از فرهنگ تا حیات وحش، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
از فرهنگ تا حیات وحش، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

در مجموعه عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در یک هفته اخیر، سوژه‌های متفاوتی را دیدیم که هر کدام گوشه‌ای از زیبایی‌های دنیای‌مان را نشان دادند.

نشنال جئوگرافی در یک هفته‌ گذشته سوژه‌هایی از گوشه و کنار دنیا را نشان داد که غالبا به حیات وحش و طبیعت مربوط می‌شدند. هر کدام از این تصاویر مثل همیشه به نحوی منحصربه‌فرد بوده و از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه مجموعه تصاویر روز نشنال جئوگرافی در یک هفته اخیر را خواهیم دید و توضیحاتی من باب هر تصویر ارائه می‌دهیم.

شغالی که غذایش را شریک نشد!

عکس روز نشنال جئوگرافی

یک شغال در حال ترساندن پرنده‌ای در زمستان‌های سرد بلغارستان است. طبق گفته‌های عکاس این تصویر، سرگی زلاتکو (Sergey Zlatkov)، شغال در حال لذت بردن از شکارش بود و به هیچ وجه نمی‌خواست تا آن را با جانور دیگری سهیم شود.

رانندگی در جاده کنار دریا

عکس روز نشنال جئوگرافی

یک خودروی کلاسیک در حال طی کردن جاده‌ای به طول ۹ کیلومتر در کنار دریا است. این جاده در هاوانا، کوبا قرار دارد.

زیر چتر من

عکس روز نشنال جئوگرافی

چتری که در جورج تاون مالزی به صاحبش خیانت کرده است! این بخش از شهر به «هند کوچک» مشهور است و خانه بسیاری از مهاجران هندی به شمار می‌رود. هند کوچک یکی از قدیمی‌ترین معابد را در خود جای داده است و رستوران‌های هندی زیادی در آن به چشم می‌خورد.

بر روی پل معلق

عکس روز نشنال جئوگرافی

عکاس این تصویر، اریک هریس (Eric Harris)، ونکوور را «یکی از الهام بخش‌ترین نقاطی که تاکنون دیده است» تعریف می‌کند! این تصویر از پل معلق کاپیلانو گرفته شده است. طبق تعریف عکاس نکته این عکس در آن بود که باید منتظر ماند تا باران شروع به باریدن کند. هنگامی که تمامی گردشگران به خاطر بارش باران شدید محل را ترک می‌کنند، دیگر چیزی جز صدای گوش‌نواز حیات وحش و طبیعت به گوش نمی‌رسد.

آغوش برفی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در یکی از پارک‌های ملی کانادا، یک خرس قطبی فرزندان خود را در آغوش گرفته است. هنگامی که خرس‌های قطبی به دنیا می‌آیند، وزن بسیار کمی دارند. آن‌ها در طول یک خواب زمستانی کامل در کنار مادر خود می‌مانند تا جایی که تا حد قابل قبولی بزرگ شده و وزن اضافه کنند. سپس فزرندان مستقل شده و مادر را رها می‌کنند تا زندگی مستقل خود را شروع کنند.

درون کابین

عکس روز نشنال جئوگرافی

دو خلبان در حال فرود آوردن هواپیما در فرودگاه آمستردام هستند. عکاس این تصویر، مارتین کورت (Martijn Kort)، خلبانی است که در سمت چپ نشسته است. خلبان دوربین را در پشت سر خود و در بالای کابین نصب کرده و بر روی تایمر قرار داده است. سپس به کمک دومین خلبان به کار خود مشغول شده و هواپیما را فرود آورده‌اند.

پس از مدتی کروکودیلی به چشم خورد!

عکس روز نشنال جئوگرافی

کروکودیل‌ها می‌توانند تا ۳۰ دقیقه زیر آب بمانند!

در آب‌های جنوب مکزیک در کنار مرز بلیز، یک کروکودیل وحشی آمریکایی در کمین است! کروکودیل‌ها در صورت نیاز می‌توانند تا ۳۰ دقیقه زیر آب بمانند و همین مسئله به عکاس، جیمی اس (.Jimmy S)، فرصت آن را داد تا بهترین تصویر ممکن را ثبت کند. عکاس در مورد این عکس و این جانور می‌گوید:

این جانوران بسیار باهوش بوده و هنگام شکار بسیار سریع عمل می‌کنند. پس بهتر است هنگام عکاسی از آن‌ها حواستان به همه جا باشد. مخصوصا هنگامی که قرار است حسابی به دندان‌های این جانور نزدیک شوید. مثل این عکس!

نظر شما در مورد عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در هفت روز گذشته چیست؟ بهترین عکس از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه