طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا را بشناسید

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا را بشناسید

یکی از اصول اولیه رومیان در جاده‌سازی، استفاده از مسیرهای هموار و بدون پیچ و خم برای احداث جاده بود، در دنیا جاده‌هایی وجود دارند که هیچ پیچ و خمی ندارند و مسافران مسیر طولانی را بدون کوچک‌ترین تغییر مسیری طی می‌کنند.

سفر جاده‌ای یکی از بهترین روش‌های سفر است که بسیاری از ما آن را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهیم. سفر جاده‌ای سختی‌های زیادی هم دارد و یکی از آن‌ها پیچ و خم‌های جاده است. این مسئله راننده را در ساعات طولانی خسته می‌کند و هر راننده‌ای جاده مستقیم را به جاده پرپیچ و خم ترجیح می‌دهد.

در دنیا جاده‌هایی وجود دارند که مستقیم‌اند و هیچ‌گونه انحرافی در طول مسیر آن‌ها وجود ندارد. با ما همراه باشید تا طولانی‌ترین جاده‌های مستقیم در سراسر دنیا را بشناسید:

طولانی‌ترین جاده مستقیم در بریتانیا

جاده بریتانیا

طولانی‌ترین جاده مستقیم بریتانیا، جاده A۱۵ است که بین اسکامپتون و M۱۸۰ قرار دارد. طول این جاده حدود ۲۸ کیلومتر است و در حومه شهر قرار دارد.

طولانی‌ترین جاده مستقیم در اروپا

تورین

جاده تورین یکی از جاده‌ها و مسیرهای مستقیم طولانی اروپا است که طول آن ۱۱ کیلومتر است. این جاده که در سال ۱۷۱۱ شروع به ساخت شد، از پیزا استتو در تورین آغاز می‌شود و به میدان آزادی در ریولی می‌رسد.

طولانی‌ترین جاده مستقیم دنیا

عربستان

بزرگراه شماره ۱۰، در عربستان سعودی، طولانی‌ترین جاده مستقیم دنیا است که طول آن برابر با ۲۶۰ کیلومتر است! اگر به صحبت ما اطمینان ندارید و باور کردن آن برایتان سخت است، سری به نقشه‌های گوگل بزنید!

این جاده که در عربستان سعودی قرار دارد، از روستای حرض آغاز می‌شود و به شهر البطحا می‌رسد.

معروف‌ترین جاده مستقیم دنیا

جاده

معروف‌ترین جاده مستقیم دنیا در استرالیا قرار دارد، این جاده از بزرگراه آیر شروع می‌شود و به سواحل جنوبی می‌رسد. مسیر حدود ۱۴۴ کیلومتر است که کوچک‌ترین انحرافی ندارد.

هموارترین جاده مستقیم دنیا

جاده آمریکا

هموارترین جاده مستقیم دنیا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و دو ایالت نیویورک و کالیفرنیا را از هم جدا می‌کند. در طول مسیر جاده ۸۰ شما با کوچک‌ترین دست‌انداز و ناهمواری روبه‌رو نمی‌شود و هیچ‌گونه انحرافی در طول این مسیر وجود ندارد.

مستقیم‌ترین جاده در آمریکای شمالی

جاده آمریکای شمالی

بزرگراه ۴۶ طولانی‌ترین مسیر مستقیم در ایالات‌متحده و کانادا است که طول آن برابر با ۵۰ کیلومتر است. این ادعا توسط مقامات داکوتای شمالی اعلام شده است، این در حالی است که جاده بالتیمکانی در یوتا، ۵۰ کیلومتر طولانی‌تر است.

طولانی‌ترین جاده‌ای که از شهرهای مختلفی می‌گذرد

جاده 54 از ال پاسو، تگزاس به گریگزویل ایلینوی از طولانی‌ترین جاده‌های مستقیم دنیا است که از ایالت‌های مختلفی عبور می‌کند. ازجمله آن‌ها می‌توانیم به کانزاس، اکلاهما و تگزاس اشاره کنیم.

قدیمی‌ترین جاده مستقیم دنیا

جاده آپین

این جاده با استانداردهای روز دنیا هماهنگ نیست و نمی‌توانید در آن با خودرو آخرین مدل خود برانید! این جاده قدیمی رم را به شهر بریندیزی متصل می‌کند. این جاده به نام بانی آن، جاده آپین نام دارد و در ۳۱۲ قبل از میلاد ساخته شده است.

در سال ۷۱ قبل از میلاد، شش هزار نفر از سپاهیان اسپارتاکوس در این مسیر جان باختند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه