۷۵۰ میلیارد تومان‌ تسهیلات برای راه آهن اردبیل

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۰
 ۷۵۰ میلیارد تومان‌ تسهیلات برای راه آهن اردبیل

 در راستای رونق گردشگری استان اردبیل ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌آهن اردبیل در نظر گرفته شده است.

طبق گفته‌های استاندارد اردبیل، بانک عامل در مدت سه سال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای راه‌آهن اردبیل را به راه و شهرسازی پرداخت می‌کند.

استاندار اردبیل، اکبر بهنامجو، بیان کرد:

یکی از خواسته‌های به حق مردم و مسئولان تکمیل راه‌آهن اردبیل-میانه بود که ما از بدو ورود به استان با توجه به تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و اهالی این موضوع را پیگیری کردیم تا در مدت زمان کوتاه بتوانیم این پروژه را تکمیل و آماده افتتاح کنیم.

وی از راه‌آهن به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه‌ای استان‌ها یاد کرد و گفت:

با توجه به اینکه مسئله حمل و نقل مسئله‌ای اساسی است و قطعاً در جابجایی بار و مسافر نقش مهمی را ایفا می‌کند، به همین دلیل راه‌آهن برای استان اردبیل بسیار مسئله حیاتی است، چرا که در فصول سرد و برف‌گیر و یخبندان در استان اردبیل وجود راه‌آهن می‌‌تواند ایمن‌ترین وسیله ترددی و حمل و نقل محسوب شود.

استاندار اردبیل همچنین به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل نیز اشاره و خاطرنشان کرد:

با توجه به اینکه ما شعار زمستان بیدار اردبیل را مطرح کردیم و باید نسبت به جذب و توسعه گردشگری حتی در فصل زمستان با وجود جذابیت‌های این استان اقدام کنیم و در این زمینه نسبت به راه‌اندازی چهار پیست اسکی و چندین پروژه توسعه گردشگری اقداماتی را آغاز کردیم و به نظر می‌رسد راه‌اندازی راه‌آهن می‌تواند از این منظر نیز توجیه اقتصادی و توسعه‌ای مطلوبی را داشته باشد.

با جلسه‌ای که با مدیرعامل بانک عامل برگزار شد مقرر شده است ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نقدی در مدت سه سال و سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که این موضوع در هیئت مدیره بانک مورد تصویب قرار گرفت تا نسبت به عقد قرارداد اقدام شود که با تائید سازمان برنامه و بودجه قرار است با ابلاغ این اعتبار به زودی در اقساط مشخص این تسهیلات پرداخت شود.

بهنامجو تصریح کرد:

امیدواریم با پرداخت اولین قسط از این تسهیلات در هفته‌های آینده پیمانکاران راه‌آهن اردبیل جان تازه‌ای بگیرند تا پروژه با قوت و قدرت ادامه یابد.

استاندار اردبیل به تأخیر یک ماه در راه‌اندازی این روزشمار اشاره و خاطرنشان کرد:

ما با توجه به اینکه پیگیر جذب اعتبارات به شکل کامل و مطمئن بودیم تا با یک پشتوانه قوی این روزشمار را فعال کنیم، به همین خاطر با کمی تعلل به این کار دست می‌زنیم ولی طی هفته‌های آینده با تزریق اولین قسط و شروع جدی پروژه راه‌آهن اردبیل این روزشمار نیز به صورت کامل در یکی از میادین اردبیل نصب شده و آماده فعالیت خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه