تلاش فعالان محیط زیست کالیفرنیا برای خرید جنگلی به ارزش ۱۵ میلیون دلار

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
تلاش فعالان محیط زیست کالیفرنیا برای خرید جنگلی به ارزش ۱۵ میلیون دلار

یک گروه حفاظت از محیط‌زیست کالیفرنیایی قصد دارند، بزرگ‌ترین بقایای جنگل خصوصی سکویا در دنیا را با پرداخت ۱۵ میلیون دلار خریداری کنند.

یک گروه حفاظت از محیط‌ زیست مستقر در سان فرانسیسکو برای خرید و حفاظت از بزرگ‌ترین بقایای جنگل غول‌پیکر سکویا در دنیا که مالکیت خصوصی دارد، کارزاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به راه انداخته‌اند. آن‌ها برای این منظور به ۱۵ میلیون دلار نیاز دارند. گروه موسوم به «Save the Redwoods League» اعلام کرده‌اند که برای خرید این جنگل ۲۰۰ هکتاری که الدر کریک (Alder Creek) نام دارد، با مالک فعلی آن به توافق رسیده‌اند، البته در صورتی که بتوانند پول آن را جمع‌آوری کنند. این جنگل زیستگاه برخی از درختان غول‌پیکر نظیر «Stagg Tree» است که پنجمین درخت بزرگ دنیا به حساب می‌آید.

درخت سکویا

جالب است بدانید، سکویای غول‌پیکر، سومین گونه‌ از درختان روی زمین با بیشترین طول عمر است، به‌طوری که قدیمی‌ترین درخت شناخته‌شده، ۳,۲۶۶ سال قدمت داشته است.

جنگل الدر کریک حدود ۳۲۰ کیلومتر با لس آنجلس فاصله دارد و یادبود ملی سکویای غول‌پیکر (Giant Sequoia National Monument) آن را احاطه کرده است. سم هادر، رئیس و مدیرعامل گروه حفاظت از محیط‌زیست سیو ردوودز لیگ، می‌گوید:

همین درختان غول‌پیکر باعث شکل‌گیری جنبش‌های ملی حفاظت از محیط‌زیست در بیش از ۱۵۰ سال قبل شدند و اولین اقدام‌شان حفاظت از درختان ماریپوزا گروو در پارک ملی یوسیمیتی بود. امروز گروه ما این فرصت را دارد که میراث حفاظت از این درختان را ادامه دهد و برای همیشه از الدر کریک و صدها درخت سکویای غول‌پیکر محافظت کند. الدر کریک گروو، جواهری از جنگل‌های سکویای غول‌پیکر است، به‌طوری که زبان قادر به وصف زیبایی آن نیست. این جنگل، یک گلدان کوهستانی معلق به رنگ سبزتیره‌ی رویایی، گل‌های رنگارنگ و آسمان آبی تیره است که باعث می‌شود که سایه‌های غول‌آسای سکویا در همه‌جای این جنگل به چشم بخورد.

درخت سکویا

هادر برای جمع‌آوری ۱۵٫۶۵ میلیون دلار تا پایان امسال، از عموم مردم درخواست کمک کرده است تا با تأمین این مبلغ بتوانند از جنگل‌ فوق‌العاده‌ی سکویا برای همیشه محافظت کنند. هادر می‌گوید:

ضرورت این موضوع از آن جهت است که اگر نتوانیم آن را بخریم، نمی‌دانیم چه کسی آن را خواهد خرید یا چه کاری با آن خواهد کرد. راه‌رفتن در میان این درختان که از زمان نخستین تمدن‌های بشری در حال رشد بوده‌اند، درک انسان از دنیا و جایگاهش روی این کره‌ی خاکی را تغییر می‌دهد. ما باید این مکان را نجات دهیم. یک فرد خیر ناشناس پیشنهاد کرده است که به‌ازای هر دلار اهدایی مردم تا ۳۱ دسامبر، یک دلار می‌پردازد و سقف مبلغ اهدایی او تا ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

درخت سکویا

بکی برمسر، مدیر حفاظت اراضی از گروه حفاظت از محیط‌زیست سیو ردوودز لیگ می‌گوید:

این ماجرا شاید مهم‌ترین فرصت حفاظت از درختان سکویا در ۶۵ سال اخیر باشد. با حفاظت از این ملک می‌توانیم غنای بیولوژیکی و انعطاف‌پذیری زیست‌محیطی جنگلی را که مشابه آن در جهان وجود ندارد، حفظ کنیم؛ جنگلی که درختان غول‌پیکر سکویای هزاران‌ساله و حدود ۵۰۰ درخت با قطر دو متر یا بیشتر را در خود جای داده است. ما همچنین فرصتی فراهم خواهیم کرد تا این جنگل کوهستانی خارق‌العاده به شکلی کاملاً ویژه، الهام‌بخش مردم جامعه شود.

سال گذشته سازمان حفاظت از محیط‌زیست سیو ردوودز لیگ با جمع‌آوری کمک‌های مالی به مبلغ چهار میلیون دلار توانست «رد هیل» (Red Hill) را خریداری کند که یکی از دو جنگل سکویای غول‌پیکر محافظت‌نشده در دنیا است. هادر می‌گوید که این جنگل ۶۵ هکتاری، زیستگاه مهمی برای بسیاری از حیوانات فراهم می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های طبیعی در رشته‌کوه سیرا نوادا به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه