افزایش بودجه وزارت گردشگری برای سال ۱۴۰۰

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
افزایش بودجه وزارت گردشگری برای سال ۱۴۰۰

دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس با تاکید بر مقوله حمایت و سرمایه‌گذاری، از ارتقای بودجه وزارت گردشگری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

محمد صالح جوکار، دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث بودجه گردشگری به‌عنوان یکی از مطالبات این وزارت‌خانه در سال ۱۴۰۰، از ارتقای بودجه وزارت گردشگری خبر داد و بر لزوم حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد‌. وی در این رابطه اذعان داشت:

به‌رغم ارتقای قابل‌توجه بودجه، همچنان کمبودهایی در حوزه این وزارتخانه وجود دارد که مصداق آن را می‌توانیم مربوط به زیرساخت‌ها، ارائه تسهیلات و اعتبارات مربوط به حفظ میراث فرهنگی و ساختمان‌های تاریخی بدانیم.

جوکار با اشاره به مشکل جذب نیرو در زمان تعدیل نیروی ادارات به‌عنوان یکی از مسائل حوزه گردشگری، اصلاح و شناسایی برخی از قوانین را به‌لیل نوپایی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمان‌بر توصیف کرد. وی با اشاره به پروسه طولانی آموزش منابع انسانی مورد نیاز و جذب و آموزش این نیروها، در خصوص دیگر مشکلات این حوزه اظهار داشت:

رفع بسیاری از این مشکلات از سوی بخش خصوصی و مردم محقق می‌‎شود، حتی در خصوص نیروها نیز افراد با ظرفیت بسیار بالا در بین مردم وجود دارند که این وزارت باید تجربه لازم را به دست آورده و با تقویت صنعت گردشگری آن‌ها را به کار بگیرد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس هنچنین با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد:

چه در زمینه گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم، یقینا می‌توانیم اشتغال و تولید ثروت را افزایش دهیم و ارز آوری خوبی داشته باشیم لذا باید دو مقوله حمایت و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مورد تاکید جدی باشد.

شایان‌ ذکر است که در بین وزارت‌خانه‌های فعلی دولت، پایین‌ترین بودجه به وزارتخانه نوپای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص داشته است. موضوع جالب‌توجه اینکه بودجه وزارتخانه مذکور، کمتر از نصف وزارتخانه قبل از خود، یعنی وزارت ورزش و جوانان ارزیابی شده است که این بار با پیگیری‌های فراکسیون گردشگری و دو نماینده استان یزد و به پیشنهاد دولت، این بودجه ارتقا خواهد یافت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه