دستگیری مردی در سنگاپور به جرم خرید بلیط هواپیما و استفاده نکردن از آن

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
دستگیری مردی در سنگاپور به جرم خرید بلیط هواپیما و استفاده نکردن از آن

پلیس فرودگاه چانگی، طبق قانون حفاظت از زیرساخت‌ها، مرد ۲۷ساله‌ای را به جرم خرید بلیط هواپیما و استفاده‌نکردن از آن، بازداشت کرد که احتمالاً به زندان یا جریمه‌ی نقدی محکوم خواهد شد.

فرودگاه چانگی سنگاپور که گنبدی به شکل پروانه‌، باغ کاکتوس و سرسره‌ای چهار طبقه دارد، معمولاً در رده‌بندی بهترین فرودگاه‌های جهان قرار می‌گیرد؛ اما برخی مسافران بیش از حد جذب این فرودگاه زیبا می‌شوند. به همین دلیل پلیس سنگاپور پس از بازداشت مردی که با خرید بلیط، قصد سوارشدن به هواپیما نداشت و فقط می‌خواست همسرش را تا گیت بدرقه کند، به شهروندان سنگاپور هشدار داد که از کارت پرواز خود سوء‌استفاده نکنند. سوء‌استفاده از کارت پرواز، در سنگاپور جرم است، چراکه بخش‌های ترانزیت فرودگاه جزو مناطق حفاظت‌شده به حساب می‌آیند.

فرودگاه چانگی سنگاپور

هر کسی که به آن‌طرف گیت فرودگاه وارد شود، اما قصد پرواز نداشته باشند، طبق قانون حفاظت از زیرساخت‌ها، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و به پرداخت جریمه‌ای تا ۱۴۳۰۰ دلار آمریکا یا تحمل حداکثر دو سال زندان محکوم می‌شود. طبق این قانون، در هشت ماه اول سال ۲۰۱۹، ۳۳ نفر دستگیر شده‌اند. 

پلیس می‌گوید که این مرد ۲۷ ساله صرفاً برای همراهی همسرش تا گیت، بلیط خریده بود و قصد ترک سنگاپور را نداشت. پلیس سنگاپور در پستی در فیسبوک نیز اعلام کرد، مسافران با دراختیارداشتن کارت پرواز، فقط وقتی می‌توانند وارد منطقه‌ی ترانزیت ‌شوند که قصد سفر به مقصد دیگری را داشته باشند.

اگر ایده‌ی وقت‌گذرانی در فرودگاه چانگی عجیب به نظر می‌رسد، معلوم است که تاکنون به این فرودگاه نرفته‌اید. زمانی که ترمینال جدید جوئل فرودگاه در ماه آوریل افتتاح شد، به‌خاطر آبشار ۴۰ متری‌اش که بزرگ‌ترین آبشار فضای سرپوشیده است، پارک کانوپی ۱۴ هزار مترمربعی، پل معلق، هزارتو، گیاه‌آرایی و یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های سرپوشیده‌ی آسیا با ۳۰۰۰ درخت و ۶۰ هزار درختچه، به سرخط خبرها تبدیل شد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

یک مرد مالزیایی در سال ۲۰۱۶، پس از آنکه ۱۸ روز را در فرودگاه چانگی سپری و برای ورود به ۹ سالن فرودگاه، اقدام به جعل کارت پرواز کرده بود، بازداشت و زندانی شد. مدت کوتاهی پس این ماجرا، یک زوج نیز برای ورود به مرکز خرید فرودگاه چانگی، بلیط فلکسیبل (بلیطی که امکان تغییر تاریخ و زمان آن قبل از پرواز وجود دارد) رزرو و یک گوشی آیفون خریدند و به همین دلیل دستگیر شدند. هرچند مسافرانی که بلیط قابل‌استرداد رزرو کرده و پیش از پرواز، آن را کنسل کرده‌اند، موفق شده‌اند بدون هیچ مشکلی از این فرودگاه زیبا لذت ببرند.

اگر برای سفر به سنگاپور برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور سنگاپور را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی سنگاپور را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه