساخت چند طرح گردشگری دیگر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند در تکمیل زیرساخت‌های استان و ایجاد شرایط بهتر برای ورود بیشتر گرشگران موثر باشد.

وی بیان کرد:

رونق بوم‌گردی به دلیل وجود ظرفیت‌های فراوان گلستان و حضور اقوام گوناگون، جزو برنامه‌های جدی است و بر همین مبنا تا پایان سال ۱۰۰ واحد بوم‌گردی دیگر در شهرهای استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه