مجوز مشروط سفرهای نوروزی با هدف بهره‌مندی فعالان گردشگری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
مجوز مشروط سفرهای نوروزی با هدف بهره‌مندی فعالان گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اخذ مجوز مشروط از ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای نوروزی، از اجرای کنترل‌شده سفرها با هدف بهره‌مندی فعالان از درآمد گردشگری خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در سخنرانی مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، ضمن اشاره به روزهای سخت صنعت گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر، اذعان داشت:

به فکر گشایش‌های جدید هستیم و این نمایشگاه گامی در این راستاست، این نمایشگاه یک رزمایش برای برنامه‌های پیش ‌رو است. در ادامه وام‌های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به‌صورت محدود و مشروط به رعایت پروتکل‌ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به‌صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند.

تیموری با تاکید بر توزیع گردشگری به‌صورت مویرگی در سراسر کشور، از احداث ۲۴۰۰ پروژه گردشگری در سراسر استان‌ها خبر داد و تصریح کرد:

هدفمند کردن بازارها رویکرد دوم ما بوده که مختص گردشگران خارجی است. آقای مونسان با عدد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی، سازمان را تحویل گرفت. این سال‌ها روی همین عدد درجا می‌زدیم، اما این عدد در سال ٩٨ با وجود افت گردشگر بین‌المللی در سه‌ماهه آخر، نزدیک به ٩ میلیون شد و تعداد گردشگران بین‌المللی دو برابر شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به توقف سفرهای بین‌المللی در دوران شیوع ویروس کرونا، از حفظ آمادگی برای پوشش خلا‌های موجود در یک‌سال اخیر خبر داد و اذعان داشت:

اسنادی در سطح ملی، منطقه‌ای، استان‌ها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم. الان به‌روزترین خدمات گردشگری دنیا را داریم.

ولی تیموری با اشاره به نبود شرایط مساعد به‌منظور اعلام عمومی برای نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، از طراحی و برگزاری کارگاه‌های حضوری و نیمه‌حضوری خبر داد و گفت:

نگاه‌مان به این نمایشگاه حمایتی بود. مثل سال‌های گذشته دنبال حضور همه فعالان گردشگری نبودیم. حتی زمین نمایشگاه را از محل بودجه‌های دولتی تامین کردیم که از فعالان گردشگری حمایت شود. نمایشگاه گردشگری در چهار سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای گردشگری و سفرهای نوروزی باشد.

گفتنی است که نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران از روز پنجم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است و تا هشتم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه