یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از رودخانه ای در ایسلند تا مرتعی پر از اسب در وایومینگ

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از رودخانه ای در ایسلند تا مرتعی پر از اسب در وایومینگ

عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی ما را از رودخانه‌ای در ایسلند به مرتعی در وایومینگ می‌برند

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته، یک عکس هوایی از رودخانه‌ای در ایسلند، یک جشنواره در کاتماندو، فیل‌هایی که به هم خاک می‌پاشند، چند کودک که روی الوارهایی در رودخانه ایراوادی شناور هستد، چندین کارگر که افطار می‌کنند، دو خرس که با هم کشتی می‌گیرند و مرتعی در وایومینگ را به نمایش می‌گذارند.

ایسلند انتزاعی

ایسلند انتزاعی

این یک نقاشی انتزاعی نیست. این یک عکس هوایی از یک رودخانه یخی است که به دریایی در ایسلند می‌ریزد. شن‌های سیاهی که در هر دو طرف رودخانه وجود دارند، منشا آتشفشانی دارند.

بازیگر نقاب‌دار

بازیگر نقاب دار

یک بازیگر نقاب‌دار در فستیوالی در کاتماندو، نپال، در حال اجرا است. این جشنواره، در یک صومعه برگزار می‌شود و طی آن مردمان یومو دور هم جمع می‌شوند تا برای صلح جهانی دعا کنند.

وقت حمام

وقت حمام

فیل‌ها در غروب آفتاب، روی همدیگر خاک می‌پاشند. این حیوان از گل و خاک به‌عنوان ضدآفتاب استفاده می‌کند تا پوست خود در برابر اشعه‌های تیز و خطرناک خورشید در امان نگه دارد.

شناور بودن

شناور بودن

بچه‌ها روی چند الوار شناور در رودخانه ایراوادی در ماندالی، میانمار بازی می‌کنند. این رودخانه بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین (بیش از ۲۰۹۲ کیلومتر) رودخانه کشور است.

افطار

افطار

هنگام غروب در ماه رمضان، کارگران ساختمان در دبی دور هم جمع می‌شوند تا پس از یک روز طولانی روزه بودن، افطار کنند. عکاس این عکس کیمبری کوتس (Kimbery Coates) می‌گوید:

عاشق تمام جنبه‌های این عکس هستم. به هر گوشه که نگاه می‌کنم، یک تعامل بی‌نظیر می‌بینم.

بغل خرسی

بغل خرسی

عکاس این عکس، پاتریک ای مارتین (Patrick A. Martin)، از دو خرس که در یک روز بارانی در حال کشتی گرفتن بودند، عکس گرفته است. تهیه‌کننده عکس، دیوید وای لی (David Y. Lee) می‌گوید:

متوجه شدم که این خرس‌ها در حال کشتی گرفتن هستند، اما در این صحنه آن‌ها را به چشم دو انسان نگاه می‌کنم و می‌گویم همدیگر را در آغوش کشیده‌اند. همین کار لبخندی به لبم می‌آورد.

یک صبح در مرتع

یک صبح در مرتع

خورشید بر سر مرتعی در شل، وایومینگ طلوع می‌کند، در حالی که یک گاوچران می‌کوشد آخرین اسب از یک گله ۱۰۰ تایی را به گله بازگرداند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه