میزبانی دبی از کنفرانس شورای بین‌ المللی موزه‌ ها در سال ۲۰۲۵

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
میزبانی دبی از کنفرانس شورای بین‌ المللی موزه‌ ها در سال ۲۰۲۵

امارات متحده عربی در مناقصه میزبانی بیست‌وهفتمین کنفرانس عمومی شورای بین‌المللی موزه‌ها در سال ۲۰۲۵ پیروز شد.

پس از به‌رسمیت شناخته شدن موفقیت امارات متحده عربی در زمینه خلاقیت و نوآوری، این کشور برنده مناقصه میزبانی بیست‌وهفتمین کنفرانس عمومی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) در سال ۲۰۲۵ شد. بنا بر این توافق، این کنفرانس در دبی برگزار می‌شود.

«شیخ محمد بن‌ راشد آل مکتوم»، معاون خلیفه، نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی در حساب رسمی توییتر خود با اشاره به این موضوع، عنوان کرد:

پیروزی دبی برای میزبانی بزرگ‌ترین کنفرانس جهانی موزه‌ها، «ICOM 2025»، با حضور ۱۱۹ کشور و حضور ۲۰,۰۰۰ موزه بین‌المللی، انگیزه‌ای قوی به بخش فرهنگی کشور خواهد داد.

محمد بن راشد آل مکتوم همچنین در توئیت دیگری نوشت:

موزه‌های بین‌المللی ما در امارت دبی و موزه‌های ملی ما در سراسر کشور، بحث‌های جهانی درباره آینده موزه‌ها را در این کنفرانس بین‌المللی بزرگ هدایت خواهند کرد.

کنفرانس بین‌المللی دبی با موضوع «آینده موزه‌ها در جوامع در حال تغییر» در سال ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد. از زمان تاسیس ایکوم در سال ۱۹۴۶ تاکنون، دبی اولین شهر در خاورمیانه و شمال آفریقا نامیده می‌شود که این کنفرانس بین‌المللی معتبر را برگزار خواهد کرد. این در حالی است که امارات متحده عربی برای کسب میزبانی و پیروزی در این مناقصه، روسیه و سوئد را پشت سر گذاشت.

«شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم»، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی این امیرنشین نیز در در توییتر خود نوشت:

بیش از ۴,۰۰۰ متخصص از ۱۱۹ کشور در طول ایکوم ۲۰۲۵ گرد هم خواهند آمد تا درباره «آینده موزه ها در جهان فردا» بحث کنند.

مناقصه میزبانی ایکوم ۲۰۲۵، بین سه‌ شهر دبی، کازان و استکهلم برگزار شد و نمایندگان این سه‌ شهر پیش از آغاز فرایند رای‌گیری الکترونیکی، برنامه‌های خود را معرفی و ارائه کردند.

پس از رای‌گیری در نشست کمیته اجرایی ایکوم در روزهای ۱۸ و ۱۹ نوامبر با حضور بیش از ۱۳۰ عضو، امارات متحده عربی با کسب ۶۸ رای پیروز مناقصه شد. این در حالی بود که استکهلم با ۳۶ رای و کازان با ۲۰ رای در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

اداره فرهنگ و هنر دبی، شهرداری دبی و اداره گردشگری، بازاریابی و بازرگانی این شهر به‌طور مشترک در اجرای این کنفرانس همکاری خواهند داشت.

شایان‌ذکر است که کنفرانس عمومی ایکوم هر سه سال یک بار برگزار می‌شود. بیست‌وپنجمین دوره این کنفرانس در سال ۲۰۱۹ در کیوتو ژاپن برگزار شد و بیست‌وششمین دوره نیز در سال ۲۰۲۲ در شهر پراگ، واقع جمهوری چک برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع العربیه

دیدگاه