برنامه های آیینی و سنتی اقوام ایرانی همزمان با رویداد «تبریز ۲۰۱۸» برگزار می شود

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
برنامه های آیینی و سنتی اقوام ایرانی همزمان با رویداد «تبریز ۲۰۱۸» برگزار می شود

همزمان با رویداد بزرگ «تبریز ۲۰۱۸» برنامه‌های آیینی و سنتی اقوام ایرانی اجرا خواهد شد.

فرشاد رستمی سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبشهت گفت:

در راستای ایجاد نشاط جمعی و برگزاری هر چه بهتر رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸، برنامه‌های آیینی و سنتی برخی از اقوام ایرانی به همت معاونت گردشگری کشور و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در اماکن تاریخی و فرهنگی تبریز، طی روزهای ۳ الی ۶ اردیبهشت ۹۷، در تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود:

در این برنامه‌ها که در محوطه‌های پارک ائل‌گولی، خانه قاجار، عون بن علی، سنگ فرش تربیت و عمارت شهرداری تبریز، برگزار خواهد شد، گروه‌های هنری و آیینی از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، قم، اردبیل، گلستان و قزوین به ایفای رقص‌های سنتی و آیین‌های بومی خود خواهند پرداخت.

رستمی خبر از آغاز کاروان «تبریز ۲۰۱۸» در برخی از محورهای مواصلاتی و همچنین استان‌های کشور داد و یادآور شد:

تعداد ۱۳ دستگاه اتوبوس حاوی سوغات و صنایع‌دستی، به همراه گروه‌های هنری و سنتی تبریزی در برخی از استان‌های کشور همچون زنجان، اصفهان، هرمزگان، سمنان، خراسان جنوبی، رضوی، کرمان، یزد، مازندران، گیلان و اردبیل و شهرهای شیراز و قشم به اجرای برنامه و معرفی هر چه با شکوه‌تر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، خواهند پرداخت.

او عنوان کرد:

کاروان «تبریز ۲۰۱۸»، روز ۱۰ اردیبهشت که مصادف با روز ملی خلیج فارس است، در استان هرمزگان ویژه برنامه‌ای را در این راستا، اجرا خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه