حمایت کامل از آژانس های گردشگرآور به تبریز

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
حمایت کامل از آژانس های گردشگرآور به تبریز

از آژانس‌های گردشگری که در زمینه ورودی گردشگر داخلی و خارجی به تبریز فعالیت کنند، حمایت کامل می‌شود. ورود هر گردشگر به کشور برابر با اشتغال‌زائی حداقل سه نفری و ارزآوری است.

استاندار آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آیین افتتاح اولین کارگاه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد گردشگری حوزه جوانان کشور، گفت:

در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۶۰۰ آژانس گردشگری در کشور فعال است که از این تعداد تنها حدود ۴۰ آژانس در زمینه ورودی گردشگر به کشور کار می‌کنند، در حالی که نیاز امروز کشور به گردشگرآوری است.

فعالیت آژانس‌های گردشگری برای ورود توریست‌های خارجی بسیار اهمیت دارد. ورود هر گردشگر به کشور برابر با اشتغال‌زائی حداقل سه نفری و ارزآوری است و باید آژانس‌ها فعالیت‌های خود را به این سمت سوق دهند.

خدابخش رویداد تبریز 2018 و انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را فرصتی بسیار مهم برای گردشگرپذیری کشور و آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد:

آژانس‌هایی که در این مسیر فعالیت کنند مورد حمایت استانداری آذربایجان شرقی بوده و تمهیدات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی بابیان اینکه تبریز 2018 موجب رونق کمی و کیفی گردشگری در آذربایجان شرقی شده است، افزایش ظرفیت اشتغال هتل‌های تبریز در نوروز امسال از ۵۵ درصد پارسال به ۸۵ درصد را نمونه‌ای روشن از رونق این صنعت بیان کرد.

خدابخش ادامه داد:

در همین راستا مدت اقامت گردشگران نوروزی در تبریز نسبت به سال گذشته نیز ۴۰ درصد رشد یافت. وی، حوزه گردشگری را مهم و فعالیت در آن را بسیار ظریف و حساس توصیف کرد.باید توجه داشت که ۵۰ درصد تقویت و رشد صنعت گردشگری مربوط به مسائل نرم‌افزاری است که از جزئی‌ترین مسائل تا مباحث کلی را اعم از نوع برخورد مردم، مهمانداران و پرسنل هتل‌ها، چینش اتاق‌ها و سایر مسائل را دربر می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های مختلف این مجموعه برای رویداد تبریز 2018، گفت:

طی سال جاری تعداد ۱۴ عنوان برنامه و مسابقات مختلف ورزشی در سطح ملی، قاره‌ای و بین‌المللی در تبریز برگزار می‌شود.

ایوب بهتاج افزود:

برای اولین بار در کشور تبریز میزبان ۱۸ کشور خارجی در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در رده نوجوانان خواهد بود که تیرماه در این شهر برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه