محبوب‌ترین مقصدهای سال 2020 به انتخاب ایر بی ان بی

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
محبوب‌ترین مقصدهای سال 2020 به انتخاب ایر بی ان بی

اگر برای سفر در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی می‌کنید، با کمک فهرست بهترین مقصدهای محبوب به انتخاب ایر‌بی‌ان‌بی، مقصد سفرتان را انتخاب کنید.

برنامه‌ریزی برای سفر سال ۲۰۲۰ از الان فکر بدی نیست، به‌خصوص اگر قصد دارید از طریق ایربی‌ان‌بی (Airbnb) جایی را برای اقامت کردن رزرو کنید و می‌دانید که باید بسیار زودتر برای این کار اقدام کنید. اولین قدم این است که دقیقا مشخص کنید قرار است به کدام منطقه از دنیا سفر کنید.؛ البته این تصمیم بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

خوشبختانه ایر‌بی‌ان‌بی بیشتر مسیر را برای شما طی کرده است. با استفاده از آمار داخلی مشخص کرده است که کدام مقصدها از نظر گردشگری در حال رشد و پیشرفت هستند و گردشگران بیشتری دارند. بعضی از مقصدهایی که در فهرست مقصدهای برتر سفر در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته‌اند به خاطر تلاش‌هایشان در جهت گردشگری پایدار یا گردشگری دوستدار محیط زیست است. برخی دیگر به خاطر ویژگی‌های فرهنگی خاص و منحصربه‌فرد، رویدادهای محبوب و متفاوت که قرار است در سال ۲۰۲۰ میزبان آن باشند یا سایر عوامل جای خود را در این فهرست باز کرده‌اند.

براساس رشد سالانه تعداد رزرو محل اقامت، سایت Airbnb برترین مقصدهای گردشگری سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده است.

۱. میلواکی، آمریکا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۷۲۹ درصد

میلواکی بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین و سی‌امین شهر پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا است. رشد ۷۲۹ درصدی در محبوبیت میلواکی احتمالا فقط به خاطر برگزاری کنوانسیون ملی دموکراتیک در سال ۲۰۲۰ نیست. وجود انواع رستوران‌ و کافه‌های فراوان، کیلومترها مسیر دوچرخه‌سواری، جاذبه‌های فرهنگی متنوع و متعدد باعث شده که میلواکی جزو مقصدهای محبوب در ایر‌بی‌ان‌بی باشد.

۲. بیلبائو، اسپانیا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۴۰۲ درصد

بیلبائو در شمال اسپانیا قرار دارد. این شهر را بیشتر از هر چیز به خاطر رستوران‌های متنوع و متعدد، معماری متفاوت و تیم فوتبالش می‌شناسند. این شهر در سال ۲۰۱۸ جایزه شهر اروپایی را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۲۰ علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند مسابقات یورو را در این شهر دنبال کنند، چون بیلبائو یکی از شهرهای میزبان این رویداد پرطرفدار ورزشی است.

۳. بوریرام، تایلند

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۳۸۳ درصد

بوریرام یک شهرک در تایلند است که در استانی به همین نام واقع شده است. این شهر را به خاطر بازمانده‌هایی از امپراتوری خمر می‌شناسند. استان بوریرام معبدهای قدیمی فراوانی دارد و میزبان رویداد ورزشی مسابقات موتوجی‌پی در سال ۲۰۱۸ بود. علاوه بر این، اینجا هر سال میزبان برگزاری ماراتون بوریرام است.

۴. سانبری، ویکتوریا، استرالیا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۳۵۶ درصد

سانبری در شمال غربی ملبورن استرالیا قرار دارد. این شهر برای علاقه‌مندان به حیات وحش و معماری ویکتوریایی بسیار جذاب و دیدنی است. در سال ۲۰۲۰، سانبری میزبانی مسابقات جام جهانی کریکت ICC T20 را بر عهده دارد.

۵. رومانی

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۲۹۸ درصد

رومانی یکی از مقصدهای این فهرست است. دلیل محبوبیت رومانی بدون تردید قلعه‌های باشکوهی است که به خوبی حفظ و نگه‌داری شده‌اند. رومانی از نظر سرزندگی اکوسیستم در جایگاه پانزدهم دنیا قرار دارد. تپه‌های سرسبز و دهکده‌هایی با سنت‌ها و سبک زندگی روستایی، معماری خاص از ویژگی‌هایی است که باعث شده رومانی مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

۶. شی‌آن، چین

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۲۵۵ درصد

شی‌آن میزبان ارتش سفالین مشهور چین است. سربازهایی سفالین با قرن‌ها قدمت که در سال ۱۹۷۴ به‌طور اتفاقی توسط عده‌ای مزرعه‌دار کشف شدند. شی‌آن پایتخت ایالت شاآنشی در چین است. این شهر از نظر غذایی، یکی از مقصدهای محبوب دوستداران غذا است. در سال ۲۰۲۰ این شهر برنامه‌های جدیدی را برای رشد گردشگری خود معرفی می‌کند که شامل ۳۰ تور شبانه است که در آن بازدید از بازارهای محلی و شرکت در اجراهای فرهنگی و هنری گنجانده شده است.

این شهر، به نوعی، پایانه شرقی جاده ابریشم به حساب می‌آمده ‌است. شی آن در مرکز دشت گوان ژانگ واقع شده ‌است و علاوه بر آن که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور چین است، در بین چهار پایتخت باستانی جهان نیز از قدیمی‌ترین‌ها به‌ شمار می‌آید. این شهر پایتخت برخی از مهم‌ترین سلسله‌های تاریخ چین بوده ‌است و از اینرو، تاریخی پرفراز و نشیب دارد. قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، باعث شد تا این شهر نقش مهمی در تجارت بین‌المللی داشته باشد.

۷. یوجین، اورگن، آمریکا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۲۱۲ درصد

یوجین در سراسر منطقه به‌عنوان یک مقصد غذایی عالی شناخته می‌شود و از نظر زیبایی‌های طبیعی نیز بسیار چشمگیر و جذاب است. اینجا یک مقصد محبوب برای دوستداران محیط زیست است. سال آینده این شهر یک شهر کربن خنثی است. یعنی میزان تولید کربن در آن بسیار کاهش یافته و کربن تولیدی آن به شکل‌های مختلفی خنثی یا جبران می‌شود.

۸. لوکزامبورگ

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۶۷ درصد

این کشور کوچک اروپایی در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو برگزیده شده است. لوکزامبورگ را به خاطر نواحی جنگلی، قصرهای قرون وسطایی، دهکده‌های ساکت و قدیمی و سنت‌های منحصربه‌فرد غذایی می‌شناسند. این کشور با توجه به جمعیت کم ششصد هزار نفری‌اش یکی از کشورهای بسیار ثروتمند اروپایی است. لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی ثابت و پایداری داشته ‌است.

۹. گوادالاخارا، مکزیک

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۵۸ درصد

معماری استعماری در گوادالاخارا و تنوع موزه‌ها و فستیوال‌ها باعث شده که این شهر مقصدی عالی برای همه کسانی باشد که دوست دارند فرهنگ مکزیکی را از نزدیک لمس کنند. علاوه بر این، این شهر در تلاش است تا مکان‌های عمومی مثل خیابان‌ها و میادین عمومی را بیشتر از گذشته مناسب رفت‌و‌آمد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران کند.

۱۰. وانواتو

وانواتو

رشد سالانه: ۱۴۰ درصد

بسیاری از شما ممکن است با وانواتو آشنا باشید چون اینجا محل فیلم‌برداری فصل نهم سری تلویزیونی «بازمانده» است. وانواتو در ۳۲۰۰ کیلومتری از شرق استرالیا قرار دارد و از بیش از ۸۰ جزیره تشکیل شده است. این منطقه میزبان بیش از ۱۰۰ زبان بومی است. تفریحات و سرگرمی‌های فراوانی برای گردشگران در وانواتو وجود دارد؛ از جمله بالا رفتن از کوه‌های آتشفشانی، غواصی اسکوبا یا استراحت در یکی از سواحل زیبای آن.

۱۱. کالی کلمبیا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۳۷ درصد

کالی پایتخت سالسای دنیا است و احتمالا یکی از دلایلی که شما را برای سفر به این شهر علاقه‌مند می‌کند، سالسا است. علاوه بر این، این شهر را به خاطر حال و هوای خاص و پرهیجانی که دارد و فرهنگ خاص این شهر می‌شناسند.

۱۲. دماغه کاناورال، فلوریدا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۳۶ درصد

این منطقه در کنار چندین کیلومتر خط ساحلی و چندین منطقه حفاظت‌شده طبیعی، به خاطر پرتاب‌های موشکی ناسا مشهور است. در سال ۲۰۲۰ اینجا میزبان یکی از مورد انتظارترین برنامه‌های کاوش با نام مریخ ۲۰۲۰ است.

۱۳. ابردین، اسکاتلند

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۱۹ درصد

این شهر را با لقب شهر سنگ خارا می‌شناسند چون بیشتر بناهای شهر با سنگ‌های سفید درخشانی ساخته شده بود. این شهر رستوران‌هایی متنوع و جذاب دارد. دارای تعدادی موزه، خرابه‌های قلعه‌ها و قصرهای قدیمی و چشم‌اندازهای ساحلی زیبا است. ابردین از نظر گردشگری هیچ کم و کسری ندارد و لایق این جایگاه در این فهرست است. ضمن اینکه میزان تولید کربن را تا حد قابل قبولی کاهش داده است.

۱۴. کورتنی، بریتیش کلمبیا، کانادا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۱۴ درصد

کورتنی در بریتیش کلمبیا قرار دارد و مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند غرق تفریحات در فضای باز و در دل طبیعت شوند. اطراف این شهر پر از کوه، علفزار و دهکده‌های کوچک و بزرگ است. این شهر کوچک در تلاش است تا جایی که می‌تواند تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

۱۵. یوباتوبا، برزیل

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۰۸ درصد

یوباتوبا را به‌عنوان پایتخت موج‌سواری ایالت سائوپائولو می‌شناسند. یوباتوبا بیش از ۱۰۰ ساحل دارد که هر کدام از آن‌ها سالانه میزبان مسابقات قهرمانی موج سواری متعددی هستند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند تفریحات زمینی را دنبال کنند، مسیرهای پیاده‌گردی متعددی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی و طبیعت‌گردی بسیار ایده‌آل است. با این مسیرها می‌توانید از جنگل‌های بارانی آتلانتیکی بگذرید.

۱۶. له کنتامین مون‌ژوا (Les Contamines-Montjoie)، فرانسه

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۰۸ درصد

این روستا بین شامونی و مگوو قرار دارد و مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که علاقه‌مند به اسکی و کوه‌نوردی هستند. بسته به فصلی که در آن به این منطقه از فرانسه سفر می‌کنید، می‌توانید اسکی یا کوه‌نوردی را برای تفریح خود انتخاب کنید. این روستا دارای خانه‌های سنتی مزارع است که به سبک معماری سنتی محلی ساخته شده‌اند. اگر دوست دارید تفریحاتی به سبک کلاسیک آلپی داشته باشید، بدون شک این روستا را برای سفرتان انتخاب کنید.

۱۷. توکیو، ژاپن

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۱۰۳ درصد

محبوبیت اخیر توکیو شاید بیشتر از هر چیز به خاطر برگزاری المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ باشد. این شهر برای برگزاری این بازی‌ها آماده می‌شود و به‌عنوان یکی از فعالیت‌های خود که بخشی از پروژه‌های آماده‌سازی برای المپیک است، در پی کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید کربن است. همچنین، در تلاش است تا وسایل حمل‌و‌نقل عمومی را گسترش دهد و مردم را به استفاده بیشتر از آن‌ها تشویق کند و وسایل حمل‌و‌نقل با مصرف انرژی کم را جایگزین وسایل پرمصرف کند.

توکیو شهری مدرن و جذاب است. وسایل حمل‌و‌نقل عمومی پاک و کارآمدی دارد و برای بهتر کردن آن تلاش می‌کند. در کنار همه جاذبه‌های مدرنی که به بهترین شکل در توکیو پیدا می‌شود، گوشه‌ای از فرهنگ و سنت‌های قدیمی ژاپنی را می‌توانید در آن پیدا کنید.

در توکیو جشنواره‌های هنری، ورزشی و تفریحی متعددی برگزار می‌شود. جشنواره فیلم توکیو یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی ژاپن است و معمولا در ماه اکتبر و در دو منطقه توکیو برگزار می‌شود. توکیو همچنین از نظر داشتن فضای سبز بسیار غنی است. پارک‌های طبیعی این شهر ۳۶.۳ درصد از مساحت کل توکیو را تشکیل می‌دهند.

۱۸. کرالا، هند

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۹۵ درصد

ایالت کرالا در هند هر آنچه که از یک مقصد گردشگری خارجی انتظار داشته باشید، برای گردشگران فراهم کرده است. سواحل زیبا، دریاچه، کوهستان، آبشار، مزارع کاشت قهوه و چشم‌اندازهایی از دریای عرب. به خاطر همه این ویژگی‌ها، هیچ تعجبی ندارد که چرا کرالا به چنین محبوبیتی دست پیدا کرده است و به‌عنوان یکی از برترین مقصدهای گردشگری در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است.

علاوه بر این کرالا در حال اجرای برنامه‌های مرتبط با گردشگری مسئولانه است. این برنامه‌ها با هدف تلاش برای حفظ محیط زیست و کمک به اهالی و گردشگران اجرا می‌شود.

این ایالت یکی از گردشگرپذیرترین ایالت‌ها در هند است. این محبوبیت به خاطر سواحل چشم‌نواز و سایر جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر کرالا است و دسترسی خوب و راحتی بری گردشگران دارد. ایالات کرالا دارای چندین فرودگاه است. با قطار نیز می‌توانید به بسیاری از نواحی این ایالت و سایر مناطق کشور هند سفر کنید. یکی از دیدنی‌های کرالا، کانال‌های آبی است که قبلا برای رفت‌و‌آمد از آن‌ها استفاده می‌شد ولی اکنون یکی از جاذبه‌های دیدنی و توریستی این منطقه است و برای گشت‌و‌گذار از آن‌ها استفاده می‌شود.

۱۹. مالیندی، کنیا

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۸۸ درصد

مالیندی یک شهر بندری تاریخی است که برای علاقه‌مندان به غواصی و غذاهای دریایی، یک مقصد تفریحی ایده‌‌آل است. علاوه بر این، دوست‌داران حیات وحش نیز از سفر به این شهر زیبا، بی‌نصیب نمی‌مانند. این شهر یک شهر چندفرهنگی و ترکیبی از فرهنگ‌های آفریقایی، عربی و اروپایی است. این شهر از نظر جغرافیایی، موقعیت خاصی در کل کشور کنیا دارد. به‌عنوان یکی از طرح‌های خلاقانه حفظ محیط زیست، برنامه‌ریزی شده است که تا سال ۲۰۲۱ تعداد دو میلیارد درخت در این شهر کاشته شود.

بیشتر جمعیت مالیندی را مسلمانان تشکیل می‌دهند. صنعت گردشگری مهم‌ترین صنعت پولساز در این شهر است. این شهر بیشتر از همه مورد توجه گردشگران ایتالیایی قرار دارد.

۲۰. ماستریخت، هلند

۲۰ مقصد گردشگری محبوب برای سال ۲۰۲۰

رشد سالانه: ۵۵ درصد

ماستریخت یکی از شهرهای تاریخی هلند است. غیر از آمستردام از هر شهر دیگری، بیشتر ساختمان‌های تاریخی دارد. علاوه بر این، ماستریخت، میزبان تعداد زیادی موزه، رویدادهای فرهنگی و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری دنیا موسوم به TEFAF در سال ۲۰۲۰ است.

ماستریخت یک روستای رومی در دوران باستان بود و کم‌کم به یک مرکز مذهبی قرون وسطایی تبدیل شد. شهر ماستریخت در دو طرف رودخانه‌ای به نام ماس قرار گرفته است. رومی‌ها در این محل پلی ساختند و نام ماستریخت به‌معنی پل روی ماس است. در قرن شانزدهم میلادی، این مرکز مذهبی به یک شهر نظامی تبدیل شد و در قرن نوزدهم به‌صورت یک شهر صنعتی درآمد.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه