فنلاند، بهترین کشور جهان برای گردشگری حیات وحش معرفی شد

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
فنلاند، بهترین کشور جهان برای گردشگری حیات وحش معرفی شد

اگر طرفدار گردشگری حیات وحش هستید، شاید بخواهید بدانید بهترین مقاصد سفر برای دوستداران حیات وحش، کدام کشورها هستند.

شاخص جهانی سفر به حیات وحش ۲۰۱۹ (The Global Wildlife Travel Index)، کشورهای مختلف را بر اساس داشته‌هایش در خصوص سفر به حیات وحش رتبه‌بندی کرده است. برای این منظور، مجموعه‌ی متنوعی از عوامل مختلف، از جمله تنوع زیستی حیات وحش، وسعت پارک‌های ملی، اقدامات محافظتی و مناطق طبیعی محافظت‌شده، در این شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

در سال جاری، ارزیابی‌های شاخص جهانی سفر به حیات وحش، وسعت بیشتری یافت تا مواردی از قبیل توجه بیشتر به مقوله‌ی پایداری در محیط زیست را نیز در بر بگیرد. این مقوله از اهمیت بسزایی برای مسافران آگاه از مسائل محیط زیست که روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، برخوردار است.

خرس های قهوه ای فنلاند

خرس قهوه ای اوراسیایی به‌همراه توله‌هایش؛ فنلاند

شرکت True Luxury Travel، برگزارکننده‌ی تورهای لوکس در سرتاسر جهان که هر سال، شاخص جهانی سفر به حیات وحش را منتشر می‌کند، برای گزارش سال ۲۰۱۹ خود عوامل متعددی را تجزیه‌وتحلیل کرده و به این نتیجه رسیده است که فنلاند، بهترین مقصد جهان برای گردشگری حیات وحش است. این برتری در مقایسه‌ با سایر کشورها، حاصل سطح بالای پایداری زیست محیطی، تنوع بی‌نظیر و منحصربه‌فرد گونه‌های جانوری، مناظر طبیعی زیبا و اقدامات محافظتی آن است.

تعداد بازدیدکنندگان فنلاند نسبت به سال گذشته رشد سریعی را تجربه کرده است که کارشناسان، آن را مدیون وجود ۳۹ پارک ملی در این کشور می‌دانند. این واقعیت که مناطق جنگلی فنلاند، بیش از ۷۳٫۱ درصد کل زمین‌های آن را به خود اختصاص داده است نیز در این برتری بی‌تاثیر نیست.

گوزن شمالی

گوزن شمالی در لاپلند؛ فنلاند

برای ارزیابی پایداری محیط زیست، گزارش شرکت True Luxury Travel موضوع ریسک متوجه گونه‌های جانوری مختلف در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. این شرکت با‌ استفاده‌ از شاخص فهرست قرمز (Red List Index) به ارزیابی خطر انقراض گونه‌های مختلف در اثر تهدیدهای مختلف واقعی می‌پردازد. سوئد که در گزارش کلی در رتبه‌ی دوم جای گرفته است، در این مقوله در بالای فهرست قرار دارد.

گرگ خاکستری

گرگ خاکستری در سوئد

براساس این گزارش، ۱۰ کشور برتر برای سفرهای حیات وحش، پس از فنلاند و سوئد، به این شرح هستند:

  • برزیل
  • کانادا
  • بریتانیای کبیر
  • نروژ
  • اسپانیا
  • آلمان
  • لهستان
  • اسلونی

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه