موزه آینده دبی افتتاح شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
موزه آینده دبی افتتاح شد

درهای موزه آینده دبی امروز، ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۲ به‌طور رسمی به‌روی عموم مردم گشوده شد.

بنا بر اعلام مقامات دبی، درهای موزه آینده این شهر امروز، ۲۳ فوریه ۲۰۲۲، به‌روی علاقه‌مندان و عموم مردم افتتاح شد. موضوع این موزه تصویرسازی آینده در حوزه‌هایی مانند طبیعت و هوا‌ و‌ فضا است.

این موزه زیبا هفت طبقه دارد که پنج طبقه آن به فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده است. ارتفاع بنای این موزه را ۷۸ متر اعلام کرده‌اند و بازدید از تمام بخش‌های آن دو تا سه ساعت زمان خواهد برد؛ البته بازدیدکنندگان قادر خواهند بود که تا هر زمان که بخواهند، در فضای موزه حضور داشته باشند‌.

موزه آینده دبی، بازدیدکنندگان را در سفری به سال ۲۰۷۱ همراهی می‌کند و فرضیه‌هایی را در خصوص اکوسیستم و فناوری‌های زیستی آینده برای آنان شرح می‌دهد. یکی از این فرضیه‌ها، پروژه ماه جدید است که نشان می‌دهد چگونه می‌تواند به منبع انرژی بی‌پایان برای سیاره زمین بدل شود‌. در یکی از بخش‌های نمایشگاهی این موزه نیز به بازسازی جنگل های آمازون پرداخته شده است.

فضای داخلی موزه آینده

عکس‌ از وب‌سایت خبرگزاری ایسنا

طبقه نخست این موزه نیز به نمایشگاهی برای کودکان با عنوان «قهرمانان آینده» اختصاص پیدا کرده است. این نمایشگاه با سه مضمون اصلی تصور کردن، طراحی کردن و خلق کردن برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که بنا بر فهرست منتشرشده مجله «نشنال جئوگرافیک» در ماه ژوئیه، موزه آینده دبی به‌عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان پنداشته می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه