2018 ATM: برنامه ریزی برای توسعه اسپاهای لوکس در دبی

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
2018 ATM: برنامه ریزی برای توسعه اسپاهای لوکس در دبی

در کنار انواع گردشگری‌ها، گردشگری درمانی هم علاقه‌مندان خود را دارد و بهره‌برداری صحیح از آن نیازمند تهیه‌ی زیرساخت‌های لازم و اسپاها و هتل‌های مناسب است. امارات در این زمینه، عملکرد خوبی داشته است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط کالیرز اینترنشنال (Colliers International)، تعداد هتل‌های پنج ستاره‌ی در دبی در حال افزایش است و رشد سالیانه‌ی ۱۱ درصدی را تا سال ۲۰۲۱ تجربه خواهد کرد.

طبق گزارش‌های «Spa & Wellness Travel» که به‌طور انحصاری برای «بازار گردشگری کشورهای عربی» (Arabian Travel Market) تولید شده است، تعداد هتل‌های پنج ستاره‌ی دبی از ۱۰۷ هتل در سال ۲۰۱۷ به تعداد ۱۵۷ هتل در سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت.

با توجه به گزارش‌های «Visit Dubai»، مکان‌های جدیدی که در ماه‌های اخیر در دبی افتتاح شده‌اند، شامل اسپا در «پالازو ورساچه‌» و «اسپای بلغاری» است که تا سال ۲۰۱۹، بخشی از درآمد سالانه‌ی ۴۹۵ میلیون دلاری پیش‌بینی شده‌ی امارات از استراحتگاه‌ها را تامین خواهند کرد.

اسپای دبی

پلازا ورساچه‌ی دبی

سیمون پرس، مدیر ارشد نمایشگاه «بازار گردشگری کشورهای عربی» گفت:

در هر منطقه، بخش اسپاها چندین جنبه را در خود پوشش می‌دهند و نسبت به وقایع و تحولاتی که در بخش‌های دیگر، ازجمله بهداشت جهانی، زیبایی و سلامتی رخ می‌دهد، واکنش نشان می‌دهند.

در سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش تمرکز در این مناطق بودیم و دبی به سرعت مسیر سرمایه‌گذاری و نوآوری را پیمود و هتل‌هایی لوکس با برندهای تجاری مطرح افتتاح کرد.

با این حال، اسپاها دیگر منحصرا مربوط به بازار های لوکس نیستند.

در نتیجه، با حق انتخاب‌های بیشتری با قیمت‌های متنوع، تنوع در برخوردها، تکنیک‌های بازاریابی رقابتی و افزایش تعداد شیوه‌های مدیریتی برای حرفه‌ای‌ها روبرو خواهیم بود.

انتظار داریم که در سال ۲۰۱۸ و سال‌های بعد از آن، شاهد همگرایی این روندها با یکدیگر و شهرت بیشتر شهر دبی و منطقه به‌عنوان یک مقصد پیشرو در زمینه‌ی پزشکی، سلامت و رفاه باشیم.

در این گزارش، شرکت کالیرز (Colliers) داده‌های مربوط به اسپاها را که نشان‌دهنده‌ی ۳۶۹ اتاق درمانی در سرتاسر دبی و ابوظبی هستند، تجزیه و تحلیل کرده و تفاوت‌های ظاهری در روند تقاضا و درآمد آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

در سال ۲۰۱۵، سفرهای پزشکی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مقایسه با سال ۲۰۱۳، معادل ۴۴ درصد افزایش یافته، ولی تعداد اسپاها شاهد افزایش ۲۷ درصدی بوده است. کشورهای عمان و بحرین نیز در این زمینه پیشرفت‌هایی را تجربه کرده‌اند.

بحرین، همچنین، شاهد بیشترین افزایش میزان درآمد در یک دوره (۱۷ درصد) بوده است.

این گزارش این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که چنین عملکردی نشان‌دهنده‌ی وجود یک بازار بالغ است که توانایی جذب عرضه‌های جدید را دارد.

با درک این موضوع، امارات متحده‌ی عربی در حال ساخت ۸۳ هتل جدید تا سال ۲۰۱۸ است که شامل اسپا و سالن‌های زیبایی است و تا سال ۲۰۲۰ هم بیش از ۵۰۰ تسهیلات جدید را افتتاح خواهند کرد.

بیست و پنجمین دوره‌ی «بازار گردشگری کشورهای عربی» از ۲ تا ۲۵ آوریل در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه