هزینه صدور ویزای عراق از امروز بازگردانده می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
هزینه صدور ویزای عراق از امروز بازگردانده می‌شود

با اجرایی شدن صدور ویزای رایگان عراق، زائرانی که پیش‌تر برای دریافت ویزا هزینه پرداخت کرده بودند، از امروز می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت هزینه پرداختی خود را دریافت کنند.

طبق توافق صورت گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور ایران و عراق در جریان سفر دکتر حسن روحانی به عراق، ویزای ایران و عراق برای شهروندان هر دوکشور رایگان شد که طبق اعلام وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، از روز ۱۷ فروردین‌ماه، همزمان با حضور نخست وزیر عراق در ایران، اجرایی شد.

با اجرایی شدن این قانون بخشی از هزینه‌‌های سفر به عتبات عالیات کاهش یافت. البته نام‌نویسی سفر به عتبات تا ۸ اردیبهشت‌ماه از سال گذشته یعنی پیش از تصویب و اجرای حذف هزینه ویزای عراق صورت گرفته بود و بسیاری از زائران برای ماه‌های رجب و شعبان در کاروان‌های عتبات نام‌نویسی کرده و هزینه این سفر معنوی را پرداخت کرده بودند.

در این راستا، مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، اعلام کرد که در حدود ۱۱ هزار زائر که پیش‌تر در کاروان‌ها نام‌نویسی و هزینه را پرداخت کرده‌اند، مشمول عودت هزینه ویزا هستند.

طبق گفته این مقام مسئول این زائران می‌توانند از امروز ۷ اردیبهشت‌ماه با همراه داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کرده و هزینه ویزای پرداختی خود برای سفر به عتبات را دریافت کنند.

اگر قصد سفر به عراق یا سایر کشورها را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظرتان را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه