تجربه مجازی زیپ لاین امارات متحده عربی در وسط لندن

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
تجربه مجازی زیپ لاین امارات متحده عربی در وسط لندن

طولانی‌ترین زیپ لاین شهری جهان در لندن و طولانی‌ترین زیپ لاین جهان در راس‌الخیمه را در کنار هم در جبل جیص فلایت لندن تجربه کنید.

به لطف عینک‌های واقعیت افزوده‌ی گوگل، آن دسته از افراد ماجراجویی که در میان شلوغی‌های شهری گیر افتاده‌اند، می‌توانند اکنون با لذت بردن از چشم‌اندازی از طولانی‌ترین زیپ لاین جهان که در امارات متحده‌ی عربی قرار دارد، بر فراز رودخانه و پارلمان لندن پرواز کنند.

جبل جیص فلایت (Jebel Jais Flight) که در بلندترین کوه امارات متحده عربی در امارت رأس‌الخیمه قرار گرفته، به‌تازگی به‌عنوان بزرگ‌ترین زیپ لاین جهان شناخته شده و در یک برنامه‌ی جدید، تصمیم به همکاری با زیپ نو (Zip Now London)، طولانی‌ترین زیپ لاین شهری جهان، در لندن گرفته که هر دو، از بهترین زیپ لاین‌های جهان هستند.

جبل جیص فلایت لندن

پس از نصب تجهیزات روی بدن افراد، بازدیدکنندگان از یک برج ۳۵ متری در پارک «آرچ بیشاپ» در جنوب لندن پایین می‌برند. از این نقطه می‌توان برخی از آثار تاریخی مهم شهر، از جمله رودخانه تایمز و چرخ و فلک چشم لندن را تماشا کرد. پس از اتصال به تجهیزات، باید چند پله را پایین بروید تا خودتان را از برج به پایین بیندازید، روی زیپ لاین تمرکز کنید و تا ۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرید.

بار دوم که می‌پرید، همه چیز به‌طور کامل فرق می‌کند؛ چون عینک‌های واقعیت افزوده‌ی گوگل را روی چشمان‌تان می‌گذارید و به این ترتیب، بلافاصله به کوه‌های شگفت‌انگیز و خاکی رنگ حجار در رأس‌الخیمه برده خواهید شد. همین که پاهای‌تان را از روی برج فولادی برمی‌دارید، خودتان را به‌جای پارک مرکزی لندن بر فراز کوه‌هایی در یک بیابان خواهید دید.

جل جیص فلایت لندن

زیپ لاین ۲۲۵ متری لندن تنها بخش کوچکی از خط ۲ کیلومتری و ۸۳ متری زیپ لاین جبل جیص است؛ اما روش خوبی است که قبل از آمدن به خاورمیانه، طعم آدرنالین این منطقه را بچشید.

رأس‌الخیمه برنامه‌هایی را آغاز کرده است تا خود را به‌عنوان یک مقصد عالی برای گردشگری ماجراجویی به آن دسته از مسافرانی معرفی کند که به‌دنبال هیجان هستند.

جبل جیص فلایت

هیثم متار، مدیر عامل سازمان توسعه‌ی گردشگری رأس‌الخیمه، گفت:

با بهره‌گیری از تجربیاتی که برای بار اول در جهان انجام می‌شوند، مانند جبل جیص فلایت، ما رأس‌الخیمه را از یک امارت کشف‌نشده به‌شکل قطب ماجراجویی خاورمیانه تبدیل می‌کنیم و رشته‌کوه‌های زیبا و خیره‌کننده‌ی خود را به‌شکل مکانی قابل‌دسترسی و لذت‌بخش در اختیار همه قرار می‌دهیم.

جبل جیص فلایت لندن، فرصتی بی‌همتا برای ماجراجویانی است که می‌خواهند سواری در یک زیپ لاین رکوردشکن در بخشی ناشناخته از جهان را همین جا در قلب شهر لندن تجربه کنند.

امکانات جدید تا ۹ سپتامبر برقرار خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه