آغاز سفرهای ریلی نوروزی از ۲۵ اسفند ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
آغاز سفرهای ریلی نوروزی از ۲۵ اسفند ماه

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از آغاز سفرهای ریلی نوروزی از ۲۵ اسفند ماه خبر داد و بر افزایش نظارت‌ها در این ایام تاکید کرد.

میر حسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف و فاصله‌گذاری اجتماعی در کوپه‌ها، از تدابیر وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود بیماران کرونایی به قطارها خبر داد. وی با اشاره به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ایستگاه‌های راه‌آهن، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و در داخل قطار، تصریح کرد:

با وجود آنکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده، شرکت‌های ریلی تعداد پذیرش مسافرانشان به ۵۰ درصد کاهش پیدا کند؛ اما این شرکت‌ها همکاری خوبی با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داشتند و طرح فاصله گذاری اجتماعی به دقت در راه‌آهن اجرا شد که در حال حاضر می‌توان گفت در یک کوپه چهارنفره تنها دو نفر حضور دارند و این یکی از شیوه نامه‌هایی است که به ما ابلاغ شده است. همچنان در کوپه‌های چهارنفره که خانواده نیستند دو نفر و در کوپه‌‌های ۶ نفره هم سه نفر حضور دارند.

موسوی با اشاره به آغاز سفرهای ریلی مصادف با پیک سفرهای نوروزی، از آزمایش سه مرحله‌ای کرونا از مسافران خبر داد و افزود:

در سه مرحله از سامانه وزارت بهداشت برای متقاضیان خرید بلیط استعلام صورت می‌گیرد به این صورت که اگر فردی بلیط قطار خریداری کرد در زمان خرید بلیط با کد ملی استعلام از سامانه بهداشت انجام می‌شود. در مرحله دوم اگر فردی برای چند روز بعد بلیط خریداری کند مجدد در روز سفر استعلام انطباق کد ملی با سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود و اگر نام فرد در سامانه وزارت بهداشت به‌عنوان بیمار کرونایی ثبت شده بود به او اطلاع‌رسانی کرده و می‌خواهیم به ایستگاه نیاید.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به استعلام وضعیت ابتلای مسافران و غربالگری در حین مسافر‌گیری، درباره آخرین وضعیت سفرهای ریلی در استان خوزستان نیز اذعان داشت:

انجام تست کرونا در استان خوزستان تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده باید انجام شود و مسافرانی که از این استان خارج می‌شوند حتما باید تست pcr منفی همراه خود داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه