قول مساعد به تورگردانان چینی برای دریافت یوآن در هتل ها

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
قول مساعد به تورگردانان چینی برای دریافت یوآن در هتل ها

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران به تورگردانان چینی در خصوص پیگیری موضوع دریافت ارز یوان به جای سایر ارزها نظیر دلار و یورو در تاسیسات گردشگری و هتل‌ها قول مساعد داد.

به گفته دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، کشور چین همواره به‌عنوان یک بازار ارزشمند در توسعه گردشگران ورودی به کشور با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی به شمار می‌آید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه افزود:

با توجه به اینکه ایران یک مقصد ارزان و نزدیک به کشور چین محسوب می‌شود، اما سهم ما از گردشگران چینی کمتر از حد انتظار بوده و امید حضور بیشتر گردشگران چینی را با توسعه تعاملات بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی دو کشور داریم.

ایشان در خصوص دریافت ارز یوان به جای سایر ارزها به تورگردانان چینی قول مساعد داد و بیان کرد که پیشنهاد آن‌ها مبنی بر دریافت یوآن در تاسیسات گردشگری و هتل‌ها را پیگیری کند.

بزرگ نیا، با اشاره به نقش تبلیغات شفاهی گردشگران خارجی در تصویرسازی درست‌ از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران، تصریح کرد که هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند نقشی که مدیران دفاتر تورگردان در معرفی کشورها دارند را داشته باشد که این دلیلی بر نقش دیپلماسی فرهنگی در توسعه تعاملات بین ملت‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد که بسیار خرسندیم که مدیران تورگردان کشور چین ایران را با یک رضایت و خاطره خوش ترک می‌کنند که این مسئله می‌تواند به حضور گردشگران چینی در کشور در آینده نه چندان دور منجر شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه