تبدیل فرودگاه پیام البرز به یکی از تاثیرگذارترین فرودگاه های کشور

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
تبدیل فرودگاه پیام البرز به یکی از تاثیرگذارترین فرودگاه های کشور

فرودگاه بین‌المللی پیام البرز فرودگاه تاثیرگذار کشور می‌شود.

محمد سعید شرفی مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در بازدید از روند مسافربری شدن فرودگاه پیام البرز گفت:

آماده‌سازی بخش مسافری این فرودگاه به‌گونه‌ای است که پروژه‌های خرد و کلان آن با سرعت در حال انجام است. تلفیق منطقه ویژه اقتصادی پیام و صنایع مستقر در آن با بخش مسافربری فرودگاه پیام می‌تواند این مجموعه را به یکی از مهم‌ترین پایگاه های اقتصادی و گردشگری کشور تبدیل کند.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال ۱۳۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی شروع به فعالیت کرد. از جمله اقدامات این فرودگاه عبارت‌اند از: ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه‌ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور.

انجام تحولات بسیار خوب در این فرودگاه، عزم قوی مسئولان برای آماده‌سازی آن را نشان می‌‌دهد.

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه ۱۳۸۲ هیئت دولت، ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

از فواید این ناحیه می‌توان به نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره‌گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه‌آهن سراسری، متروی تهران-کرج و شاه‌راه‌های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب شاره کرد.

این فرودگاه دارای  امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک و نیروی کار ارزان در منطقه است، همچنین در مسیر تلاقی ۵ استان اقتصادی کشور واقع شده است. به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه و همچنین به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات نزدیک است. دارا بودن هاب پستی از امکانات دیگر این فرودگاه است.

حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان از طریق هوایی نیز هم‌اکنون در حال انجام است.

بخش مسافری فرودگاه پیام هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب آرزوی دیرینه مردم استان البرز تحقق می‌یابد.

مواردی که ذکر شد باعث شده تا فرودگاه بین‌المللی پیام البرز با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی به یکی از تاثیرگذارترین، پرترافیک ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور تبدیل شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه