فرودگاه اسن بوگا آنکارا؛ پایتخت ترکیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه اسن بوگا آنکارا؛ پایتخت ترکیه

فرودگاه بین‌المللی اسن بوگا (Esenboga) در آنکارا، پایتخت ترکیه با جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر در سال، چهارمین فرودگاه مهم این کشور محسوب می‌شود.

شهر آنکارا پايتخت جمهوری تركيه است و در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع ۸۵۰ متری قرار دارد. این شهر همچنین مرکز سیاسی ترکیه و یک شهر دانشگاهی بزرگ به حساب می‌آید. آنکارا دارای جنگل‌های کوهستانی بسیار، دشت خشک قونیه، رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی، موزه‌ها، معابد و دیدنی‌های بسیار است. این شهر در مرکز شبکه ریلی و جاده‌ای ترکیه قرار دارد.

معرفی فرودگاه

فرودگاه اسن بوگا

فرودگاه اسن بوگا که در بخش شمال شرقی آنکارا قرار دارد، در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است. نام فرودگاه از روستایی به همین نام گرفته شده است. در سال ۲۰۰۹ فرودگاه اسن بوگا به‌عنوان بهترین فرودگاه در اروپا شناخته شد. این فرودگاه به عنوان یکی از فرودگاه‌های فرود‌ اضطراری شاتل‌های فضایی ناسا طراحی شده است.

مشخصات

فرودگاه اسن بوگا

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: ESB
  • کد ایکائو: LTAC
  • ارتفاع از سطح دریا: ۹۵۳ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: AnadoluJet، Turkish Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: ۱۶۹۴ کیلومتر معادل حدودا دو ساعت و ۳۰ دقیقه

پایانه‌ها

فرودگاه اسن بوگا

فرودگاه اسن بوگا دارای یک پایانه سه طبقه‌ای است که به دو بخش پروازهای داخلی در سمت چپ و پرواز‌های بین‌‌المللی در سمت راست تقسیم شده است. طبقه همکف مربوط به پرواز‌های ورودی و طبقه آخر مربوط به پرواز‌های خروجی است. اسن بوگا دارای امکانات فراوانی از جمله خدمات درمانی، داروخانه، اتاق مراقبت از کودک، رستوران، کافه، فروشگاه، وای‌فای، اتاق VIP، اتاق بازرگانی، آژانس‌های کرایه ماشین، بانک، دستگاه ATM و تبدیل ارز است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه اسن بوگا در فاصله ۲۸ کیلومتری مرکز شهر آنکارا قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه اسن بوگا

مسافران می‌توانند از طریق اتوبوس‌های شماره ۴۴۲ که ساعت کاری آن‌ها بین ۶ تا ۲۳ است، به مرکز شهر بروند. زمان سفر از فرودگاه به مرکز شهر ۴۰ دقیقه و کرایه این اتوبوس‌ها حدودا ۱۲٫۵ لیر برای هر فرد است.

دسترسی به فرودگاه از طریق تاکسی راحت‌تر و مسلما گران‌تر است. کرایه تاکسی‌ ۸۰ لیر یا بیشتر است و زمان این سفر بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است. البته ممکن است تاکسی‌های ارزان‌تری هم پیدا ‌شود.

اطلاعات پرواز

فرودگاه اسن بوگا

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه