فلورانس در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
فلورانس در یک نگاه

فلورانس زادگاه رنسانس ایتالیا، شهر ژولیوس سزار و دانته، هنر و معماری و تندیسگری‌ است و در نتیجه جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای دارد که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید.

فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است که در کلانشهر فلورانس قرار دارد. این شهر اروپایی حدود ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد که در مساحت ۱۰۲ کیلومتر مربعی آن ساکن هستند و همین موضوع آن را به پرجمعیت‌ترین شهر توسکانی تبدیل کرده است. زبان مردم، ایتالیایی و پول رسمی، یورو است.

فلورانس در سال ۸۰ میلادی توسط ژنرال رومی، لوسیوس کورنلیوس سولا، بنا نهاده شد. او این محل را به‌عنوان سکونتگاهی برای سربازان بازنشسته خود در نظر گرفت و آن را فلوئنتیا (Fluentia) نامید که به معنای «جریان آب» است و به محل قرارگیری این شهر بین دو رودخانه اشاره دارد. نام فلوئنتیا بعدها به شکل فلورنتیا (Florentia) و فیرنتزه تغییر کرد. نام فلورانس که در فارسی رواج دارد شکل فرانسوی همین نام است.

فلورانس ایتالیا

در سده‌های میانه، فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بود و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سال‌های طولانی در شهر فلورانس فرمانروایی کردند. انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته است و دارد، به‌طوری که این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده ‌است. مرکز تاریخی فلورانس (Historic Centre of Florence) نیز در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید. جالب است بدانید فلورانس زادگاه دانته، داوینچی، گالیله و طراحان معروفی نظیر گوچی و روبرتو کاوالی بوده است.

فلورانس هوای نسبتا معتدلی دارد، به‌طوری که تابستان‌های آن در طول روز گرم و مرطوب و شب نیز تقریبا سرد است. زمستان‌ها هوا سرد می‌شود، اما به ندرت سرمای طولانی دارد. در هر حال فصل‌های بهار و پاییز ایده‌آل‌ترین زمان سفر به این شهر با تور فلورانس محسوب می‌شود.

فلورانس ایتالیا

سیستم حمل و نقل فلورانس شبکه‌ای از اتوبوس‌ و تراموا است که امکان دسترسی به تمام موزه‌ها را فراهم می‌کنند. در جریان باشید که فلورانس تا پیزا، ۸۵ کیلومتر؛ تا ونیز ۲۵۷ کیلومتر؛ تا رم ۳۰۱ کیلومتر و تا میلان ۳۰۴ کیلومتر فاصله دارد.

جاذبه های فلورانس شامل کلیسای جامع فلورانس (Cattedrale di Santa Maria del Fiore)، تعمیدگاه سان جیوانی (Baptistery of San Giovanni)، موزه آثار کلیسای جامع (Museo dell'Opera del Duomo)، گالری اوفیتزی (Uffizi Gallery)، کلیسای سانتا ماریا نووِلا (Church of Santa Maria Novella)، پل پونته وچیو (Ponte Vecchio)، باغ‌های بابولی (Boboli Gardens)، آکادمیا گالری (Accademia Gallery)، باغ‌های باردینی (Giardino Bardini)، موزه ملی بارگلو (National Museum of Bargello) و... می‌شود.

برای تهیه سوغاتی هم باید بدانید که خرید جواهر، چرم و کارهای هنری در فلورانس وسوسه‌کننده است، به‌خصوص که چرم‌های فلورانسی اعتبار خاصی در دنیا دارند. مغازه‌های سوغاتی فروشی در همه جای شهر پراکنده‌اند و نمونه‌های کوچک تابلو‌های معروف و آثار مهم نقاشی و مجسمه‌سازی این شهر را عرضه می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro wikipedia

دیدگاه