مکان های تفریحی برای کودکان در تهران + ساعت کاری و قیمت

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
مکان های تفریحی برای کودکان در تهران + ساعت کاری و قیمت

پارک‌ها، شهربازی‌ها و موزه‌های متنوعی در تهران فعالیت می‌کنند که خانواده‌ها می‌توانند از آن‌ها برای رشد و پرورش کودک خود نهایت استفاده را ببرند.

تهران کلان‌شهری است که نه‌تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان نیز جذابیت دارد؛ چراکه مراکز سرگرمی و تفریحی متعددی در آن مشغول به کار هستند. تنوع مکان های تفریحی برای کودکان در تهران شامل پارک‌ها، شهربازی‌های روباز و سرپوشیده، پارک‌های موضوعی، پارک‌های مشاغل، باغ‌وحش‌ها، موزه‌ها و کافه‌های کودک می‌شود و به‌عنوان جاهای دیدنی تهران طرفداران زیادی دارند.

برخی از مکان های تفریحی برای کودکان در تهران، بسیار معروف هستند؛ اما همچنان تعدادی زیادی از آن‌ها ناشناخته مانده‌اند؛ به همین دلیل، در ادامه به معرفی مکان تفریحی مخصوص کودکان در تهران می‌پردازیم.

مکان های تفریحی برای کودکان در تهران:

پارک پردیسان

  • آدرس: تهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره) (نمایش روی نقشه)

پارک سرسبز پردیسان با چشم انداز برج میلاد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Farshid Farhat)

پارک پردیسان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران و محلی ایدئال برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و بادبادک‌بازی است. جالب اینکه جشنواره پرواز بادبادک‌ها هر سال در این محل برگزار می‌شود و اوقات خوشی را برای کودکان در کنار والدین خود رقم می‌زند.

موزه تنوع زیستی نیز گزینه خوبی برای آشنایی کودکان با حیوانات است؛ به‌خصوص که انواع حیوانات تاکسیدرمی از اقصا نقاط جهان در آن به نمایش درآمده‌اند و امکان تماشای ﮔﻮﻧﻪﻫﺎی ﮔﯿﺎﻫﯽ، ﺟﺎﻧﻮری و ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﺳﻨﮓ و ﮐﺎﻧﯽ و ﻓﺴﯿﻞ برای علاقه‌مندان وجود دارد.

از دیگر بخش‌های جذاب پارک پردیسان، از بهترین پارک های تهران برای کودکان، می‌توان به باغ‌وحش کوچکی اشاره کرد که در اصل مرکز بازپروری حیوانات است و شامل پرندگان و حیواناتی مانند گرگ، خرس، طاووس، جغد و... می‌شود. این حیوانات پس از درمان، به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

باغ گیاه ‌شناسی

  • آدرس: بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی (نمایش روی نقشه)

دشتی سرسبز در هوای ابری در باغ گیاه شناسی تهران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمدرضا رحیم‌پور)

باغ گیاه‌شناسی که با نام باغ گیاه‌شناسی ملی ایران نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای کم‌‌نظیر از تنوع گیاهی ایران و جهان را به نمایش گذاشته و حتی گونه‌های گیاهی در معرض خطر انقراض نیز را در خود جای داده است. این باغ‌ نه‌تنها محیطی دلپذیر و آرام برای گشت‌وگذار خانوادگی و لذت از طبیعت دارد، بلکه محل مناسبی برای تفریح کودکان و یادگیری درباره انواع گیاهان به حساب می‌آید.

در طراحی این باغ از چشم‌انداز کوه زاگرس، البرز و هیمالیا، ۶ دریاچه، دو رودخانه، دو آبشار و گونه‌های مختلف گیاهی استفاده شده است. علاوه بر رویشگاه‌های مربوط به ایران و جهان، امکان بازدید از باغ‌های موضوعی در این مجموعه وجود دارد. یکی دیگر از بخش‌های آموزشی پرطرفدار، موزه حشرات یا پروانه‌ها است.

هنگام بازدید از باغ گیاه‌شناسی از چیدن گل و گیاهان بپرهیزید و به دریاچه‌ها و آبشارها نزدیک نشوید و مراقب کودکان خود باشید. ضمن اینکه امکان برپایی بساط پیک‌نیک و آتش در این پارک وجود ندارد و نمی‌توانید وسایل بازی کودکان را وارد پارک کنید.

پارک ساعی

فضای سرسبز پارک ساعی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: رامین معمار)

پارک ساعی با ۱۲ هکتار وسعت از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران است که به‌دلیل دسترسی آسان با حمل‌‌ونقل عمومی، گزینه خوبی برای تفریح کودکان به حساب می‌آید. علاوه بر محوطه بازی، زمین اسکیتی در این پارک وجود دارد که علاوه بر بازی، امکان استفاده از آموزش‌های مربیان باتجربه و حرفه‌ای این مجموعه را فراهم می‌کند.

از جاذبه‌های پارک ساعی می‌توان به مجسمه‌های آن اشاره کرد که یادگیری حروف الفبا به کمک آن‌ها برای کودکان جذابیت دارد؛ چراکه می‌توانند آن‌ها را لمس کنند و اسمشان را یاد بگیرند. در ادامه به باغ ژاپنی بروید که با الهام از باغ‌های ژاپنی طراحی شده است و با اینکه مانند سابق، در آن خبری از پرندگان و حیوانات نیست، فضای آرامش‌بخشی دارد. ضمن اینکه می‌توانید دست کودکتان را بگیرید و در پیاده‌راه‌های زیبا و پیچ‌درپیچ آن قدم بزنید و در نهایت در آلاچیق‌های پارک بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید.

پارک آب و آتش

  • آدرس: تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک (نمایش روی نقشه)

مجسمه اسب سوار در پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان است؛ به‌خصوص که زمین بازی ویژه کودکان و پیست اسکیت دارد. فواره‌های پارک جزو جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند و در طول فصل تابستان کودکان اوقات خوشی را در آن سپری می‌کنند. این محل دایره‌ای‌شکل از ۲۴۰ دریچه تشکیل شده است که آب را تا ارتفاع ۱۰ متری به آسمان می‌فرستند. در ادامه حتما از برج‌های آتش ۱۰ متری بازدید کنید که هر شب در زمان غروب خورشید فعال می‌شوند و شعله‌های آتشی از آن‌ها بیرون می‌آید که تا چندین متر به آسمان می‌رود. بنابراین، این پارک می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی شبانه تهران برای گشت‌وگذار باشد.

گزینه بعدی پیش روی شما برای تفریح و خوش‌گذرانی، استفاده از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. در طول پیاده‌روی خود می‌توانید به پل طبیعت بروید که در حدفاصل این پارک و پارک طالقانی قرار دارد و از تماشای مناظر اطراف حسابی لذت ببرید. دیگر جاذبه‌های پارک شامل آسمان نمای گنبد مینا، فانوس دریایی، سینما گیم هفت‌بعدی، دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر می‌شوند. در نهایت نیز برای رفع خستگی و گرسنگی به یکی از رستوران‌ها و کافه‌های پارک سر بزنید.

شهربازی شاپرک

  • آدرس: تهران، بزرگراه رسالت، جنب مترو علم و صنعت، مجتمع تجاری شهر کودک شاپرک، طبقه دوم (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۲:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱۷۷۱۹۵۰۰۳

شهربازی سرپوشیده شاپرک با دکوری رنگی

منبع عکس: سایت shaparakcity.ir (عکاس: ناشناس)

شهربازی شاپرک یا شهر کودک شاپرک که در مرکز خریدی به همین نام قرار دارد، در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و بسیاری از اجناس مرتبط با کودک نظیر پوشاک، سیسمونی، اسباب‌بازی، مبلمان و فرش اتاق کودک در آن به فروش می‌سد.

شهر کودک شاپرک که در طبقه دوم واقع شده، با انواع بازی‌هایی همچون چرخ‌وفلک، هلیکوپتر، ماشین برقی، استخر توپ، قایق‌سواری، ترامپولین، موتور شارژی، قصر یخی، مریگوراند (اسب گردان)، شن‌بازی، پارک بادی و قطار، محیط مناسبی برای تفریح و سرگرمی کودکان به وجود آورده است. این محل که به‌عنوان یک شهربازی مهارتی حرکتی محسوب می‌شود، امکان اجرای بازی‌های گروهی سالم، بی‌خطر و شاد را زیر نظر کادری مجرب برای کودکان فراهم کرده است.

در کنار بازی‌های مهارتی شاپرک از جدیدترین دستگاه‌های بازی مکانیکی و دیجیتالی همچون شکار پرنده و بازی‌های دو نفره با کودکان نیز استفاده کنید. پس از بازی و تفریح حتما به آب‌میوه حبابی با انواع نوشیدنی و بستنی،‌ رستوران ترکیه یا پیتزای گودا بروید و انرژی خود را تجدید کنید.

سرزمین عجایب

  • آدرس: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از میدان پونک، حدفاصل بزرگراه حکیم و همت،‌ مرکز خرید تیراژه، طبقه آخر (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۴؛ پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۴؛ جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۲ تا ۲۴
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۴۴۱۷۵۶۰

بازی های ویدیویی با صندلی هایی به شکل ماشین در سرزمین عجایب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مجید مددی)

سرزمین عجایب یا واندرلند در طبقه چهارم مرکز خرید تیراژه یک قرار دارد. کودک شما در این شهربازی می‌تواند با ۱۴۰ بازی مانند بالون پرنده، ماشین برقی، ایرهاکی، سالتو، جانبو، خلبان کوچولو، بازوکا و بازی‌های ویدئویی سرگرم شود. از آنجا که این بازی‌ها برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده‌اند، امکان استفاده از آن‌ها برای همه کودکان وجود دارد. اگر کودکتان به خلبانی و پرواز علاقه دارد، حتما شبیه‌ساز پرواز هواپیما را امتحان کنید و چنانچه کودکی بالای ۱۲ سال دارید، سری به سالن بولینگ بزنید.

در کنار کافی‌شاپ و رستوران‌ها، امکاناتی از قبیل اتاق تولد، گریم فانتزی و غرفه چاپ و عکاسی در سرزمین عجایب برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

شهربازی ژوپیتر

  • آدرس: تهران، بزرگراه ستاری شمال، بالاتر از خروجی شهید حکیم، مجتمع تجاری کوروش (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۳:۳۰؛ پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۴
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۴۹۷۱۵۸۳

کالسکه ای به رنگ بنفش در شهربازی ژوپیتر

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: یحیی مختاری)

شهربازی سرپوشیده ژوپیتر در طبقه دوم مجتمع کوروش مال قرار دارد؛ پس در کنار خرید و استفاده از امکاناتی مثل پردیس سینمایی کوروش، کافی‌شاپ و رستوران و فودکورت پشت‌بام می‌توانید از یکی از مدرن‌ترین شهربازی‌های پایتخت نهایت استفاده را ببرید.

۱۱۰ دستگاه بازی در این محل وجود دارد که شامل واقعیت مجازی، ماشین‌ کوبنده، بازی‌های ویدئویی، اسنوبرد، سیمیلاتور رالی، هاکی روی میز، بت من و شبیه‌ساز مسابقات رالی می‌شود. یکی از بخش‌های جذاب این شهربازی، ایستگاه فضایی ژوپیتر با تونل‌های فضایی است که ضمن عبور از موانع می‌توانید سوار سفینه فضایی شوید.

سرزمین آفتاب

  • آدرس: تهران، همت غرب، شهرک گلستان، بلوار کاشان، میدان موج (نمایش روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۶۰۲۸۸۷۹

وسایل بازی کودکان به شکل های کارتونی در سرزمین آفتاب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Cocco Lino)

مرکز خرید سرزمین کودک آفتاب که به‌عنوان اولین مرکز تخصصی مادر و کودک در غرب تهران شناخته می‌شود، در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. امکانات تفریحی نظیر شهربازی (با بازی‌های محدود)، کارگاه موسیقی، کارگاه نقاشی و سفالگری و خانه کودک در این مجتمع وجود دارد. در کنار بازی و تفریح می‌توانید کافی‌شاپ اختصاصی کودک را امتحان کنید و تجربه متفاوتی برای فرزندانتان رقم بزنید. رستوران‌ها و فودکورت نیز در این محل فعالیت می‌کنند.

شهربازی مجموعه چمران

  • آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مجموعه شهید چمران (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۳:۳۰؛ پنجشنبه‌، جمعه‌ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۰۵۳۴۱

پدر و کودکی در حال انجام بازی کامپیوتری در شهربازی چمران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: میثم زمانی)

شهربازی سرپوشیده چمران با ۱۴۰۰ متر مربع مساحت، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تخصصی بازی‌های حرکتی و مهارتی در کشور و از قدیمی‌ ترین شهربازی‌ های تهران است. بازی‌های پرطرفدار این شهربازی شامل بازی با توپ، استخر توپ و سرسره‌های جذاب می‌شود. ضمن اینکه فوم پارک با رنگ‌بندی زیبا، محیطی عالی برای رشد خلاقیت کودکان زیر چهار سال محسوب می‌شود. ترن هوایی، بتمن، قطار کودکان، فریزبی، ماشین کوبنده، داکی اسپلش، مجیک شوتر و... نیز طرفداران خود را دارند.

نوجوانان و جوانان نیز می‌توانند با بازی‌هایی نظیر فریزبی، ایرهاکی، شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک فراری، فوتبال‌دستی، شبیه‌ساز هواپیمای جنگی، صخره‌نوردی، بولینگ و ادونچر یا ماجراجو سرگرم شوند. سینما، فودکورت، کافی شاپ، سالن‌های ورزشی، استخر و سونا از دیگر بخش‌های مجموعه چمران هستند.

شهربازی فان‌ لند

  • آدرس: تهران، ميدان هروی، مجتمع الماس هروی (نمایش روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۹۵۲۷۹۸

کودکان در حال بازی با دستگاه‌های مختلف در شهربازی فان لند

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Soroush N)

شهربازی فان‌‌لند یا سرزمین شادی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ با وسعت ۳,۰۰۰ متر مربع در مجتمع بزرگ الماس هروی آغاز به کار کرد. از آنجا که این شهربازی حدود ۲۵۰ دستگاه بازی برای هر رده سنی دارد، تمام اعضای خانواده می‌توانند لحظه‌های خوشی را در کنار هم سپری کنند. اتاق وحشت، پیست ماشین کوبنده، الماس گیم، بازی‌های واقعیت مجازی و... برخی از بازی‌های فان‌لند هستند. سالن جشن، واحد گریم، واحد عکاسی، فست فود و پارکینگ سایر بخش‌های این شهربازی سه طبقه را تشکیل می‌دهند.

شهربازی فان تایم

  • آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد، مرکز تجاری ارگ، طبقه سوم (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: از شنبه تا چهارشنبه از ۱۲ تا ۱۸، پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ۱۱ تا ۱۸ (آخرین پذیرش ساعت ۱۸ است)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۳۹۶۴۸۷

حضور خانواده‌ها در شهربازی فان تایم

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Hamed Moazez)

شهربازی سرپوشیده فان تایم به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در طبقه سوم مرکز خرید ارگ تجریش واقع شده است و محلی عالی برای کودکان و بزرگسالان به حساب می‌آید. بیش از ۱۰۰ نوع بازی متنوع از ایرهاکی و بتمن تا فایربال، سیمیلاتور فراری، ساب وی سورفر، تایفون، اسپیس شاتل، داکی اسپلش، هپی راکینگ کار، هات ویلز، مجیک شوتر، ریسینگ استورم، شبیه‌ساز هواپیمای جنگی و... در این شهربازی وجود دارد.

برای سرگرمی بزرگسالان نیز بازی‌های جذابی مانند شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک فراری، مسابقات ایرهاکی و اتومبیل‌رانی، داون د کلون، آلپاین ریسر، بتمن و غیره در فان تایم در نظر گرفته شده است.

شهربازی روبوکیدز

  • آدرس شعبه گالریا: تهران، ولنجک، خيابان سيزدهم شرقی، پلاک پنج، مرکز خرید گالریا، واحد ۴۰۹ (نمایش روی نقشه) | شماره تماس: ۰۲۱۲۲۴۱۹۰۵۱
  • آدرس شعبه باغ کتاب: تهران، برگزار شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ کتاب تهران، بلوک A طبقه همکف (نمایش روی نقشه) | ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲ | شماره تماس: ۰۲۱۹۶۰۴۵۷۰۲
  • آدرس شعبه نارسیس: تهران، بین فلکه سوم و چهارم تهرانپارس، نبش ۲۰۶ شرقی، مرکز خرید نارسیس (نمایش روی نقشه) | شماره تماس: ۰۲۱۷۶۶۸۱۰۸۳

ربات ها در شهربازی ربوکیدز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: امیر ابطحی)

شهربازی روبوکیدز اولین شهربازی تعاملی و رباتیکی در ایران است که تجربه شگفت‌انگیز دوستی با روبات را برای کودکان به ارمغان می‌آورد. این مجموعه که در سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد، دنیای جدیدی از سرگرمی با تم موجودات فضایی را پیشکش کودکان می‌کند تا حس کنجکاوی و تخیل آن‌ها تقویت شود. از بازی‌های ربوکیدز می‌توان به فرش تعاملی، شن بازی تعاملی، روبوفایت و سفینه فضایی اشاره کرد. در کنار بازی و سرگرمی، این امکان فراهم شده است تا جشن تولد رباتیکی برای فرزند خود بگیرید و با تم‌های گوناگون و جذاب، تولد متفاوتی را برای او رقم بزنید.

علاوه بر بازی می‌توانید گجت فیجی را بخرید تا کودکتان انواع بازی‌های فکری را تجربه کند. همچنین سامی باکس نیز برای فروش عرضه می‌شود که یک جعبه جادویی با ۱۵ بازی متنوع است.

سرزمین ماسه

  • آدرس: تهران، اتوبان شهید ستاری، شهرک اکباتان فاز دو، مجتمع مگامال، طبقه همکف (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۳۳۶۹۵

کودکی در حال بازی با ماسه در سرزمین ماسه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: نگین حاجی‌وندی)

سرزمین ماسه از مجهزترین فضاهای سرپوشیده ماسه بازی در پایتخت است که در سال ۱۳۹۵ در مجتمع مگامال افتتاح شد و محلی عالی برای تفریح، سرگرمی و آموزش کودکان با عناصر طبیعی به حساب می‌آید. این شهربازی از سازه‌های چوبی، زمین ماسه با ماسه نوری و شکل‌پذیر، آشپزخانه و سوپرمارکت، نجاری و تعمیرگاه، طناب‌نوردی و صخره‌نوردی، ترامپولین، بازی‌های فکری و اتاق تولد تشکیل شده است. سرزمین ماسه محیطی بهداشتی، شاد و امن برای بازی کودکان سه تا ۹ سال دارد و حتی کودکان زیر سه سال می‌توانند همراه با والدین خود از آن استفاده کنند.

شهربازی مگامال نیز در طبقه سوم همین مجتمع قرار دارد که مجهز به مدرن‌ترين وسايل بازی الکترونيکی و مکانيکی است.

شهربازی کیدز گاردن بام لند

  • آدرس: انتهای اتوبان همت غرب، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجتمع تجاری بام لند، ورودی A (نمایش روی نقشه)
  • ساعات کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۰۴۴۳۱۵۴

کودکی مشغول بازی در کیدز گاردن بام لند

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Fa Bahrami)

شهربازی کیدز گاردن که در ضلع شرقی دریاچه چیتگر در مجموعه تجاری بام‌لند قرار دارد، مجهز به بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند موتور شارژی، فوتبال‌دستی، پل معلق، ترامپولین، سرسره و غیره است. در صورت تمایل می‌توانید از بخش نقاشی روی صورت استفاده کنید و در ادامه عکسی فوق‌العاده در بخش عکاسی بگیرید. استفاده از وسایل بازی این شهربازی سرپوشیده فقط برای یک ساعت امکان‌ دارد.

شهربازی قلعه سحرآمیز پارک ارم

  • آدرس: تهران، اتوبان شهید باکری جنوب، پارک ارم، جنب لوناپارک یک (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۴۱۴۵۳۰۰

چرخ و فلک کوچکی به رنگ آبی در قلعه سحرآمیز ارم

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناشناس)

شهربازی سرپوشیده قلعه سحرآمیز یا قلعه جادویی با حدود ۴,۰۰۰ متر مربع وسعت در پارک ارم قرار گرفته است. این شهربازی با ۱۲۰ بازی، محیط مناسب، شاد و ایمنی برای حضور هم‌زمان کلیه اعضای خانواده دارد. در قلعه سحرآمیز می‌توانید از ماشین کوبنده، سفینه، ایرهاکی، بازی‌های ویدئویی، چرخ‌‌وفلک، جیمبو، سینمای چهاربعدی، صخره متحرک، شبیه‌ساز بازی‌های جنگی، تیراندازی لیزری، شوتینگ گالری و... لذت ببرید. استفاده از کافی‌شاپ، رستوران و اتاق تولد مستلزم پرداخت هزینه جداگانه است.

شهربازی ایران مال

  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران مال، طبقه دوم (نمایش روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۷۶۷۰۰۰۱

انواع وسایل بازی کودکان در شهربازی ایران مال

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناشناس)

شهربازی ایران مال یکی دیگر از شهربازی‌های سرپوشیده پایتخت است که در مجتمع بزرگ ایران مال قرار دارد. در کنار سالن‌های نمایش مخصوص کودکان می‌توانید از بازی‌هایی مثل ترن هوایی، بازی‌های لیزری، بازی‌های الکترونیکی و غیره استفاده کنید. نمایش فیلم‌های ویژه کودکان و خردسالان نیز از جمله مزایای شهربازی ایران مال به حساب می‌آید.

همچنین بسیاری از والدین از برپایی مسابقات مختلف در شهربازی ایران مال مانند مسابقات نقاشی استقبال می‌کنند. این محل نه‌تنها مجهز به اتاق مادر و کودک و محل نگهداری از کودکان و خردسالان است، بلکه اتاق  جشنی دارد که می‌توانید جشن‌ تولد و مناسبت‌های کودکان و نوجوانان خود را در آن برگزار کنید.

شهربازی تیراژه دو

  • آدرس: تهران، اتوبان امام علی (ع)، خروجی مدنی، جنب مترو مدنی (نمایش روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۱۷۲۵۶۳

پاساژ چند طبقه تیراژه دو

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمد نمازی)

شهربازی کارخانه شادی که در مرکز خرید تیراژه دو قرار دارد، مجهز به بازی‌های متنوعی همچون چرخ‌وفلک، ماشین کوبنده، فریزبی، کاروسل، قطار کودک، سه گارالی، کیدی راید و بازی‌های ویدئویی است. در کنار تفریح و سرگرمی ‌می‌توانید از سینما ۶ بعدی، برنامه‌های نمایشی شاد با حضور شخصیت‌های محبوب کودکان و حتی گریم فانتری استفاده کنید. مرکز خرید تیراژه دو از بخش‌های دیگری مانند هایپراستار، سینما، فودکورت و... تشکیل شده است که می‌توانید بخشی از زمان خود را به آن‌ها اختصاص دهید.

سرزمین شگفت‌ انگیز دریاچه چیتگر

  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۲، چهارشنبه و پنجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

قایق های رنگی در کنار دریاچه چیتگر

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: صادق)

شهربازی دریاچه چیتگر که با نام سرزمین شگفت‌انگیز نیز شناخته می‌شود، بازی‌های متنوعی برای همه رده‌های سنی دارد. بازی‌های این شهربازی در ضلع شمال، شرق و غرب دریاچه چیتگر پراکنده هستند و در میان آن‌ها، «سرزمین بازی و جایزه» واقع در بخش شمالی دریاچه، بیشتر مختص کودکان است. بازی‌های کودکانه‌ای همچون ترامپولین و یوروبانجی می‌توانند انرژی کودک شما را به‌خوبی تخلیه کنند. گریم کودک با پایه گیاهی و ضدحساسیت از دیگر بخش‌های جذاب شهربازی به حساب می‌آید.

بزرگسالان نیز می‌توانند پیست پرواز در آسمان را امتحان کنند که تیوب‌سواری روی آن دقیقا به تیوب‌سواری روی برف واقعی شباهت دارد. هرم هیجان شهربازی چیتگر گزینه دیگر پیش روی شما است که کابین آن در ارتفاع سه متری از زمین به‌صورت کاملا معلق به پرواز در می‌آید. پیست مدرن ماشین‌های کوبنده، سافاری وحشت، خانه وارونه، ماژول میز، رول گلایدر، اسکیت یو، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کنار دریاچه و... نیز طرفداران زیادی دارند.

از آنجا که دسترسی به انواع کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها در اطراف دریاچه به‌راحتی وجود دارد، پس از گشت‌وگذار و تفریح می‌توانید غذای لذیذی در کنار اعضای خانواده میل کنید.

سرزمين رويايی آناهيد

  • آدرس: تهران، سه راه تهرانپارس، ابتدای خیابان دماوند (به‌سمت شرق)، کوچه مسجدالمهدی، برج آناهید (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۷۵۱۶۸۸۱۳

ترن هوایی کودکانه در شهربازی سرپوشیده آناهید

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی نبی)

سرزمين رويايی آناهيد با بیش از ۸۰ نوع بازی متنوع کامپیوتری و مکانیکی، از مدرن‌ترین شهربازی‌های کودکان در تهران محسوب می‌شود که در طبقه همکف برج آناهید قرار دارد. بازی‌های این سرزمین رویایی برای گروه‌های سنی بالاتر از چهار سال مناسب است که از آن جمله می‌توان به ترن هوایی، دستگاه رالی هیجانی، دستگاه جایزه‌ای، سالتو، ماجراجویان و واقعیت مجازی اشاره کرد. وجود کارکنان مهربان و خوش‌برخورد و همچنین محیطی سالم و تمیز باعث شده است که خانواده‌های زیادی این شهربازی را برای اوقات فراغت کودک خود انتخاب کنند.

اتاق تولد اختصاصی، عکاسی، پارکینگ طبقاتی، اتاق گریم، فست فود، کافی شاپ، غرفه بستنی و تنقلات، سالن بولینگ و بیلیارد (با چندین میز ایت بال و اسنوکر) از دیگر بخش‌های این مجموعه هستند.

شهربازی شهر خورشید

  • آدرس: تهران، بزرگراه آزادگان، خیابان فداییان اسلام، نبش خیابان شهید غیبی، مرکز تجاری نجم خاورمیانه (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴، پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۵
  • شماره تماس: ۰۲۱۳۵۰۴۶۷۱۲

فضای داخلی مجتمع نجم خاورمیانه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Reza Mimezami)

شهربازی سرپوشیده شهر خورشید در جنوب تهران در مرکز تجاری نجم خاورمیانه قرار دارد و سانس استفاده از آن سه ساعت است. بیش از ۷۰ دستگاه بازی در شهربازی وجود دارد که از موتور هنرپیشه تا قطار مزرعه، بازی گو، شگفتی خشکی، توپ آتش، جعبه آدمکی، تیراندازی، ماشین کوبنده، بازی‌های ویدئویی، واقعیت مجازی و... را در بر می‌گیرند. برای تولد کودکتان نیز می‌توانید با پرداخت هزینه جداگانه از اتاق تولد استفاده کنید و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای او بسازید.

شهربازی هپی سیتی

  • آدرس: تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، مجتمع تجاری شمیران سنتر، طبقه چهارم (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۵ تا ۲۳
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۰۲۲۰۵۱۱

تعداد زیادی ماشین کوبنده رنگی در هپی سیتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حسین قشقایی)

شهربازی هپی سیتی با ۱,۴۰۰ متر مربع مساحت، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران برای کودکان است که در مجتمع تجاری - اداری شمیران سنتر قرار دارد. بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوعی از انواع بازی‌های حرکتی و فیزیکی تا رایانه‌ای جذاب در این شهربازی مدرن به چشم می‌خورد که نه‌تنها کودکان، بلکه بزرگسالان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اتاق بازی کودک زیر سه سال، رستوران و کافی‌شاپ، هایپرمارکت و غیره نیز در این مجتمع تجاری برای رفاه بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

شهربازی و بولینگ استارلند برج میلاد

  • آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۴؛ روزهای جمعه و تعطیلات از ساعت ۱۱ تا ۲۴

چرخ و فلک بزرگی در شهربازی استارلند برج میلاد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: الهه عبادی)

شهربازی استارلند برج میلاد که در شهریور ۱۴۰۰ در بلندترین برج ایران افتتاح شد، مجهز به بازی‌های جذابی مانند ترن شارک، فریزبی کودک، آبشار توپ، یوفو و قطار کودک است. ضمن اینکه امکان تفریح و سرگرمی کودکان با تاب دلقک، ماشین برقی، تاب اسکای و مری گراند مادگاسکار در این محل وجود دارد. استارلند فقط مختص به کودکان نیست و بزرگسالان می‌توانند از سالن بولینگ که جزو معروف‌ترین بولینگ های تهران محسوب می‌شود و همچنین بیلیارد، فوتبال‌دستی، چرخ‌وفلک، بازی‌های کامپیوتری و ایرهاکی استفاده کنند.

شهربازی صبا مال

  • آدرس: تهران، پایین‌تر از میدان حر، خیابان کارگر جنوبی، مرکز خرید صبا مال، طبقه سوم (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۴؛ جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۴
  • شماره تماس: ۰۹۰۱۶۷۷۰۳۵۳

شهربازی صبا مال با انواع وسایل بازی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناشناس)

در شهربازی سرپوشیده صبا مال با فضایی شاد و مفرح روبه‌رو می‌شوید که امکان انجام بازی‌های متنوعی مانند سایدواندر، ماشین کوبنده، چرخ‌وفلک، التون دربی و کاراسل را برایتان مهیا کرده است. بازی‌های ویدئویی، کشتی کودک، فریزبی و سینما هفت بعدی سایر بخش‌های این شهربازی را تشکیل می‌دهند. در ادامه می‌توانید به گشت‌وگذار و خرید در مرکز خرید صبا مال بپردازید که دارای فودکورت، کافه و رستوران، هایپر استار، سینما، شهر فرش، واحدهای تجاری، اتاق مادر و کودک و غیره است.

شهربازی هورا پارک سمرقند

  • آدرس: تهران، جنت آباد جنوبی، تقاطع کبیرزاده، نبش لاله، پاساژ سمرقند (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۲۳۹۴

شهربازی کوچک و سرپوشیده هورا پارک با وسایل بازی کودکان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Dhanraj Hari)

شهربازی سرپوشیده هورا پارک در مجتمع تجاری تفریحی سمرقند در غرب تهران قرار دارد. در این شهربازی سرپوشیده می‌توانید از بازی‌های گروهی، جایزه‌ای، ورزشی و ویدئویی استفاده کنید که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: گردونه شانس، قارچ سحرآمیز، خانه شن و ماسه، گیم موتور مسابقه، ایرهاکی کودکان و بزرگسالان، فانی تایم، فانی بال، ماشین برقی، ماهی پرنده، پرش خرگوش‌ها، چرخ‌وفلک و غیره. بیشتر بازی‌های شهربازی برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال مناسب است.

از امکانات شهربازی هورا پارک سمرقند می‌توان به غرفه‌های عکاسی، گریم فانتزی و بوفه خوراکی اشاره کرد. علاوه بر این، می‌توانید از رستوران و کافی‌شاپ، سالن‌های سینما و تئاتر و بیلیارد مجتمع استفاده کنید.

پارک آبی اپارک

  • آدرس: تهران، اتوبان‌ تهران‌-کرج، بعد از خروجی‌‌ آزادگان، شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم‌ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۹۲۶۴

استخری کوچک با محیطی کودکانه در اپارک تهران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: منیره ساختیان‌چی)

پارک آبی «اپارک» (o-park)، از بهترین پارک های آبی تهران، با ۵۵,۰۰۰ متر مربع زیربنا، برای آقایان، بانوان و کودکان قابل استفاده است. ۱۹ سرسره از قبیل رالی شیب، ابر شیب، اُرنگ، استخر موج، بومرنگ، گردالوپ، سرسره گوگولیا (مخصوص کودکان)، بخش مجزای الوپیا (ویژه کودکان و نوجوانان) و... برای سنین مختلف در اپارک وجود دارد.

این پارک آبی مدرن مجهز به رختکن مجزای مخصوص آقایان و بانوان و کمدهای قفل‌دار است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از بخش‌های عکاسی، اسپا، فست فود، کافه، جکوزی، جویس بار، رودخانه خروشان، پارکینگ و فروشگاه (لوازم جانبی شنا و حوله) استفاده کنید.

شهر مشاغل لی ‌لی ‌پوت

  • آدرس: تهران، تهرانپارس، اتوبان شهید باقری، خروجی ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت جنوبی، جنب شهرداری ناحیه چهار منطقه چهار (نمایش روی نقشه)

کودکی در حال راه رفتن روی پلی معلق در شهربازی لی لی پوت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: آرش شغلی)

شهر مشاغل لی‌‌ لی‌‌ پوت، اولین شهر مشاغل ایران به حساب می‌آید که امکان آشنایی با مشاغل مختلفی نظیر دندانپزشکی، آتش‌نشانی، آشپزی، پلیس، پزشکی، ملوانی، خلبانی و... را برای کودکان فراهم کرده است. این شهربازی دو طبقه از دو بخش فضای روباز و سرپوشیده تشکیل شده و مکان تفریحی مناسبی برای کودکان دو تا ۱۲ ساله محسوب می‌شود.

در شهربازی لی‌لی‌پوت امکان آشنایی کودکان با انواع مشاغل وجود دارد

وسایل بازی متنوعی در شهربازی وجود دارد که محبوب‌ترین آن را باید روپ ادونچر یا پل معلق دانست که کودکان می‌توانند با تجهیزات ایمن روی طنابی مخصوص یا پل‌های متحرک راه بروند و هیجان وصف‌ناپذیری را تجربه کنند. ضمن اینکه وجود مربیان حرفه‌ای باعث شده است که والدین هیچ نگرانی از بابت سلامت کودک خود نداشته باشند. کودکان خردسال این شانس را دارند که از اتاق بازی نوپایان با کف‌پوش نرم و فضایی رنگارنگ لذت ببرند. جالب اینکه، کلاس‌های آموزشی از جمله کلاس‌های باله، نقاشی، صخره‌نوردی، ژیمیناستیک، کارگاه برف کاغذی، کارگاه باغبانی و... در شهر مشاغل لی‌‌لی‌‌پوت برگزار می‌شود. شهر مشاغل لی‌لی‌پوت مجهز به پارکینگ، استخر کودک، آتلیه، اتاق جشن، بوفه و بخش گریم است.

در جریان باشید که صفحه اینستاگرام این مجموعه، از تعطیلی موقت آن خبر داده بود و در حال حاضر اطلاعی از فعالیت این شهربازی در دست نیست. 

شهر مشاغل کاربازیا

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید حکیم غرب، طبقه منفی یک برج میلاد (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲، روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل، هماهنگی و رزرو پیش از مراجعه الزامی است.
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۲۰۳۱۲

استودیوی خبر کودکان در شهر مشاغل کاربازیا

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مسعود حاجی اسماعیلیان)

شهربازی کاربازیا از سال ۱۳۹۷ در برج میلاد افتتاح شد و از آن زمان تاکنون توانسته است، حرفه‌های مختلف را به کودکان و نوجوانان در رده سنی سه تا ۱۳ سال معرفی کند. مزیت کاربازیا فقط آشنایی با مشاغل نیست و معنی کار گروهی، خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و فرهنگ کار و تلاش را به کودکان یاد می‌دهد. غرفه‌های بازی شامل خانه آشپزی، آزمایشگاه علوم، اداره پست، استودیو خبر، آتش‌نشانی، بیمارستان، فرودگاه، فضانوردی، موسیقی و آواز، نجاری، تعمیرگاه، رانندگی، پلیس، بانکداری، پارک کودک و... می‌شود که استفاده از هر یک مستلزم پرداخت هزینه جداگانه است.

دکتر لند

  • آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۰ و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ تا ۲۱
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

فضای بیمارستانی در دکترلند

منبع عکس: ایران فان (عکاس: نامشخص)

دکتر لند دارآباد به‌عنوان اولین بیمارستان تفریحی کودکان، برای آشنایی کودکان با دنیای پزشکی طراحی شده است و تجهیزات و امکانات پزشکی بسیار کامل و جذابی دارد. دکتر لند برای گروه سنی چهار تا ۱۴ سال مناسب است و جالب اینکه بازدید از این شهربازی و پوشیدن لباس پزشکی به آن‌ها کمک می‌کند تا بر ترس و استرس خود نسبت به مسائل مربوط به این رشته غلبه کنند و حتی به آن‌ علاقه‌مند شوند.

از تخت دندانپزشکی تا اتاق عمل، بخش اطفال و نوزادان، رادیولوژی، سونوگرافی و اورژانس در دکتر لند به چشم می‌خورد و قطعا اگر کودکی بتواند مانند یک دندانپزشک رفتار کند یا روپوش سبزرنگی بپوشید و به مانکن اتاق عمل شوک الکتریکی بدهد، تجربه متفاوت و به‌یادماندنی را تجربه خواهد کرد. کودکان همچنین می‌توانند اطلاعات خوب و مفیدی از کارشناسان علمی به دست آورند. برای رفاه خانواده‌ها، امکاناتی از قبیل پارکینگ، کافی‌شاپ، رستوران، گیفت شاپ و غرفه عکاسی در این مجموعه مهیا شده است.

شهربازی بیلینو

  • آدرس: تهران، حاشیه اتوبان همت، بین اتوبان یادگار امام و اتوبان اشرفی اصفهانی، پارک نهج‌البلاغه، مسیر دوچرخه‌سواری (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۲

کودکی در حال کار با ماشین آلات ساختمانی در شهربازی بیلینو

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مجید مددی)

شهربازی روباز بیلینو که در پارک نهج‌البلاغه قرار دارد، نخستین پارک عمرانی کشور است که استفاده از آن هیچ محدودیت سنی ندارد. کودکان در این پارک موضوعی با نمونه‌های کوچکی از دستگاه‌های ساختمانی از قبیل بیل مکانیکی، دستگاه حمل الوار، جرثقیل چنگکی و مصالح ساختمانی سروکار دارند و می‌توانند به ساختمان‌سازی بپردازند. این دستگاه‌ها با سیستم تمام هیدرولیک و موتور برقی کار می‌کنند و کار با آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

دﺳﺘﮕﺎه‌ﻫﺎی آﻓﺘﺎب ﻣﻬﺘﺎب، دستگاه‌های رادیو کنترلی، دستگاه جابه‌جایی توپ، ماسه بازی کودکان، ﮐﺸﺘﯽ ﮐﻮدک، دورﺑﯿﻦ واﻗﻌﯿﺖ ﻣﺠﺎزی، داﯾﻨﺎﺳﻮرﻫﺎی رﺑﺎﺗﯿﮏ و بازی‌های ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮی از دیگر وسایل بازی این شهربازی هستند که کودکان با آن‌ها سرگرم می‌شوند.

پارک ژوراسیک

  • آدرس: تهران، سعادت‌آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۲، پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

انواع دایناسورهای منقرض‌شده در مجموعه پارک ژوراسیک تهران؛ منبع عکس: کجارو؛ عکاس: مسعود یوسف‌نژاد

عکاس: مسعود یوسف‌نژاد

پارک ژوراسیک که در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان اولین پارک موضوعی پایتخت افتتاح شد، شما را به دنیای دایناسورها و گونه‌های جانوری در حال انقراض می‌برد. جذابیت این پارک وقتی دوچندان می‌شود که دایناسورها ظاهری واقعی دارند و دست‌هایشان تکان می‌خورد و می‌توانند صدا تولید کنند.

در پارک ژوراسیک انواع دایناسورها با ظاهری واقعی به نمایش درآمده‌اند

در کنار بازدید از پارک ژوراسیک می‌توانید به جانگل لند سر بزنید و با انوع دوزیستان ایران آشنا شوید. همچنین حشرات در معرض انقراض در بخشی موسوم به خانه مورچه‌ها به نمایش در آمده‌اند و از آنجا که می‌توان اجزای مختلف بدن آن‌ها را زیر میکروسکوپ یا در صفحه مانیتور تماشا کرد، بین کودکان و نوجوانان طرفدار زیادی دارد. از دیگر بخش‌های این پارک باید به سینما ژوراسیک، استودیو ژوراسیک (برای عکس یادگاری)، فروشگاه اسباب‌بازی و یادگاری‌های دایناسوری، رستوران، بوفه، میدان دایناسورسواری و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

پارک حشرات (اسپایدر پارک)

  • آدرس: تهران، سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

پارک حشرات؛ منبع عکس: کجارو؛ عکاس: مسعود یوسف‌نژاد

عکاس: مسعود یوسف‌نژاد

پارک حشرات یا اسپایدر پارک در زمینی به مساحت ۷,۰۰۰ متر مربع در مجاورت پارک ژوراسیک طراحی و احداث شده و مانند بسیاری از پارک‌های موضوعی، آموزش و تفریح را در هم آمیخته است. این پارک همان طور که از نامش پیدا است، شامل ماکت‌های غول‌پیکر و متحرکی از بیش از ۲۰ حشره و بندپا می‌شود که در میان آن‌ها، زنبور، پروانه، کفشدوزک، حلزون و غیره به چشم می‌خورد. کودکان می‌توانند در حین تماشا، اطلاعات علمی خود از حشرات را بالا ببرند. ماکت خزندگانی مانند مار پیتون، تمساح، لا‌ک‌پشت و ایگوآنا نیز در این پارک نصب شده است و کودکان حس حضور در طبیعت بکر را به‌خوبی تجربه می‌کنند.

در کنار بازدید از ماکت‌ها، از زیست‌بوم حشرات و حشرات تاکسیدرمی دیدنی کنید و در ادامه به غرفه آشنایی با زنبور عسل سر بزنید و در صورت تمایل، عسل بخرید. استودیو عکاسی، کافه، گیفت شاپ، کارگاه سفال، بخش واقعیت مجازی حشرات با موضوع جهان از دید حشرات، بخش میکروسکوپی حشرات و... نیز ارزش بازدید دارند.

باغ کتاب

  • آدرس یک: تهران، بزرگراه حقانی غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی (نمایش روی نقشه)
  • آدرس دو: تهران، بزرگراه شهید همت شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰

بخش کودکان در باغ کتاب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Alireza KTN)

باغ کتاب واقع در اراضی عباس‌آباد تهران، از دو طبقه کتاب‌فروشی تشکیل شده است. چهار بلوک در این محل وجود دارد که بلوک A یا بهارستان مختص کودکان و نوجوانان است و نه‌تنها می‌توانند از کافه کودک با میز و صندلی‌های کم‌ارتفاع و فانتزی و همین طور باشگاه رباتیک (با ربات‌های موزیکال، ربات‌های فوتبالیست) و روبوکیدز استفاده کنند، بلکه امکان خرید از فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان را خواهند داشت. بیش از ۳۰ مجسمه شخصیت‌های کارتونی در این بخش دیده می‌شود که توجه بسیاری از کودکان را به خود جلب می‌کنند.

بازی برای کودکان حرف اول را می‌زند و چه جایی بهتر از سرزمین فکربازیا که مکانی برای بازی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. باشگاه زیست‌شناسی که در سال ۱۳۹۹ به باغ کتاب اضافه شد، انتخاب خوبی برای آموزش و سرگرمی کودکان در زمینه علوم زیستی است.

بلوک B یا خیالستان باغ کتاب، پیاده‌راهی به طول ۶۰ متر با فضایی رویایی است که با عبور از آن به بلوک C یا نگارستان می‌رسید؛ جایی که ۱۱ سالن سینما و تئاتر، فروشگاه آثار هنری و کافه سینما دارد. در صورتی که گذرتان به این بخش افتاد، حتما به باغ علم کودک با موضوع چهار داستان علمی مهیج بروید که مخصوص کودکان هفت تا ۱۲ ساله است. در همین بخش، اتاق راهنما، جعبه جادو، دانش و نمایش، سینما سه‌بعدی و ربات نقاش قرار دارند.

در بلوک D یا سروستان باغ کتاب نیز بخشی تحت عنوان باغ علم نوجوان با گالری‌ها و وسایل جذاب وجود دارد که در کنار بخش‌هایی مانند کتاب‌فروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی قرار گرفته است.

هیومن پارک

  • آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۰ و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ تا ۲۱
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

بخش داخل دهان در هیومن پارک

منبع عکس: ایران فان (عکاس: ناشناس)

هیومن پارک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پارک‌های بدن انسان در خاورمیانه و از مکان‌های تفریحی تهران برای کودکان به حساب می‌آید و گزینه خوبی برای آشنایی با اجزای مختلف بدن انسان در ابعاد بزرگ است. کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان می‌توانند در طول سفری هیجان‌انگیز به بخش‌های مختلف بدن بروند؛ وارد گوش شوند و از رگ‌های خونی، مغز، چشم، بینی، دهان، قلب، کلیه، معده و در نهایت روده بازدید کنند.

قطعا تماشای اندام‌های داخلی بدن به‌صورت سه‌بعدی و شنیدن صدای آن‌ها، هر کودک و نوجوانی را به وجد می‌آورد. همین امر باعث شده است که مدارس و خانواده‌های دارای فرزند کودک یا نوجوان بازدید از آن را در برنامه خود بگنجانند. در کنار گشت‌وگذار در هیومن پارک می‌توانید از کافی شاپ، رستوران، گیفت شاپ و غرفه عکاسی استفاده کنید.

پارک بازیافت

  • آدرس: تهران، علی آباد، بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی‌پور (نمایش روی نقشه)

مسجمه فلزی حیوانی با وسایل بازیافتی در پارک بازیافت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: امیر خسروی)

پارک بازیافت که مجسمه‌های حجمی، تندیس‌های حیوانی، نیمکت‌ و گلدان‌‌هایی از جنس مواد دورریختنی و قابل‌بازیافت را در خود جای داده، از بهترین پارک‌های تهران برای آموزش کودکان در زمینه محیط زیست است. در واقع، کودکان می‌توانند حین تفریح، با راهکارهای خلاقانه‌ بازیافت زباله آشنا شوند.

تندیس‌ حیوانات در ابعاد بزرگ بسیار جالب‌توجه هستند؛ حیواناتی مانند تمساح که از در نوشابه شکل گرفته یا فیلی که از جنس لاستیک‌های دورریختنی است. مجسمه‌های حجمی نیز از آهن‌آلات و سایر فلزات ساخته شده‌اند و به این ترتیب، روش‌های خلاقانه متنوع بازیافت را به کودکان نشان می‌دهند.

باغ وحش ارم

  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان شهید باکری، کیلومتر چهار اتوبان تهران-کرج (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا غروب آفتاب
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۷۲۰

یک قلاده شیر در باغ وحس ارم

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناشناس)

پارک ارم با وسعت ۷۰ هکتار، جزو قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های کشور است که باغ وحش بزرگی با بیش از ۱۰۰ گونه جانوری دارد. تنوع جانوری این باغ وحش شامل پستانداران، خزندگان و پرندگان می‌شود. از پستانداران موجود در این باغ وحش می‌توان به بابون زیتونی، ببر بنگال، آهوی ایرانی، شامپانزه، سنجاب ایرانی، کفتار راه‌راه، گربه جنگلی و... اشاره کرد. پرندگانی همچون درنای تاجدار خاکستری، شترمرغ، قرقاول طوق سفید، طاووس، عقاب، یک و قو نیز در این مجموعه نگهداری می‌شوند. ایگوانا، پیتون برمه‌ای آلبینو، شیشه مار و لاک‌پشت از خزندگان باغ وحش هستند.

پس از گشت‌وگذار در باغ‌ وحش ارم می‌توانید از سایر بخش‌های پارک ارم نظیر دریاچه‌ای با قابلیت قایقرانی، استخر، سه شهربازی روباز، شهربازی سرپوشیده قلعه سحرآمیز، غرفه‌های موادغذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی، رستوران جزیره و پارکینگ استفاده کنید.

باغ پرندگان تهران

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهيد بابايی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷
  • شماره تماس: ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۴

تعداد زیادی لک لک در باغ پرندگان تهران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: شکوفه سوری)

باغ پرندگان که در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۲ در پارک جنگلی لویزان افتتاح شد، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه محسوب می‌شود. این باغ از دو بخش آبچر و دشتچر تشکیل شده است که در بخش اول، هیچ حصاری بین گردشگران و پرندگان وجود ندارد و در بخش دوم، پرنده‌های در قفس و همین طور گونه‌های بدون توانایی پرواز نگهداری می‌شوند. از آنجا که ۳,۰۰۰ قطعه پرنده مختلف از سراسر دنیا در باغ پرندگان جمع‌آوری شده، محلی عالی برای پرنده‌نگری و آشنایی با گونه‌های زیبایی همچون غاز نوک فسفری، طاووس، عقاب، فلامینگو، شاهین و... است.

علاوه بر کبوترخانه که به سبک کبوترخانه‌های دوره صفویه ساخته شده‌ است، آبشارها و برکه‌های زیبایی در دل این طبیعت وجود دارد که برای گشت‌وگذارهای خانوادگی مناسب هستند. برای رفاه بازدیدکنندگان، امکانات خوبی از رستوران و کافه تا نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، محوطه بازی كودكان و غیره در نظر گرفته شده است.

موزه حیات وحش هفت چنار

  • آدرس: تهران، شمال میدان بریانک، ضلع شرقی خیابان دعوتی (نمایش روی نقشه)
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت هشت تا ۲۰، به‌غیر از شنبه‌ها و روزهای تعطیل
  • شماره تماس: ۰۲۱۵۵۷۳۸۷۴۵

چند حیوان تاکسیدرمی در موزه هفت چنار

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سجاد نازی)

موزه حیات وحش هفت چنار در سال ۱۳۷۶ به بهره‌برداری رسید؛ آن هم در ساختمانی قدیمی که در سال ۱۳۰۱ برای کارخانه جوراب‌بافی ساخته شده بود. بسیاری از حیوانات موجود در موزه توسط شکارچیان غیرمجاز شکار شده‌اند؛ اما برای اطلاع‌رسانی درباره این روش شکار و آموزش بیشتر به مردم، آن‌ها به‌صورت تاکسیدرمی در معرض دید قرار گرفته‌اند.

کودکان در این موزه با زیستگاه‌های مختلفی آشنا می‌شوند که شرایط بازدید از آن‌ها برای همه وجود ندارد و همین طور اطلاعات خوبی از طبقه‌بندی علمی حیوانات تاکسیدرمی، محیط زیست و اهمیت حفاظت از آن به دست می‌آورند. کارشناسانی در موزه مشغول به کار هستند که درباره گونه‌های مختلف پرندگان توضیح می‌دهند و به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا پرندگان مختلف را از روی شکل منقارشان شناسایی کنند.

نمونه‌های غیرزنده بی‌مهرگان (اسفنج‌ها، نرم‌تنان، خارتنان، سخت‌پوستان و حشرات)، نمونه‌های غیرزنده ماهی‌های غضروفی و استخوانی (انواع کوسه‌‌ماهی‌ها)، خزندگان (مارها، سوسمارها و لاک‌پشت‌ها)، نمونه‌های پستانداران تاکسیدرمی (انواع قوچ، کل، شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای) و... نیز در این موزه به نمایش درآمده‌اند. پرندگان زنده‌ای مانند انواع اردک‌، قو، فلامینگو، کبک، قرقاول و... در بخش حیات طبیعی موزه نگهداری می‌شوند. همچنین بخش‌هایی مانند آکواریوم، کارگاه تاکسیدرمی، چایخانه و سفره‌‌خانه سنتی در موزه هفت چنار وجود دارد.

موزه عروسک های ملل

  • آدرس: تهران، مترو دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک دو (نمایش روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۶۰۳۴۴۶۷۲

عروسک های مختلفی در موزه عروسک های ملل

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: بهراد موعودی)

یکی از بهترین موزه‌های خصوصی کشور برای کودکان قطعا موزه عروسک‌های ملل است که در سال ۱۳۹۳ کار خود را با ۷۰۰ عروسک آغاز کرد. در حقیقت، این موزه با همت مسعود ناصری دریایی، علی گلشن و حمایت فریده ناصری دریایی شکل گرفت و بعدها در سال ۱۳۹۸ با موزه عروسک و فرهنگ ایران ادغام شد.

بیش از ۲,۵۰۰ عروسک‌ دست‌ساز و کارخانه‌ای از کشورهای مختلف در طبقه اول قرار دارد که در میان آن‌ها از عروسک‌های افغان و اتریشی تا ارمنی به چشم می‌خورد. در طبقه دوم که به عروسک و فرهنگ ایران اختصاص دارد، می‌توانید شاهد عروسک‌های قومی و سلسله‌های تاریخی ایران، عروسک - مجسمه‌های زنان مناطق مختلف ایران با پوشش هر منطقه و... باشید. در ادامه برای آشنایی با تاریخچه ساخت اسباب‌بازی‌های گوناگون به طبقه زیرزمین بروید که علاوه بر نمایش اسباب‌بازی‌ها، کارگاه‌های متنوع ساخت عروسک و اسباب‌بازی، تورهای بازی و غیره در آن برگزار می‌شود. در نهایت، حتما به فروشگاه موزه سر بزنید که حسابی بین کودکان پرطرفدار است؛ چراکه می‌توانند وسایل مختلفی نظیر اسباب‌بازی‌های دست‌ساز و عروسک‌های محلی را خریداری کنند.

موزه دارآباد

  • آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت هشت تا ۱۷، به‌جز شنبه‌ها و روزهای تعطیلی سوگواری
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۶۰۲۷۰۱۱

سه شیر تاکسیدرمی در موزه دارآباد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ادوین مجنونیان)

موزه طبیعت و حیات وحش ایران دارآباد با ۲,۵۰۰ متر مربع وسعت، محلی ایدئال برای تماشای انواع حیوانات تاکسیدرمی و آشنایی با حیات وحش و جانداران مختلف است. ۹ سالن در موزه وجود دارد که به‌طور اختصاصی به حیوانات مرکز و جنوب ایران، شمال ایران، آسیا و اروپا و آمریکای شمالی، آفریقا، آبزیان و خزندگان، زمین‌شناسی، حشرات و گیاه‌شناسی می‌پردازند. بنابراین، کودکان و بزرگسالان از نمونه‌های زیستی متنوع ایران نظیر جوندگان، گوشت‌خواران، گاوسانان و... اطلاعات بیشتری به دست می‌آورند.

در کل حدود ۵۱۷ گونه پرنده در ایران شناسایی شده است که در این موزه می‌توانید شاهد ۱۶۵ گونه از آن‌ها باشید. یکی دیگر از بخش‌های جذاب موزه را باید پوست ببر منقرض شده ایران معرفی کرد که جزو تاکسیدرمی‌های کمیاب این مجموعه به حساب می‌آید. کودکان و نوجوانان پس بازدید از موزه می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی استفاده کنند که به آن‌ها فرصت آشنایی با تاکسیدرمی حیوانات، زنبورداری، لمس حیوانات و... را می‌دهد.

خانه کودک و کافه بالونیا

  • آدرس شعبه الهیه: تهران، الهیه، مریم شرقی، پلاک ۶۷، طبقه اول تجاری (نمایش روی نقشه) | ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ دارای سانس‌های دو ساعته با رزرو قبلی | شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۵۶۴۴۰
  • آدرس شعبه سعادت‌آباد (خانه بازی مارکیز): تهران، سعادت‌آباد، میدان کاج، سرو شرقی، مارکیز سنتر، طبقه سوم (نمایش روی نقشه) | ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ دارای سانس‌های دو ساعته با رزرو قبلی | شماره تماس: ۰۲۱۴۰۲۲۰۵۶۳

کافه بالونیا با تم کودکانه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Fa Bahrami)

خانه کودک و کافه بالونیا، محیط مناسبی برای سرگرمی و تفریح کودکان و در عین حال، رشد ذهنی، عاطفی و فیزیکی آن‌ها فراهم کرده است؛ به‌طوری که از رنگ‌آمیزی دیوارها تا مبلمان و حتی ظروف، همگی کودک‌پسند و کارتونی هستند. کودکان در اینجا می‌توانند با همسالان خود بازی کنند؛ شیوه صحیح برخی از بازی‌ها را بیاموزند و از بازی‌های دیجیتالی عصر مدرن فاصله بگیرند. جالب اینکه بازی‌های بالونیا به رشد شناختی کودک کمک می‌کنند و تعدادی از بازی‌ها مانند «برج هیجان» و «پازل‌های بسیار راحت تا سخت و پیچیده» نقش بسزایی در رشد ذهنی و تمرکز او دارند؛ به‌ این ترتیب، اشتباه و ضریب خطای کودک در آینده کاهش می‌یابد.

از جذاب‌ترین بخش این کافه، منوی غذاهای مخصوص کودکان است که شامل انواع نوشیدنی‌ها، غذاها و میان‌وعده‌های سالم و بدون مواد افزودنی می‌شود و برای تمامی رده‌های سنی کودکان از دو سال به بالا مناسب هستند. در این منو از وعده صبحانه (پرشین بایت، کورن فلکس، اسکرمبل کروسان و لایت کروسان) تا منوی اصلی غذای (ساندویچ، پاستا) و دسر (تاپینگ نوتلا، وافل، تاپینگ میوه) در نظر گرفته شده است. سالن تولد و کارگاه مادر و کودک نیز در این مجموعه وجود دارد. ضمن اینکه شعبه دوم که در مرکز خرید مارکیز سعادت‌آباد واقع شده، فقط خانه کودک است و کافه ندارد.

رستوران مینی ‌پز

یک پرس ماکارونی در رستوران مینی پز

منبع عکس: سایت fidilio.com (عکاس: ناشناس)

رستوران مینی‌‌پز جزو برندهای تخصصی غذای کودک است که با استفاده از بهترین مواد اولیه، غذاهای سالمی را برای گروه‌های مختلف سنی کودکان تهیه می‌کند. به‌عنوان مثال برای گروه سنی ۶ تا هشت ماه امکان سفارش حریره بادام، معجون جو دو سر، پوره هویج و سیب‌زمینی وجود دارد. اگر کودکی در رده سنی هشت تا ۱۲ ماه دارید، حتما شیر برنج، سوپ گوشت یا مرغ با سبزیجات را امتحان کنید. غذاهای انگشتی مثل مرغ عروسکی و گوشت قلقلی دسته‌دار مناسب کودکان یک تا سه سال است.

انواع ماکارونی را باید از محبوب‌ترین غذاهای رستوران دانست که شامل ماکارونی نوستالژی مینی‌پز با گوشت چرخ‌کرده، ماکارونی سیر و جعفری، ماکارونی ایتالیایی و... می‌شوند.

کافه رستوران مونولو

  • آدرس: تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی بین الف و ب، مجتمع میلان، طبقه دو (نمایش روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۱۰۰۹۸۸۸

رستوران مونولو مخصوص کودکان با میز و صندلی رنگی

منبع عکس: سایت fidilio.com (عکاس: ناشناس)

کافه رستوران مونولو از بهترین رستوران‌های مخصوص کودکان در ایران به حساب می‌آید که حدودا برای گروه سنی دو تا هشت سال مناسب است. این محل علاوه بر منوی مخصوص کودکان، منویی برای بزرگسالان دارد تا به این ترتیب، تمام اعضای خانواده یک وعده غذای لذیذ را در کنار یکدیگر نوش جان کنند. از منوی غذای کودک می‌توانید کیدز بیف باربیکیو، کیدز میت لوف باربیکیو، کیدز پنه چیکن آلفردو و... سفارش دهید. بزرگسالان از بین غذاهای ایرانی (کباب شیشلیک شاندیز، کباب لقمه زعفرانی)، فرنگی (بشقاب میکس رتتو فرانسوی، فاهیتای میگو)، برگر، پاستا و غذای گیاهی حق انتخاب دارند. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در مونولو سرو می‌شود.

از نقاط قوت این کافه رستوران، وجود عروسک‌های شخصیت‌های کارتونی، آهنگ‌های شاد کودکانه، دکوراسیون و تزیینات شاد و جذاب و همین طور روشویی‌های سرویس بهداشتی است که با قد کودکان تناسب دارد. برگزاری تولد و سایر جشن‌ها در این کافه رستوران امکان‌پذیر است که با رزرو قبلی می‌توانید مهمانی کوچکی بگیرید؛ زیرا فضای رستوران خیلی بزرگ نیست.

کیدزلانژ

  • آدرس: تهران، خیابان موحد دانش‌ (اقدسیه)، نبش خیابان فیروزبخش (نوید)، مجتمع تجاری آواسنتر، طبقه اول (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۳ تا ۲۱
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۲۱۲۱۲

در رستوران کیدزلانژ این فرصت برای خانواده‌ها مهیا شده است تا با خاطری آسوده، انواع غذای کودک و بزرگسال را در کنار نوشیدنی‌های طبیعی سفارش دهند. همچنین امکان استفاده از برنامه‌های کیدزلانژ نظیر جشن همراه با عمو موسیقی و شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه کودکان در این محل وجود دارد. از دیگر برنامه‌های جالب و مهیج رستوران می‌توان به برگزاری نمایش‌های عروسکی، کارگاه آشپزی (لازانیا، پیتزا و غیره)، کارگاه شیرینی‌پزی (کاپ کیک و کوکی) و کارگاه‌های سرگرمی‌ (نقاشی، کاردستی) اشاره کرد. زمان هر کارگاه حدود ۱٫۵ ساعت است و کودکان بالای پنج سال می‌توانند بدون حضور والدین در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

برای برگزاری جشن‌های کودکانه (تولد خصوصی و عمومی) می‌توانید کیدزلانژ را انتخاب کنید؛ چراکه دکور و چیدمان رستوران با تم‌های مختلف چیده می‌شود. 

رستوران کیدزلانژ با تم سیاه و سفید

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حامد کهن)

اگر تجربه بازدید از مکان های تفریحی برای کودکان در تهران را دارید، نظرات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران کدامند؟

هیومن پارک، دکترلند، ژوراسیک پارک، باغ پرندگان، باغ کتاب، شهربازی های سرپوشیده و روباز، پارک های آبی، پارک پردیسان، باغ گیاه‌شناسی، باغ وحش پارک ارم و...

امکان آشنایی با آناتومی بدن انسان در کدام پارک تهران وجود دارد؟

هیومن پارک

اولین شهربازی تعاملی و رباتیکی کجاست؟

شهربازی روبوکیدز

اولین پارک موضوعی تهران کجاست؟

پارک ژوراسیک

منبع عکس کاور: گوگل مپ (عکاس: سجاد حق‌پرست)

مطالب مرتبط:

دیدگاه