بهترین رستوران های آنکارا، پایتخت ترکیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا، پایتخت ترکیه، میزبان هزاران رستوران سنتی و مدرن است. غذا خوردن در این رستوران‌ها، با دکوراسیون‌های جذاب و غذاهای باکیفیت، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید.

آنکارا به‌عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور، مرکز تبادلات خارجی و مرکز فرهنگی ترکیه است. همچنین این شهر از مقاصد پرتردد در سفر به ترکیه محسوب می‌شود. به‌دلیل در هم آمیخته شدن سنت و مدرنیته، این شهر از نظر رستوران‌ها و کافه‌ها نیز دارای تنوع قابل‌توجه و جالبی است. از بهترین غذاهای سنتی ترکیه گرفته تا جدیدترین غذاها از سراسر دنیا در رستوران‌های سنتی و بین‌المللی آنکارا برای مهمانان، اهالی شهر و گردشگران سرو می‌شود.

از آنجایی که این شهر رستوران‌های بسیار زیادی دارد، انتخاب کردن از بین همه رستوران و کافه کار سختی است. در این مطلب با چند مورد از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های آنکارا آشنا می‌شویم. از میان آن‌ها می‌توانید یکی را برای تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های آنکارا و امتحان کردن غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی انتخاب کنید.

رستوران واشینگتون

رستوران واشینگتون توسط افراد زیادی به‌عنوان کلاسیک‌ترین رستوران آنکارا شناخته می‌شود و تاکنون افراد سرشناس زیادی از جمله هیلاری کلینتون در آن غذا خورده‌اند. این رستوران در منطقه‌ی قدیمی پایتخت، مشهور به شهر قدیم قرار دارد. رنگ‌های ملایم و وسایل شیک و فاخر این رستوران، محیطی زیبا و مجلل ایجاد کرده است. یک تراس بزرگ و زیبا بر فراز برج کوچک رستوران قرار دارد که از آنجا می‌توانید حین غذا خوردن، چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از شهر آنکارا را نظاره کنید. قدمت رستوران واشینگتون به دهه‌ی ۱۹۵۰ بر‌می‌گردد. بیش از چند دهه است که این رستوران بهترین غذاهای اصیل ترکیه را در کنار غذاهای بین‌المللی با بهترین کیفیت و خدمات سرو می‌کند.

رستوران Trilye

رستوران های آنکارا

در مرکز فلات آناتولی، صدها کیلومتر دور از دریا، تعداد کمی از مردم انتظار دارند که بتوانند ماهی لذیذی در رستوران‌ها پیدا کنند. با وجود این، غذا خوردن در رستوران Trilye توسط بسیاری از مشتریان آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و بهترین تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های آنکارا، توصیف شده است. این رستوران با رنگ آبی روشن تزیین شده و یک سایبان بزرگ، حیاط مرکزی آن را پوشانده است. این حیاط درخت زردآلو و گیلاس دارد. فضای داخلی رستوران، با پنجره‌های بزرگ و وسیع، مشرف به یک فضای سبز زیبا واقع شده است. در منوی رستوران انواع غذاهای دریایی و ماهی‌های مختلف دیده می‌شود. دسر بستنی حلوا یکی از دسرهای محبوب این رستوران است.

رستوران Boyacizade Konağı

رستوران Boyacizade Konağı در یک خانه‌‌ی قدیمی عثمانی  واقع شده که به یک رستوران تبدیل شده است. این رستوران بعد از عبور از یک حیاط با مسیر سنگ‌فرش قابل دسترسی است. در این محوطه چند میز برای مهمانانی قرار داده شده که دوست دارند غذایشان را در محیط باز  نوش جان کنند. منوی رستوران هم مانند دکوراسیون فضایی داخلی آن، سنتی است. این رستوران در کنار غذاهای کلاسیک ترکی، چند نوع ماهی نیز سرو می‌کند. فرش‌های ایرانی، اسباب و وسایل عثمانی، تصاویر و نقاشی‌های قدیمی و سایر اجزای دکوراسیون این رستوران، به زیبایی کنار هم چیده شده و فضایی سنتی و دوست‌داشتنی ایجاد کرده است. در این رستوران موسیقی سنتی ترکی به‌صورت زنده برای مهمانان نواخته می‌شود.

رستوران Hayyami Şarap Evi

رستوران های آنکارا

نام رستوران Hayyami Şarap Evi از یکی از اشعار حکیم عمر خیام گرفته شده است. نور ملایم و وسایل جالب و دیدنی، فضایی رمانتیک و زیبا در این رستوران ایجاد کرده است. مجموعه‌ای منتخب از بهترین غذاهای سنتی ترکیه و غذاهای بین‌المللی در منوی رستوران دیده می‌شود.

رستوران Balıkçıköy

رستوران Balıkçıköy شعبه‌های متعددی دارد و این شعبه در آنکارا محبوب‌ترین رستوران غذای دریایی است. برای کسانی که دوست دارند در فضای باز غذا بخورند، یک تراس در طرف خیابان وجود دارد. فضای داخلی رستوران با المان‌های دریایی و رنگ‌های روشن و ملایم تزیین شده است. حال و هوای دریایی رستوران آن را به محیطی جالب برای غذا خوردن هم در وعده‌ی ناهار و هم در وعده‌ی شام تبدیل کرده است. تنوع غذاها و ماهی‌های منوی رستوران بسیار قابل‌توجه است و معمولا مورد توجه همه سلیقه‌ها و ذائقه‌ها قرار می‌گیرد.

رستوران Çengelhan Brasserie

رستوران های آنکارا

رستوران Çengelhan Brasserie در سال ۱۵۲۳ ساخته شده و در ابتدا یک کاروان‌سرا بود. زیر سقف شیشه‌ای حیاط داخلی بنا، رستوران قرار گرفته است. اطراف آن را فضاهای طاق‌دار زیبا احاطه کرده است. رستوران فضای جالبی دارد. میزهای آن در میان ماشین‌های قدیمی قرار گرفته و حال و هوای خاصی به آن داده است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای سنتی و غذاهای بین‌المللی و چند مورد غذای دریایی است. در نتیجه با هر ذائقه‌ و سلیقه‌ای که به این رستوران سر بزنید، غذایی که دوست داشته باشید، پیدا می‌کنید.

رستوران Leman Kültür

رستوران Leman Kültür را از روی مجموعه کتاب‌های کمیک ترکی نام‌گذاری کرده‌اند. این رستوران یکی از چندین شعبه‌ی مجموعه رستوران‌ها در سراسر ترکیه است که فضایی شیک و زیبا دارد و دکوراسیون داخلی آن با الهام از این کمیک استریپ طراحی شده است، به همین دلیل فضایی متفاوت از سایر رستوران‌ها دارد. منوی رستوران بسیار متنوع است و غذاهایی از سایر کشورهای دنیا نیز در آن پیدا می‌شود. ساندویچ köfteli یکی از محبوب‌ترین غذاهای منوی این رستوران است که با پنیر، سس سیر و بادمجان سرو می‌شود.

رستوران Zenger Paşa Konağı

رستوران های آنکارا

رستوران Zenger Paşa Konağı در تپه‌ی Ulus در میان دیوارهای قلعه‌ی آنکارا و در عمارتی قرن هجدهمی واقع شده است. فضای داخلی رستوران به زیبایی تمام به سبک روستایی تزیین شده و صنایع دستی بخش‌های مختلف آن را مزین کرده است به همین دلیل، حال و هوایی شبیه موزه‌های قوم شناسی دارد. اگر از پلکان رستوران بالا بروید به فضایی می‌رسید که از آنجا می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر را تماشا کنید. این منظره‌ی زیبا در کنار غذای سنتی و لذیذ، تجربه‌ی غذا خوردن در این رستوران را به بهترین خاطره‌ی سفر شما به آنکارا تبدیل می‌کند. نان‌ها و پیش‌غذاهای سنتی این رستوران بسیار مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار دارد.

رستوران Ankara Yelken Kulübü

رستوران‌های غذای دریایی در آنکارا، رستوران‌هایی بسیار عالی و باکیفیت هستند. یکی از بهترین رستوران‌های غذایی دریایی در این شهر، رستوران Ankara Yelken Kulübü است که البته دور از چشم گردشگران واقع شده است. این رستوران در منطقه‌ی Çankaya یکی از مناطق مرکزی شهر قرار دارد. منوی رستوران بسیار متنوع است و تنوع قابل‌توجهی از غذاهای دریایی را در بر می‌گیرد. غذاهای رستوران با دستورهایی از چندین کشور دنیا تهیه می‌شوند.

رستوران Fige

رستوران های آنکارا

رستوران Fige با کفپوش‌های چوبی، دیوارهای بلند شیشه‌ای و رنگ قرمز دکوراسیون، محیطی جالب و زیبا برای غذا خوردن دارد. یک باغ رنگارنگ و زیبا بیرون از رستوران از مهمانانی میزبانی می‌کند که دوست دارند غذایشان را در فضای باز نوش جان کنند. این رستوران در منطقه‌ی Çankaya قرار دارد که تعداد زیادی از سفارت‌ها و ساختمان‌های دولتی در آن قرار دارند. از این رستوران می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از برج Atakule ببینید که بسیار زیبا است به‌خصوص شب‌ها که چراغ‌های شهر روشن می‌شود. منوی رستوران، ترکیبی از بهترین غذاهای ترکی، آسیایی و بین‌المللی است. بیشتر شب‌ها، موسیقی زنده در رستوران اجرا می‌شود.

رستوران نیکی (Niki)

رستوران نیکی حال و هوایی جوان‌پسندانه‌تر دارد. این رستوران در یک ویلای قدیمی در منطقه‌ی Gaziosmanpaşa واقع شده و تجربه‌ی غذا خوردن در آن با وجود باغ بسیار زیبا و دوست‌داشتنی‌اش کامل می‌شود. شومینه‌های مدرن، گل‌های تازه روی میز و استفاده از شمع‌های رنگارنگ، محیطی رمانتیک و جذاب در این رستوران ایجاد کرده است. در منوی رستوران انواع غذاهای بین‌المللی پیدا می‌شود و با هر ذائقه‌ای می‌توانید غذایی در آن پیدا کنید. این رستوران از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

خانه‌ی استیک JW Steak house

رستوران های آنکارا

خانه‌ی استیک JW در هتل مجلل ماریوت JW قرار دارد و یک خانه‌ی استیک کلاسیک و لوکس آمریکایی در قلب پایتخت ترکیه است. صندلی‌های چرمی در مقابل شومینه‌های شیک برای نشستن مهمانان و خوردن پیش‌غذا در نظر گرفته شده است. بعد از آن می‌توانید غذای اصلی خود را انتخاب کنید. منوی رستوران شامل انواع استیک‌های کلاسیک است. ساید دیش‌های این رستوران از جمله قارچ سوخاری، ماکارونی و پنیر، بروکلی بخارپز و... بسیار لذیذ و کامل‌کننده‌ی غذاهای رستوران است. وقتی وارد رستوران می‌شوید، کاملا احساس می‌کنید که در یک رستوران آمریکایی پا گذاشته‌اید. اگر از غذاهای سنتی ترکی خسته شدید، می‌توانید این خانه‌ی استیک را امتحان کنید. خانه‌ی استیک از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۶ تا ۱۱ شب باز است.

رستوران Yelken Balık

یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای امتحان کردن آشپزی منطقه‌ی اژه و مدیترانه، رستوران Yelken Balık است. منوی رستوران شامل تنوع بی‌نظیری از غذاهای تهیه شده با انواع ماهی تازه است که با تازه‌ترین و بهترین مواد و چاشنی‌ها مارینه می‌شوند. تنوع مزه‌ها و پیش‌غذاهای رستوران بسیار قابل‌توجه است. این رستوران علاوه بر غذایی عالی و باکیفیت، ویژگی‌های دیگری مثل دکوراسیون مدرن و پنجره‌های بلند تا سقف دارد که مشرف به یک باغ قرار گرفته‌اند. این رستوران هفت روز هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ و تیم بامداد آماده ی پذیرایی از مهمانان است.

بهترین کافه‌های آنکارا

اهالی آنکارا از کافه‌ها برای دیدار دوستان و آشنایان و گذراندن چند ساعت به گفت‌وگو با دوستان، علاقه دارند. کافه‌گردی یکی از تفریحات موردعلاقه‌ی مردم به‌خصوص در فصل تابستان است. بسیاری از کافه‌های شهر باغ  و تراس تابستانی دارند. در ادامه تعدادی از بهترین کافه‌های آنکارا را معرفی می‌کنیم که می‌توانید ساعتی از سفر خود را در آن‌ها بگذرانید از محیط جالب‌شان لذت ببرید و بهترین نوشیدنی‌ها و دسرها را نوش جان کنید.

کافه گرامافون (Gramofon)

همان طور که از اسم کافه گرامافون مشخص است، فضای داخلی این کافه با وسایل  و آلات موسیقی قدیمی به زیبایی تزیین شده است. پیانو، رادیو و ضبط‌های قدیمی در گوشه و کنار آن دیده می‌شود. صندلی‌های چوبی ساده و منوی دسرهای کلاسیک ترکی، از دیگر دلایل جذابیت این کافه هم برای اهالی شهر و هم برای گردشگران است. چای میخک و دسر گوزلمه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها و دسرهای منوی کافه است. این کافه هرروز از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۸ شب باز است.

کافه Des Cafes

کافه Des Cafes از سال ۱۹۹۵ فعالیت می‌کند و کافه‌ای کلاسیک با حال و هوای فرانسوی است. صندلی‌های قدیمی و پیانویی که در گوشه‌ای از آن قرار گرفته، فضایی زیبا و دوست‌داشتنی ایجاد کرده است. منوی کافه بسیار متنوع است و تنوع قابل‌توجهی از دسر و نوشیدنی دارد. این کافه هرروز از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۸ شب باز است.

کافه آیلاک مادام (Aylak Madam)

رستوران های آنکارا

کافه آیلاک مادام، کافه‌ای سرزنده و جوان‌پسند است که دیوارهای آن با نقاشی‌های رنگارنگ و زیبا تزیین شده است. این کافه فضایی گرم و دنج به‌خصوص برای فصل زمستان دارد. بخش روباز کافه نیز برای فصل تابستان و خوردن نوشیدنی در فضای باز بسیار مناسب است. منوی کافه بسیار مفصل است و انواع غذای اصلی، صبحانه، دسر و نوشیدنی در آن پیدا می‌شود. این کافه هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب باز است.

کافه Cafemiz

کافه Cafemiz دکوراسیونی جذاب دارد که آن را با کلمه‌ی روکوکو می‌توان توصیف کرد. لوسترهای زیبا و طرح‌های گلدار، مزین‌کننده‌ی بخش‌های مختلف این کافه است. در فصل تابستان باغ این کافه پر از مهمانانی می‌شود که دسرهای لذیذ خود را در فضای باز و در محیط جذاب کافه، نوش جان می‌کنند. این کافه هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب آماده‌ی پذیرایی از مهمانان و گردشگران است.

کافه کیش (Kish Cafe)

همان طور که از اسم کافه کیش مشخص است، در فضای دلنشین و آرام این کافه می‌توانید انواع کیش را نوش جان کنید. کیش به انواع پای و تارت می‌گویند که با فیلینگ‌های مختلف تهیه می‌شوند. گلدان‌های زیبا و صندلی‌های چوبی ساده، فضای خاصی در این کافه ایجاد کرده است. بهترین دسرهای ترکی و فرانسوی را می‌توانید در این کافه نوش جان کنید و از چشیدن طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. این کافه از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۱۰ شب باز است.

کافه کافی لب (Coffee Lab)

کافی لب یکی از مدرن‌ترین کافه‌های آنکارا است. برای فریلنسرهایی مناسب است که دوست دارند دور هم اطراف یک میز بنشینند و کار کنند. انواع نوشیدنی‌ها و قهوه‌ها از سراسر دنیا با تکنیک‌های خاص آماده‌سازی در این کافی‌شاپ عرضه می‌شود.

این کافه از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب و جمعه و شنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب باز است.

کافه بوتانیکا (Botanica)

کافه بوتانیکا با دکوراسیون زیبایی که دارد، یادآور کلبه‌های زمستانی است. فضای داخلی چوبی با محیطی دنج و گرم در کنار یک باغ پرگل و زیبا قرار گرفته است که در فصل تابستان بسیار محبوب و پرطرفدار است. منوی کافه بسیار گسترده و متنوع است و منوی ویژه‌ی صبحانه در روزهای یکشنبه دارد. این کافه هرروز از ساعت ۹ و نیم صبح تا ۱۲ شب از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

کافه Bi’Kavanoz

رستوران های آنکارا

دکوراسیون کافه Bi’Kavanoz به زیبایی تمام با رنگ‌های سفید، سبز روشن و صورتی و با طرح‌های گلدار و زیبا تزیین شده است. منوی دسر کافه هرروز تغییر می‌کند. از صبحانه‌های مفصل گرفته تا دسرهای ساده همراه با قهوه، در این کافه هرآنچه که نیاز داشته باشید پیدا می‌شود. این کافه در ارائه‌ی دسرها و نوشیدنی‌هایش فقط از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می‌کند. هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می‌توانید به این کافه سر بزنید.

بهترین رستوران‌های گیاهی آنکارا

همه ما ترکیه را به خاطر کباب‌های لذیذ می‌شناسیم، اما گذشته از این غذاها، در آنکارا گزینه‌های زیادی برای دوستداران غذای گیاهی وجود دارد. از انواع مزه‌های گیاهی گرفته تا بهترین غذاهای ویژه که هیچ محصول حیوانی در آن‌ها به کار نرفته است. اگر گیاه‌خوار هستید یا از خوردن غذاهای گوشتی و انواع کباب خسته شدید می‌توانید یکی از رستوران‌های گیاهی زیر را انتخاب کنید.

رستوران وگانکا (Veganka)

رستوران وگانگا، اولین رستوران گیاهی آنکارا و در زمینه‌ی ارائه‌ی غذاهای بدون محصولات حیوانی، پیشگام است. در منوی این رستوران بهترین غذاهای گیاهی، انواع سالاد، دسر و انواع بستنی وجود دارد که می‌توانید از خوردن آن‌ها بدون عذاب وجدان لذت ببرید. این رستوران غیر از غذا و دسر و سالاد، انواع نوشیدنی، قهوه و دمنوش‌های گیاهی نیز دارد و کارگاه‌های مرتبط با گیاه‌خواری و اطلاع‌رسانی در این مورد برگزار می‌کند. در فصل تابستان، تراس این رستوران از مهمانان در فضایی دوست‌داشتنی پذیرایی می‌کند. موسیقی زنده، حال و هوای خاصی به رستوران می‌دهد. این رستوران هرروز از ۱۰ صبح تا ۱۱ و نیم شب آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

رستوران وجیسو (Vegisso)

رستوران های آنکارا

صاحب رستوران وجیسو، خانه‌ی خود را به یک کافه و رستوران گیاهی تبدیل کرده است. به همین دلیل است که این رستوران، فضایی بسیار گرم و صمیمی دارد و وقتی وارد آن می‌شوید، احساس می‌کنید که در خانه‌ی یکی از اهالی پا گذاشته‌اید نه یک رستوران. از دیگر دلایل جذابیت این رستوران می‌توان به باغچه‌ی دوست‌داشتنی و زیبای پشت بنا اشاره کرد که گل‌های زیبایی دارد و گربه‌ها در گوشه و کنار آن رفت و آمد می‌کنند. این رستوران از سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده‌ی استقبال از مهمانان است.

رستوران صاف (Saf)

رستوران صاف یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای ترکیه است. در منوی این رستوران می‌توانید توع وسیعی از غذاها، سالادها و دسرهای لذیذ، سالم و بدون استفاده از محصولات حیوانی را پیدا کنید. وعده‌های غذایی ویژه‌ی این رستوران با ترکیبی فوق‌العاده از مواد خام تهیه می‌شوند. اب‌میوه‌های طبیعی و تازه بخش دیگری از منوی رستوران را به خود اختصاص داده است. از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Vegihi

رستوران Vegihi با باغ زیبایی که دارد بهترین انتخاب برای فصل تابستان است. این رستوران جزو محبوب‌ترین رستوران‌های آنکارا برای گیاه‌خواران است. منوهای روزانه‌ی رستوران شامل صبحانه‌های ویژه، انواع دسر و غذاهای اصلی بدون افزودن هیچ محصول حیوانی است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران، نمایش فیلم است که افراد زیادی را دور هم جمع می‌کند. از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب می‌توانید برای سر زدن به این رستوران برنامه‌ریزی کنید. 

رستوران کاکتوس (Kaktus)

رستوران کاکتوس یکی از بهترین رستوران‌های آنکارا برای خوردن غذاهای سالم است. این رستوران یکی از اولین رستوران‌های شهر بود که بر تهیه و ارائه‌ی انواع اسموتی‌های بی‌نظیر تمرکز کرد و هنوز هم اسموتی‌های این رستوران بسیار مشهور است. تنوع اسموتی‌های این رستوران با طعم‌های مختلف توجه همه مهمانان را جلب می‌کند. اسنک‌های خام، انواع سالاد و ساندویچ و دسر در منوی رستوران دیده می‌شود. رستوران کاکتوس هرروز از ۱۰ صبح تا ۸ و نیم شب باز است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه