گردشگری حلال؛ هدف گذاری جدید صنعت توریسم در ترکیه

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵
گردشگری حلال؛ هدف گذاری جدید صنعت توریسم در ترکیه

ترکیه پس از حملات تروریستی سال‌های اخیر با کاهش چشمگیر گردشگران بین‌المللی رو به رو شده است. گردشگری حلال راهکار جدید برای رونق دوباره گردشگری است.

صنعت ۲۶ بیلیون دلاری گردشگری ترکیه در سایه تهدیدات امنیتی سال‌های گذشته دچار زیان و خسارت زیادی شده است، اما در کنار این کاهش ورود گردشگران بین‌المللی به کشور ترکیه، گردشگری حلال به خصوص در مناطق ساحلی ترکیه در حال رونق و گسترش است. در این رویکرد جدید، هتل‌ها و مناطق گردشگری به خصوص در شهرهای ساحلی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای توریست‌های مسلمان و اختصاص دادن استخرها و ساحل‌های جداگانه برای خانم‌ها و آقایان سبب شده‌اند تا بسیاری از گردشگران مسلمان ازاقصی نقاط جهان برای گذراندن تعطیلات، ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. در واقع هتل‌ها و مراکز اقامتی که در طرح گردشگری حلال مشارکت می‌کنند، محیط‌های سالم و مناسب را برای خانواده‌های مسلمان فراهم می‌کنند که در سایت halalbooking.com می‌توان آن‌ها را رزرو کرد.

پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ میلیون گردشگر از جاذبه‌ها و آثاردیدنی ترکیه بازدید کنند.

حملات تروریستی و بمب گذاری‌های چند سال اخیر در کشور ترکیه موجب شد تا صنعت گردشگری ترکیه با کاهش چشمگیری از توریست‌ها مواجه شود، اما به نقل از مسئولان صنعت گردشگری، گردشگری حلال رویکرد جدیدی است که موجب رونق دوباره صنعت گردشگری شده است.

ترکیه

مناقشات سیاسی میان دو کشور ترکیه و روسیه همچنین تهدیدات تروریستی سال‌های اخیر باعث کاهش چشمگیر ورود گردشگران به خصوص گردشگران روس که سهم بزرگی از صنعت توریسم را شامل می شوند، شده است و زیان قابل توجهی را به اقتصاد گردشگری ترکیه وارد ساخته است. اما بخش گردشگری امیدوار است با اقدامات مثبت صورت گرفته، صنعت گردشگری ترکیه دوباره به رونق گذشته خود بازگردد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ میلیون گردشگر از جاذبه‌ها و آثاردیدنی ترکیه بازدید کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه