تمدید ممنوعیت سفر به عراق و انگلیس

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
تمدید ممنوعیت سفر به عراق و انگلیس

وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت سفر به انگلستان و ۳۸ کشور دیگر با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونای انگلیسی خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به ممنوعیت پروازها به ۳۹ کشور از جمله انگستان به‌دلیل شیرایط کرونایی، بر لغو تمامی تورهای مسافرتی به ترکیه تاکید کرد و اذعان داشت:

همه تورها موظف به عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا هستند و این اقدام باید متوقف شود. پروازها به ترکیه به‌دلیل تبادلات تجاری برقرار است،‌ چون ترکیه نقطه اتصال به سایر کشورهای جهان است. این مصوبه سه‌شنبه هفته گذشته ابلاغ شده است و زمان پایان ممنوعیت سفر با تور به ترکیه مشخص نیست.

اسلامی همچنین با اشاره به تمدید دوهفته‌ای ممنوعیت سفر به کشور عراق از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از امکان سفر به سایر کشورهای همسایه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و تصریح کرد:

تست‌های PCR در مرزها گرفته می‌شود و هلال احمر هم اخیرا با مصوبه ستاد ملی وارد عمل شده و مقرر شده با توجه به آموزش‌هایی که به همین منظور دیده‌اند، از افراد تست بگیرند تا مبتلایان به کرونا وارد کشور نشوند.

محمد اسلامی با اشاره به کاهش سفرهای نوروزی نسبت به شرایط عادی سال ۹۷، اظهار داشت:

در نوروز ۹۸ سفرها به‌دلیل وقوع سیل کم شد؛ اما سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ نسبت به نوروز ۹۸، ۱۹ درصد افزایش داشت و نسبت به نوروز ۹۹ که همه جا قفل بود و تردد نبود، حدود ۹۰ درصد افزایش داشت.

گفتنی است که بنا بر آمار ارائه‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی، از ابتدای سال جدید حدود ۴٫۵ میلیون بلیط برای سفر با وسیله نقلیه عمومی (اتوبوس، سواری و مینی‌بوس) به فروش رفته است. علاوه بر این ،حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با هواپیما و ۸۰۰ هزار نفر با قطار سفر کرده‌اند. حدود سه میلیون مسافر نیز با سواری شخصی جابه‌جا شده‌اند.

چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه