وب‌سایت FlightRadar24، شاهد رکورد ۲۳۰ هزار پرواز در پنج‌شنبه بود

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
وب‌سایت FlightRadar24، شاهد رکورد ۲۳۰ هزار پرواز در پنج‌شنبه بود

وب‌سایت FlightRadar24، پنج‌شنبه گذشته شاهد رکورد ۲۳۰ هزار پرواز بود. این عدد از زمان شروع فعالیت این سایت، بی‌سابقه بوده است.

در میان فصل شلوغ سفرهای تابستانی، سایت فلایت رادار 24 (FlightRadar24) که موقعیت پروازهای مسافربری را روی نقشه و به‌صورت زنده نشان می‌دهد، شاهد رکورد ۲۳۰ هزار پرواز در سفرهای پنج‌شنبه بود. این بیشترین ترافیک هوایی است که این وب‌سایت از زمان تاسیسش در سال ۲۰۰۶ ثبت کرده است.

همزمان با خبر شکسته‌شدن رکورد در روز پنج‌شنبه، حساب توییتر این وب‌سایت،‌ ویدیویی سریع از این سفرها را منتشر کرد.

دانلود ویدیو

بیشترین ترافیک در آمریکای شمالی، اروپا، بخش‌های زیادی از چین و شرق و جنوب‌شرق آسیا مشاهده می‌شود؛ جاهایی که ترافیک هوایی ثابت، در بیشتر ساعت‌ها بسیار متراکم است؛ تاجایی که نقشه از دید پنهان می‌شود. در این میان، حفره‌های بزرگی از ترافیک هوایپماها در مناطقی که بیشتر هواپیماها از پرواز در آن‌ها امتناع می‌کنند، قابل مشاهده است؛ مناطقی مانند یمن و سوریه، بیابان ترافیک هوایی محسوب می‌شوند. بسیاری از مسیرهای هوایی بر فراز اقیانوس‌ها، که می‌توان آن‌ها را بزرگراه‌هایی در آسمان نامید، به‌سادگی قابل مشاهده هستند.

فلایت رادار ۲۴ ادعا نمی‌کند که پنج‌شنبه‌ی گذشته، شلوغ‌ترین روز در هوانوردی بوده است؛ زیرا اطلاعات آن محدود به مواردی است که از هواپیماهایی دریافت شده که مجهز به دستگاه‌های گیرنده‌ی ADS-B هستند و با آنتن‌های وابسته به شبکه این وب‌سایت ردیابی شده‌اند. با وجود همه‌ی این‌ها، همچنان ۲۳۰ هزار پرواز، عدد تاثیرگذاری است. این رکورد می‌تواند به دلیل شلوغی سفرهای تابستانی در آخر هفته باشد.

ممکن است این روند متوقف هم نشود. فلایت رادار ۲۴ در همان توییت پیش‌بینی کرده بود که روز جمعه شلوغ‌تر خواهد بود.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جست‌وجوی پرواز کجارو، ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه