تجربه آدرنالین در پارک ناتز بری آمریکا

سودا سلیمی
سودا سلیمی سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
تجربه آدرنالین در پارک ناتز بری آمریکا

پارک ناتز بری (Knott's Berry) با افتتاح ترن هوایی درخشید و هیجان‌انگیزترین تفریحات را در آن می‌توانید تجربه کنید.

پارک ناتز بری (Knott's Berry) در کالیفرنیا، شانس تجربه‌ی آخرین حد آدرنالین را به گردشگران هدیه می‌کند. اولین ترن هوایی سقوط آزاد این پارک با استقبال بی‌نظیری رو‌به‌رو شد.

ترن هوایی هنگ تایم (Hangtime) داوطلبان را در ارتفاع ۵۰ متری از سطح پارک در حالی که آن‌ها با زاویه‌ی ۶۰ درجه به پایین خیره شده‌اند، برای چند ثانیه معلق نگه می‌دارد و ناگهان با زاویه‌ی ۹۶ درجه‌ای روی ریل‌های ۶۶۷ متری به اندازه‌ی ۱۵ طبقه سقوط می‌کند که شتابی پنج برابر جاذبه‌ی زمین دارد و این امر به مسافران حس شناوری می‌دهد.

جان استوربک (John Storbeck)، مدیر کل پارک ناتز بری می‌گوید:

هنگ تایم خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از حس معلق و آویزان بودن در فضا است.

او ادامه می‌دهد:

اشخاصی که به آدرنالین اعتیاد دارند، مکررا سوار این ترن هوایی خواهند شد.

هنگ تایم اولین ترن هوایی پارک ناتز بری نیست. پیش از آن ترن‌های هوایی کورکسکرو (Corkscrew) و اولین چرخ پرنده به نام انتقام مونتزوما (Montezuma's revenge) در این پارک افتتاح شده بود.

در اولین سال‌های دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی  والتر ناک (Walter Knott) و خانواده‌اش در کنار خیابان ۳۹ توت و میوه می‌فروختند. در سال ۱۹۳۴ هم خانواده‌ی نات درآمد خود را از فروختن شام مرغ به گردشگران گرسنه در کالیفرنیا کسب می‌کردند. زمانی که کار آن‌ها گسترش یافت و مردم برای رفتن به رستوران صف می‌کشیدند، به این فکر افتادند که کار خود را با ساخت جاذبه‌های گردشگری هم گسترش دهند. برای اولین نمونه، شهر ارواح را به‌عنوان جاذبه‌ای متفاوت ساختند.

هنگ تایم در کالیفرنیا

 سپس در سال ۱۹۵۰ میلادی، پیش‌زمینه‌ی تاسیس این پارک فراهم شد. کالیکو لوگ راید (Calico Log Ride) که امروزه با نام کوه تیمبر (Timber Mountain) معروف است، در سال ۱۹۶۹ ساخته شد که امروزه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فلوم‌های آمریکا شناخته می‌شود.

هنگ تایم در کالیفرنیا

علاوه بر ترن‌های هوایی، گردشگران می‌توانند از پارک آبی، کمپ اسنوپی (Camp Snoopy) برای کودکان و انواع وسایل شهربازی دیدن کرده و هیجان را تجربه کنند. هنوز هم رستوران خانم نات در این پارک دایر است و برای شام می‌توان از غذاهای لذیذ مرغ در این رستوران میل کرد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه