چرا فرودگاه چانگی رکورددار بهترین فرودگاه جهان است؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چرا فرودگاه چانگی رکورددار بهترین فرودگاه جهان است؟

فرودگاه چانگی برای هفتمین سال متوالی توانسته با افزودن امکانات جدید و شگفت‌انگیز جایگاه بهترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص دهد.

فرودگاه چانگی سنگاپور (Changi Airport) به دلیل برخورداری از امکاناتی مانند سالن سینمای ۲۴ ساعته، باغ پروانه، استخر و... یکی از فرودگاه‌های محبوب مسافران محسوب می‌شود. از طرفی، مسئولان فرودگاه چانگی سنگاپور موفق شدند با افزودن امکانات جدید به این مکان، رکورد شگفت‌انگیز بهترین فرودگاه دنیا را در سال ۲۰۱۹ برای هفتمین سال پیاپی حفظ کنند.

نکته قابل توجه اینکه انتخاب سالانه بهترین فرودگاه‌های جهان توسط اسکای‌ترکس (Skytrax) و بر اساس نظر میلیون‌ها نفر مسافر انجام می‌شود.

یکی از اقدام‌های جالب فرودگاه چانگی برای حفظ این جایگاه، طراحی و اجرای آبشار زیبایی است که عنوان بزرگ‌ترین آبشار سرپوشیده دنیا را در اختیار دارد. این مجموعه به نام «jewel» در سه طبقه مجزا و زیبا به نام‌های پارک کانوپی (Canopy Park)، دره جنگلی و گرداب بارانی ساخته شده است و آبشار نیز در مرکز آن قرار دارد.

پارک کانوپی (Canopy Park) مساحتی بیش از ۱۴ هزار متر مربع دارد، شامل باغ‌ها و پارک‌های زیبایی است و دو راهروی معلق برای پیاده‌روی دارد که در ارتفاع ۲۵ متری سطح زمین ساخته شده‌اند. این راهروهای معلق، دو هزارتوی زیبا دارند که مسافران می‌توانند برای گذراندن وقت خود به خصوص در بین پروازهایی که مدت زمان طولانی ترانزیت دارند، حسابی سرگرم شوند.

چانگی

دره جنگلی نیز باغی پنج طبقه است که با گل‌های فصلی و مسیرهای سرسبز زیبایی برای پیاده‌روی، طراحی و اجرا شده است. مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش این مجموعه بخش «گرداب بارانی» است که در مرکز مجموعه «jewel» قرار دارد. این گرداب بارانی زیبا در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین واقع شده است.

بزرگ‌ترین آبشار سرپوشیده جهان در فرودگاه چانگی ساخته شد

طبق گفته ادوارد پلیستد (Edward Plaisted)، مدیر اسکای‌ترکس، کسب این عنوان دستاورد بزرگی برای فرودگاه چانگی محسوب می‌شود و موجب افزایش شهرت و محبوبیت هرچه بیشتر آن در میان مسافران بین‌المللی خواهد شد.

فرودگاه چانگی همواره در پی ارتقای سطح خدمات و امکانات ارائه شده به مسافران است و این بخش جدید که ماه آوریل ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید، یکی از بخش‌های خاص و منحصربه‌فرد این فرودگاه محسوب می‌شود. طبق اظهارات مدیر Skytrax، کسب چنین موفقیتی نشان‌گر کار تیمی و منسجم کارکنان این فرودگاه است.

البته علاوه بر این عنوان، کران پلازا چانگی عنوان بهترین هتل فرودگاهی دنیا را برای فرودگاه چانگی به ارمغان آورد. همچنین، جایزه تمیزترین فرودگاه جهان به فرودگاه هانه دا توکیو (Tokyo's Haneda Airport) تعلق گرفت.

رده‌بندی بهترین فرودگاه‌های جهان

رتبهفرودگاه
۱فرودگاه چانگی سنگاپور
۲فرودگاه بین‌المللی توکیو (هانه‌دا)
۳فرودگاه بین‌المللی اینچئون
۴فرودگاه بین‌المللی حمد (دوحه)
۵فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ
۶فرودگاه بین‌المللی سنترال ژاپن
۷فرودگاه مونیخ
۸فرودگاه هیترو لندن
۹فرودگاه بین‌المللی ناریتا
۱۰فرودگاه زوریخ

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از کجارو می‌توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌ معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع departures

دیدگاه