الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های بین شهری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های بین شهری

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری با اشاره به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها، اعلام کرد که در نوروز امسال فقط بلیط اتوبوس صندلی‌های کنار پنجره فروش خواهد رفت.

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری از لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین‌شهری برای ایام تعطیلات نوروز خبر داد. وی در این رابطه تاکید کرد: 

نوروز امسال فقط بلیط اتوبوس صندلی‌های کنار پنجره فروش می‌رود و مسافران می‌توانند تخلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و سواری کرایه را با تلفن ۱۴۱ در میان بگذارند.

باقرجوان با اشاره به برقراری امکان سفرهای ضروری با استفاده از خودروهای عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در حال حاضر، از اعلام آمادگی سازمان راهداری برای تامین ناوگان سفر برای نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. وی همچنین افزود:

۱۴ هزار و ٢٠٠ دستگاه اتوبوس، ٢٣ هزار دستگاه مینی بوس و ٣٣ دستگاه سواری کرایه با ١١٠ هزار راننده و کمک راننده برای انجام سفرهای نوروزی پای کار هستند؛ اما توصیه موکد سازمان راهداری منع سفر برای توقف گسترش زنجیره ویروس کرونا است.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری در خصوص شرایط فروش بلیط برای اتوبوس‌های بین‌شهری و کرایه سواری در ایام نوروز تصریح کرد:

 در خودروهای چهار ردیفه و چه خودروهای سه ردیفه فقط باید بلیط صندلی کنار پنجره به فروش برود.

داریوش باقرجوان با اشاره به نطارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق پلیس راه، بر لزوم اطلاع‌رسانی مسافران برای جلوگیری سریع از تخلفات تاکید کرد و اذعان داشت:

 مسافری که شاهد بود صندلی کناری او فروخته شده است، به سرعت اعتراض کند و علاوه بر آن از طریق روش‌های اطلاع‌رسانی شکایت خود را به سازمان راه‌داری اطلاع دهد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری همچنین بر عدم مجوز رانندگان برای سوار کردن  مسافر بین‌راهی بدون داشتن صندلی خالی کنار پنجره و  استعلام وضعیت ابتلا تاکید کرد. مسافران قادر خواهند بود از طریق شماره ۱۴۱، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴ و شماره‌ نوشته شده بر کارت‌های درون اتوبوس‌ها، هرگونه تخلف در جریان سفر را به مسئولان اطلاع دهند. 

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه