قابلیت تبدیل خراسان شمالی به قطب گردشگری

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
قابلیت تبدیل خراسان شمالی به قطب گردشگری

 با توجه به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی، این استان می‌تواند به قطب گردشگری مبدل شود.

هادی سعادت‌طلب سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز ۱۵ اردیبهشت گفت:

خراسان شمالی با توجه به اقلیم خاص منطقه و قرار گرفتن در مسیر سیاحتی شمال کشور و زیارتی علی‌بن موسی‌الرضا‌ (ع)، دارا بودن آب گرم‌های معدنی و مرز مشترک با کشورهای همسایه‌ای که توان پزشکی کمتری دارند، می‌تواند به قطب گردشگری سلامت تبدیل شود.

وی اضافه کرد:

گردشگری سلامت در کشور ما با وجود کیفیت بالای خدمات و نیز ارزان بودن با تبلیغات مناسب و فراهم آوردن امکانات می‌تواند جایگاه بسیار خوبی در منطقه داشته باشد.

سعادت‌طلب افزود:

خراسان شمالی با داشتن آب ‌‌گرم‌‌های معدنی همانند آب ‌گرم ایوب نبی و آب گرم مهمانک و آب گرم قراجه از مهم‌ترین آب گرم‌های معدنی با خواص درمانی استان است که در صورت توجه و اختصاص اعتبار برای ایجاد زیر‌ساخت مناسب در آن مناطق در جذب گردشگر داخلی و خارجی به استان نقش مهمی ایفا ‌می‌کند.

وی بیان کرد:

به جز این آب گرم‌ها، استان خراسان شمالی از لحاظ پوشش گیاهان دارویی هم در زمره استان‌های برتر در این زمینه است که می‌تواند در تولید داروهای سنتی و تهیه دمنوش‌ها متعدد مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت:

در این میان می‌توان به طرح استفاده از عرقیات ناب گیاهان دارویی و شفابخش استان خراسان شمالی در خانه‌های سنتی اشاره کرد که می‌تواند ضمن جذب گردشگران خارجی و داخلی پیوندی مناسب بین طب سنتی اسلامی و پزشکی مدرنیته ایجاد کند و این امر میسر نمی‌شود جز با تبلیغات در فضاهای مجازی و ایجاد سایت‌های مرتبط که در همه حال طبیعت بکر و گیاهان دارویی منطقه را تبلیغ کند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی عنوان کرد:

همچنین با توجه به وجود آب گرم بسیار جذاب و زیبای خراسان شمالی همانند ایوب پیامبر که دارای ۱۵ کانکس و چهار خانه مسافر است استفاده از ماساژهای ایرانی همراه با روغن‌تراپی در قالب تورهای یک روزه بسیار مفید خواهد بود بنابراین نباید به دلیل نبود زیرساخت‌ها در حال حاضر عقب بکشیم چرا که توریست‌هایی هستند که با وجود همین نبودها به خاطر چنین داشته‌هایی با معرفی بیشتر و اطلاع‌رسانی، تمایل بسیاری به سفر به این استان و استفاده از امکانات آن دارند. در واقع می‌توان از ارزآوری آن‌ها استفاده کرد تا به منابع سرشار دست یافت.

او در پایان تصریح کرد:

ارز‌آوری در این استان جز با همدلی و وفاق مدیران ارشد استان، حضور در نمایشگاه‌ها و ایجاد جشنواره‌های مختلف برای جذب گردشگران کشورهای همسایه، تبلیغات مرتبط در استان میسر نیست.

عکس کاور از مریم داورنیا

مطالب مرتبط:

دیدگاه