هواپیمایی امارات، رکورد بیشترین مسافر از ملیت‌های مختلف را ثبت کرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
هواپیمایی امارات، رکورد بیشترین مسافر از ملیت‌های مختلف را ثبت کرد

شرکت هواپیمایی امارات به‌تازگی با حمل بیشترین تعداد مسافر با ملیت‌های مختلف، علاوه بر ثبت در رکوردهای گینس، روز ملی امارات متحده عربی را نیز گرامی داشت.

شرکت هواپیمایی امارات به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد روز ملی و همچنین «سال تسامح» امارات متحده عربی، یک پرواز تاریخی در هشت آذر ۱۳۹۸ انجام داد. در پرواز A380، بیش از ۵۰۰ مسافر از ۱۴۵ ملیت با فرهنگ‌های مختلف حضور داشتند تا پرواز EK2019 را تاریخ‌ساز کنند. در این مقاله از کجارو از چندوچون این خبر بیشتر به شما خواهیم گفت.

هواپیمایی امارات

هواپیمای A380 که تحویل ویژه‌ی سال تسامح بود، برای پرواز EK2019 مورد استفاده قرار گرفت؛ این هواپیما دارای دو کلاس است و گنجایش ۶۱۵ مسافر را دارد.

مسافران این پرواز از اقشار، قومیت‌ها، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف بودند و شامل کارمندان، خانواده‌ها و کودکان و همچنین مسافرانی مصمم می‌شد. مسافران را ترغیب کرده بودند که لباس ملی خود را بپوشند تا در طول کل پرواز، لباس‌های رنگارنگ آن‌ها به یک کلاژ زیبا تبدیل شده و با این کار سنت‌ها و میراث‌های گوناگون محترم شمرده شود.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده و شادی در محل گیت مهیا شده بود و مسافران می‌توانستند با عکس‌ها و نمادهای هواپیمایی امارات عکس بگیرند و نام خود را روی یک تابلو یادداشت کنند. در محل گیت نیز از مسافران با نوشیدنی و خوراکی پذیرایی شد.

پرواز امارات

مسئولیت پرواز EK2019 برعهده‌ی کاپیتان ملی امارات متحده عربی، عباس شعبان، کاپیتان شیخ سعید آل مکتوم و خلبان دوم کارین آرنینگ از پاراگوئه بود. این پرواز از باند 12R فرودگاه بین‌المللی دبی پرواز و به‌سمت شارجه، عجمان، ام‌القیوین حرکت کرد، سپس در جهت شرق از رأس‌الخیمه و فجیره گذشت و در ادامه راهی جنوب امارات و العین و ابوظبی شد و در نهایت هم به دبی بازگشت و این پرواز را در فرودگاه این شهر به پایان رساند.

رکورد شرکت هواپیمایی امارات

پرواز هواپیمایی امارات برای یک ساعت برنامه‌ریزی شده بود؛ اما این پرواز ۱٫۵ ساعت طول کشید و در ارتفاع حدود ۲ هزار متری از زمین انجام شد و از آنجا که هواپیما در دبی فرود می‌آمد، هوا صاف بود. ۲۲ مهماندار هواپیما از ۱۸ کشور مختلف بودند که مدیریت مهمانداران را جعفر حماد بر عهده داشت.

پرواز امارات

جالب‌ترین نکته درباره‌ی حضور مسافرانی از ۱۴۵ ملیت مختلف این بود که آن‌ها می‌توانستند با مسافرانی از اقشار گوناگون به گپ‌وگفت و معاشرت بپردازند؛ به‌عنوان مثال یکی از مسافران در کنار دو زن هندی اهل چنای نشسته بود که هر دو در امارات زندگی می‌کردند.

رکورد گینس

درست قبل از فرود هواپیما، یک داور رسمی از رکوردهای جهانی گینس که در پرواز حضور داشت تا تعداد ملیت‌های این سفر را تایید کند، رسماً اعلام کرد که این پرواز، رکورد جدید گینس برای بیشترین تعداد مسافر از ملیت‌های مختلف را از آن خود کرده است. گواهینامه‌ی پرواز EK2019 در اختیار همه مسافران این پرواز قرار گرفت.

روز ملی امارات

زمانی که مسافران از هواپیما پیاده شدند، جشنی به مناسبت ثبت این رکورد در مقابل هواپیما برگزار و یک عکس گروهی با همه ۵۰۰ مسافر آن در برابر A380، هواپیمای سال تسامح شرکت امارات گرفته شد.

هواپیمایی امارات

یکی از مسافران می‌گفت که ۹ سال قبل به امارات نقل مکان کرده و تا آن زمان این تعداد انسان از ملیت‌های مختلف را ندیده بود. او اضافه می‌کند که در تمام مدت اقامتم در امارات متحده عربی، به‌تدریج از آشنایی با فرهنگ‌های دیگر و معاشرت با مردمی از ملیت‌های مختلف لذت برده‌ام. به اعتقاد او، هوانوردی توانست مردم دنیا را در یک‌جا جمع کند؛ ما در کنار یکدیگر، یک تَن هستیم.

اگر برای سفر به امارات متحده عربی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور دبی را در کجارو جست‌و‌جو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.  

مطالب مرتبط:

منبع samchui

دیدگاه