نمایشگاه عکس کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی آغاز شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
نمایشگاه عکس کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی آغاز شد

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها از برگزاری نمایشگاه عکس کاروان‌سراهای ایرانی با محوریت معرفی کاروان‌سراهای نامزد ثبت جهانی از امروز در ساختمان شماره یک وزارتخانه خبر داد.

سید هادی احمدی روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد که نمایشگاه عکس کاروانسراهای ایرانی با محوریت معرفی کاروان‌سراهای نامزد ثبت جهانی از امروز  تا ۲۹ فروردین مصادف با روز جهانی یادمان‌ها و محوطه‌ها در ساختمان شماره یک وزارتخانه میراث فرهنگی برای عموم علاقه‌مندان دایر است. وی افزود:

شعار امسال روز جهانی یادمان‌ها و محوطه‌های تاریخی «میراث و اقلیم» عنوان شده و معاونت میراث فرهنگی کشور نمایشگاه عکس کاروان‌سراهای منتخب ایران که برای ثبت جهانی در سال جاری به یونسکو ارسال شده‌اند، برگزار کرده است.

احمدی روئینی با اشاره به تداوم این نمایشگاه به‌مدت یک هفته تا روز جهانی بناها و محوطه‌ها تا تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، اظهار داشت:

۵۶ کاروانسرای انتخاب شده برای این پرونده، طیف گسترده‌ای از انواع کاروان‌سراها از لحاظ معماری، مصالح و دوره ساخت هستند و پراکندگی قرارگیری آن‌ها در ۲۶ استان کشور است.

بنا بر گفته مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، مراسم اختتامیه این نمایشگاه ۲۹ فروردین با حضور «علی دارابی»، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه قادر خوهند بود تا به ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه فرمایند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه