رشد سریع صنعت گردشگری حلال

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
رشد سریع صنعت گردشگری حلال

صنعت گردشگری حلال با پیشرفتی سریع، نظر متخصصان این صنعت را به خود جذب کرده است. در این میان کشور ترکیه، جایگاه ویژه‌ای در این نوع گردشگری برای خود دست و پا کرده است.

طبق گزارش ۲۰۱۹/۲۰۱۸ دولت اقتصاد جهانی اسلامی، اقامتگاه‌های مخصوص مسلمانان در ترکیه، یک مورد قوی برای مطالعه تقاضای بالا و پتانسیل درآمدزایی اقامتگاه‌های ساحلی حلال هستند.

درآمد سالیانه اقامتگاه‌های ساحلی حلال ترکیه در سال ۲۰۱۸ توسط سایت HalalBooking.com، حدود ۱۸۴ میلیون دلار تخمین زده شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد ۱۴ میلیون دلاری حلال بوکینگ.کام در سال ۲۰۱۷ از رزرو اقامتگاه‌های ساحلی بوده است.

اوفک سکچین (Ufuk Seçgin)، افسر ارشد بازاریابی حلال بوکینگ، گفت:

صنعت گردشگری حلال در مورد پیشنهاد انتخاب‌های مختلف به مشتریانمان است؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند نیازمندی‌هایی در سفر که برای خود و خانواده‌شان، مهم است را انتخاب کنند. ما راهی در اختیار مشتریان‌مان می‌گذاریم تا اطلاعاتی که نیاز دارند را به آسانی پیدا کنند.

سایت HalalBooking.com، حدود ۳۰۰ هزار مشتری از ۷۵ کشور دارد و مکان‌های اقامتی گردشگری حلال در سراسر جهان را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. بزرگ‌ترین بازار خارجی آن، بازارهای اروپایی مانند انگلستان و آلمان هستند. این سایت به مشتریانش اجازه می‌دهد تا مکان‌های اقامتی نظیر ویلا و هتل را با فیلترهای گردشگری حلال مانند دسترسی به غذای حلال، مناطق بدون الکل، امکانات اختصاصی زنان مانند اسپاها و استخرها و سرگرمی‌های خانوادگی، فیلتر کنند.

این سایت همچنین دارای امکانات منحصربه‌فردی چون «هزینه دقیق برای کل خانواده» برای فراهم‌کردن قیمت‌های دقیق و گزینه‌های مناسب اتاق‌ها برای گروه‌های خانوادگی بزرگ‌تر است. کشور ترکیه یک بازار پیشرو در صنعت گردشگری حلال و بخصوص اقامتگاه‌های ساحلی حلال است.

اوفک سکچین (Ufuk Seçgin)، افسر ارشد بازاریابی حلال بوکینگ در گزارش ۲۰۱۹/۲۰۱۸ دولت اقتصاد جهانی اسلامی گفت:

ما به موفقیت شگفتی در صنعت گردشگری حلال و بخصوص اقامتگاه‌های ساحلی حلال ترکیه دست پیدا کرده‌ایم. در طول پنج سال گذشته، ظرفیت مهمان‌پذیری، حدود ۴۵۰ درصد افزایش داشته است.

ترکیه همچنین خانه هتل بوف اولوداگ (Bof Hotel Uludag)، اولین هتل اسکی حلال در جهان در اقامتگاه اسکی مشهور کشور است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه