فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای، چین

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای، چین

فرودگاه بین‌المللی پودنگ (Pudong) شانگهای مهم‌ترین فرودگاه شهر شانگهای است که در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد.

شهر شانگهای با جمعیتی بیش از ۲۳ میلیون نفر به‌عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کلان‌شهر چین به شمار می‌رود. بدون شک، در حال حاضر شانگهای یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان است که انبوهی از آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مدرن را در خود جای داده است و همین امر آن را به یکی از بهترین‌ها این سیاره‌ی خاکی تبدیل کرده است. شانگهای یکی از گران‌ترین شهرهای چین است که دارای دو فرودگاه به نام‌های پودنگ و هونگچیائو (Hongqiao) است. فرودگاه هونگچیائو قدیمی‌تر است و مخصوص پرواز‌های داخلی است.

شانگهای

معرفی فرودگاه

فرودگاه پودنگ

فرودگاه بین‌المللی پودنگ در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و در حال حاضر با جابه‌جایی بیش از ۶۶ میلیون مسافر در سال به ۲۱۰ مقصد در سرتاسر دنیا از جمله تهران به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های چین و دومین فرودگاه پررفت و آمد این کشور تبدیل شده است. این فرودگاه بعد از اینکه امکان گسترش فرودگاه هونگچیائو، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی میسر نشد، ساخته شد.

مشخصات

فرودگاه بین‌المللی پودینگ شانگهای، چین

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: PVG
  • کد ایکائو: ZSPD
  • ارتفاع از سطح دریا: چهار متر
  • قطب اصلی ایرلاین: Air China، China Eastern Airlines، China Southern Airlines، Juneyao Airlines، Shanghai Airlines، Spring Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: ۶۵۱۳ کیلومتر معادل حدودا ۹ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه بین‌المللی پودینگ شانگهای، چین

فرودگاه پودنگ دارای دو پایانه عظیم است. پایانه یک که در سال ۱۹۹۹ هم‌زمان با خود فرودگاه افتتاح شد، برای کمک به کاهش حجم ترافیک بالای فرودگاه هونگچیائو ساخته شد. طراحی بیرونی این پایانه به‌شکل مرغ نوروزی است و دارای ۲۸ ورودی است. ظرفیت این پایانه ۲۰ میلیون مسافر است. پایانه دو در سال ۲۰۰۸ با ظرفیت حدود ۶۰ میلیون مسافر افتتاح شد. ظاهر این پایانه نیز مانند پایانه یک است؛ هرچند بزرگ‌تر.

از امکانات این فرودگاه می‌توان به اینترنت وای‌فای رایگان، دستگاه خودپرداز (ATM)، واگن برقی بارکش رایگان، مرکز تجاری، تبدیل ارز، فروشگاه، رستوران و کافه، ایستگاه شارژ موبایل، دفتر پست و دوش اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین‌المللی پودنگ در فاصله ۳۰ کیلموتری مرکز شهر شانگهای قرار دارد.

راه‌های دسترسی

قطار مگلو

فرودگاه پودنگ دارای سرویس شاتل داخلی رایگان برای جابه‌جایی بین پایانه‌های این فرودگاه است. همچنین هشت خط اتوبوس آماده خدمات‌رسانی به مسافران برای جابه‌جایی بین فرودگاه و مقاصد مختلف هستند.

قطار مگلو

مگلو یکی از مدرن‌ترین و سریع‌ترین سیستم‌های ریلی آهنربایی دنیا است که دارای یک خط بین شانگهای و فرودگاه است. سرعت این قطار به ۴۳۱ کیلومتر نیز می‌رسد. این سیستم ریلی بین ساعت‌های هفت تا ۲۱:۳۰ قابل استفاده است و نرخ کرایه آن برای بلیط تک سفره ۵۰ رنمینبی و بلیط دو سفره ۸۰ رنمبینی است.

مترو

مسافران می‌توانند با استفاده از خط دو (سبز) برای رفت و آمد بین مرکز شهر و فرودگاه استفاده کنند.

تاکسی

تاکسی‌ها نیز در ورودی پایانه‌ها همواره قرار دارند. نرخ کرایه تاکسی‌ها بین ساعت پنج تا ۲۳ به‌شکل زیر است:

  • تا سه کیلومتر: ۱۴ رنمبینی
  • بین سه تا ۱۰ کیلومتر: ۲٫۴ رنمبینی به‌ازای هر کیلومتر
  • بیش از ۱۰ کیلومتر: ۳٫۶ رنمبینی به‌ازای هر کیلومتر

نرخ شبانه (۲۳ تا پنج) تاکسی‌ها:

  • تا سه کیلموتر: ۱۸ رنمبینی
  • بین سه تا ۱۰ کیلومتر: ۳٫۱ رنمبینی به‌ازای هر کیلومتر
  • بیش از ۱۰ کیلومتر: ۴٫۷ رنمبینی به‌ازای هر کیلومتر

اطلاعات پرواز

فرودگاه شانگهای

مطالب مرتبط:

منبع Wikipedia

دیدگاه