تایم لپس یک روز در میلان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در میلان

میلان پایتخت مد جهان و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایتالیا است. این شهر با بناهای تاریخی و قدمتی دیرین، یکی از شهرهای توریستی اروپا محسوب می‌شود.

میلان، پایتخت مد جهان و دومین شهر پرجمعیت ایتالیا است. این شهر که در منطقه لومباردی قرار دارد، همواره یکی از تاثیرگذارترین شهرهای اروپا تلقی شده و از شهرهای پیشروی جهان در زمینه اقتصاد، هنر، حمل‌ونقل، آموزش، سرگرمی و رسانه‌ها است.

میلان در قرن ۶ پیش از میلاد مسیح پایه‌گذاری شد و تا سال ۲۲۲ میلادی، به‌عنوان منطقه‌ای خودمختار، قلمروی اینسوبری‌ها محسوب می‌شد. پس از قدرت گرفتن اینسوبری، امپراتوری روم باستان در صدد تصرف این شهر برآمد و پس از فتح آن، نام «مدیولانوم» را بر آن گذاشت. توسعه این شهر تا جایی پیش رفت که به‌عنوان پایتخت روم غربی و پایتخت پادشاهی ایتالیا برگزیده شد. میلان همچنین ایفاگر یکی از نقش‌های کلیدی در دوران رنسانس بود و به‌عنوان دوک‌نشین میلان، یکی از مناطق تشکیل‌دهنده امپراتوری مقدس روم محسوب می‌شد.

امروزه میلان به‌واسطه چنین قدمتی، از جاذبه‌های دیدنی پر شماری برخوردار است که تاریخ غنی ایتالیا را به نمایش می‌گذارد. نام این شهر که قلب اقتصادی ایتالیا و مرکز بانک‌های این کشور است، با معماری‌های برجسته، پوشاک مدرن، طرفداران متعصب فوتبال، ریزوتو و پنیر ماسکارپونه گره خورده است. از جمله جاهای دیدنی میلان می‌توان به خانه اپرای لا اسکالا، قصر سفورزا، گالری ویتوریو امانوئل، ورزشگاه سن‌سیرو و کلیسای جامع میلان اشاره کرد. در ادامه و توسط ویدئویی که کجارو تدارک دیده از شهر میلان در شمال ایتالیا بازدید کنید و از مناظر کم‌نظیر آن لذت ببرید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه