جشنواره جواهرات هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
جشنواره جواهرات هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸

خریداران جواهر از سرتاسر جهان منتظر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی جواهرات هنگ‌کنگ از ۱ام تا ۵ام مارس هستند. در این نمایشگاه بهترین و بروزترین جواهرات جهان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

هنگ‌کنگ یک مرکز تجارت جهانی برای جواهرات و یک مرکز توزیع مروارید است، همچنین هنگ‌کنگ در بخش تولید جواهرات بسیار قوی است، از جواهرات سطح پایین و متوسط گرفته تا جواهرات سطح بالا در همه عرصه‌ها پیشگام است. هنگ‌کنگ در مجموعه‌های جواهرات و مروارید و طلا بسیار ماهر است.

جشنواره جواهر هنگ کنگ

جشنواره جواهرات هنگ‌کنگ یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه جواهرات، عتیقه‌جات، ساعت‌های مارک‌دار و زیورآلات است که هر ساله در مرکز نمایشگاهی و همایشی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. سازندگان از سراسر جهان به این نمایشگاه می‌آیند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند، خریداران نیز می‌توانند از سایر کشورها با رعایت شرایط خاص در این نمایشگاه شرکت کنند. در دوره قبلی، این نمایشگاه میزبان خریدارانی از ۱۳۷ کشور خارجی و منطقه‌ای بوده است. غرفه‌داران نیز از ۳۷ کشور مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند.

جشنواره جواهر هنگ کنگ

۳۵امین دوره نمایشگاه جواهرات هنگ‌کنگ از تاریخ ۱ تا ۵ مارس (۱۰ تا ۱۴ اسفند ماه) در هنگ‌کنگ، مرکز نمایشگاهی و همایشی (HKCEC) برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط شورای توسعه و تجارت هنگ‌کنگ و با همکاری انجمن صنایع جواهر و هنگ‌کنگ، انجمن تولیدکنندگان جواهرات یشم هنگ‌کنگ و انجمن سازندگان جواهرات هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

جشنواره جواهر هنگ کنگ

عمده فعالیت‌های این نمایشگاه در زمینه‌های زیر است:

  • جواهرات فاخر
  • جواهرات ساخته شده از نقره
  • جواهرات عتیقه
  • ابزار و تجهیزات مربوط به جواهرات
  • تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان تجاری
  • برندهای تجاری ساعت مچی و دیواری
  • جواهرات
  • لوازم جانبی مربوط به جواهرات
  • جواهرات یشم
  • نمایش جواهرات و مواد بسته‌بندی
  • انجمن‌های تجاری

در سال ۲۰۱۷ این نمایشگاه در فضای ۷۳۹۵۹ متر مربعی با ۲۵۸۱ غرفه و ۵۱۹۰۵ خریدار برگزار شد.

بازدیدکنندگان تجاری بالای ۱۸ سال می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و هزینه ثبت نام برای هر نفر ۱۰۰ دلار هنگ‌کنگ، تقریبا معادل ۴۸۰۰۰۰ ریال است.

جشنواره جواهر هنگ کنگ

به دلیل مسائل امنیتی، همه خریداران چه آن‌هایی که از قبل ثبت نام کرده‌اند و چه آن‌هایی که در حال ثبت نام هستند، باید پاسپورت یا کارت شناسایی هنگ‌کنگی به کانتر ثبت خریداران ارائه دهند تا مهر اعتباری زده شود. ورود افرادی که فاقد مهر اعتباری نمایشگاه هستند، ممنوع است.

نمایشگاه بین‌المللی الماس، مروارید و گوهرهای گران‌بها نیز در سال ۲۰۱۸ از تاریخ ۲۷ فوریه تا ۳ مارس در یکی از انجمن‌های مرکز نمایشگاهی و همایشی هنگ‌کنگ به اسم AsiaWorld-Expo برگزار می‌شود. تقارن این دو رویداد با یکدیگر بر جذابیت آن افزوده است. در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۴۴۸۰ غرفه‌دار و ۸۵۰۰۰ خریدار از ۱۴۴ کشور و منطقه در این دو رویداد شرکت کردند.

HKCEC در مرکز شهر Wan Chai واقع شده است. برای غرفه‌داران این به معنی نزدیکی به خدمات کسب و کار، سرگرمی، ناهارخوری و امکانات خرید است. حمل و نقل عمومی به شکل تاکسی، اتوبوس و MTR به راحتی در دسترس است.

 

مطالب مرتبط:

منبع hktdc

دیدگاه