دبی اسکوئر؛ مرکز خرید جدید دبی به ارزش ۲ میلیارد دلار

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
دبی اسکوئر؛ مرکز خرید جدید دبی به ارزش ۲ میلیارد دلار

دبی به‌دنبال ساخت یک مرکز خرید بسیار بزرگ به ارزش ۲ میلیارد دلار است که ابعاد آن از ۱۰۰ زمین فوتبال نیز بیشتر است.

توسعه‌دهندگان دبی برای اینکه جایگاه خود به‌عنوان یکی از مقاصد خرید بزرگ در دنیا را حفظ کنند، درصدد احداث یک مرکز خرید بسیار بزرگ به نام دبی اسکوئر (Dubai Square) هستند. پروژه ۲ میلیارد دلاری دبی اسکوئر حدودا ۷۵۰ هزار متر مربع خواهد بود که دو برابر ابعاد بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال (Dubai Mall) و به بزرگی بیش از ۱۰۰ زمین فوتبال است و محل استقرار بزرگ‌ترین محله چینی‌های خاورمیانه خواهد بود.

مرکز خرید دبی

طبقه همکف این مرکز خرید مختص اجرای نمایش‌ها، کنسرت‌ها و تئاترها در محوطه سرگرمی آینده‌گرایانه در نظر گرفته شده که با نقشه‌کشی ویدئوی سه‌بعدی، صداگذاری و نورپردازی نمایشی همراه است. سینما، پارک آبی، محوطه ورزشی و سوپرمارکت نیز برای خانواده‌های مهیا شده، اما نقطه تمایز این مرکز خرید، تکنولوژی بالای به کار رفته در آن است.

مرکز خرید دبی

دبی اسکوئر به لطف نسل جدید تکنولوژی توانسته مفهوم تازه‌ای به یک مرکز خرید مدرن بدهد. در واقع این محل برای طیف جدیدی از مشتریان طراحی شده که از وسایل دیجیتالی استفاده می‌کنند و عاشق تکنولوژی هستند. از ویژگی‌های جالب این مرکز می‌توان به اتاق‌های رختکن وی‌آی‌پی، اتاق‌های پرو لباس هوشمند با آینه‌های تعاملی و مجموعه‌ای از مدهای شخصی اشاره کرد.

مرکز خرید دبی

در این مرکز خرید، فروشگاه‌های فیزیکی به پلتفرم‌های دیجیتالی متصل هستند و به لطف تکنولوژی جدید که امکان خرید از طریق مویابل، دسکتاپ و حتی پیشخوان مغازه را میسر می‌کند، متمایز از سایر مراکز خرید خواهد شد. اپلیکیشن‌های موبایلی سفارشی شده، اپلیکیشن‌های اسکن بارکد و سامانه شناسایی امواج رادیویی نیز از دیگر مزایای این مرکز به حساب می‌آید. امکانات این محل برای هر قشری در نظر گرفته شده، اما اصلی‌ترین هدف مسئولان، قشر جوان عاشق تکنولوژی است.

مرکز خرید دبی

نیکولاس روبییز، متخصص خرده‌فروشی می‌گوید:

انقلاب در حوزه خرده‌فروشی دبی در مسیر درستی در حال حرکت است، چراکه مسئولان چیزی فراتر از آجر و ملاط به مشتری ارائه می‌کنند و دنیای مجازی را به مراکز خریده آورده‌اند. ساختار جمعیت‌شناسی منطقه خاورمیانه برای خرده‌فروش‌هایی که این منطقه را هدف قرار داده‌اند نیز خیلی جالب است زیرا دارای نرخ تولد بالا و جمعیت جوان هستند. تقریبا نیمی از جمعیت کشورهای خاورمیانه زیر ۲۵ سال سن دارند. بسیاری از این مشتریان جوان، از افراد متخصص ثروتمند هستند که بازار بسیار بزرگی برای دو دهه بعد محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه