ایسلند، امارات عربی متحده و سنگاپور؛ امن ترین کشورهای جهان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
ایسلند، امارات عربی متحده و سنگاپور؛ امن ترین کشورهای جهان

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، کشورهای ایسلند، امارات عربی متحده و سنگاپور به‌واسطه‌ی پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت، جزو امن‌ترین کشورهای جهان شناخته شده‌اند.

کشورهای ایسلند و امارات عربی متحده و سنگاپور، بر اساس یک گزارش جدید جزو امن‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌روند. سایت ویچ تراول (Which? Travel)، لیستی از امن‌ترین کشورهای جهان را طبق نرخ جرائم خشونت‌آمیز و آمار صندوق جهانی اقتصاد تهیه کرده است که عبارتند از:

ایسلند

امن ترین کشورهای جهان

باوجودی که مسافران در سفر به ایسلند ممکن است با شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد و چشم‌اندازهای خطرناک مواجه شوند، اما وقتی حرف از جرم و جنایت می‌شود،‌ ایسلند پایین‌ترین نرخ جرم در دنیا را دارد و یک سفر امن را به مسافران هدیه می‌دهد.

امارات عربی متحده

امن ترین کشورهای جهان

امارات عربی متحده علاوه بر شهرهای پر زرق‌وبرق و مناظر بیابانی زیبا،‌ همانند ایسلند پایین‌ترین نرخ جرم را دارد و مسافران می‌توانند در امنیت کامل از سفرشان لذت ببرند.

سنگاپور

امن ترین کشورهای جهان

سنگاپور رتبه‌ی دوم لیست امن‌ترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است.

اسپانیا

امن ترین کشورهای جهان

کشور اسپانیا را به غذاهای معروف، نوشیدنی‌های گوارا و فرهنگ متنوعش می‌شناسند، البته می‌توان مقام سوم در لیست امن‌ترین کشورهای جهان را نیز به ویژگی‌های آن اضافه کرد. علاوه‌بر اسپانیا، کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن و مراکش نیز در رتبه سوم  این لیست قرار دارند.

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که باز هم به دنبال شواهد و قراین بیشتر می‌گردید، می‌توانید این نتایج را با گزارش اخیر قانون و دستور جهانی ۲۰۱۸ (Global Law and Order) از موسسه گالوپ مقایسه کنید که طبق آن سنگاپور، امن‌ترین کشور جهان است و سپس نروژ، ایسلند و فنلاند در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. این رتبه‌بندی براساس نظر بیش از ۱۵۰ هزار نفر از سراسر دنیا است که درباره اینکه آیا هنگام پیاده‌روی شبانه به تنهایی احساس امنیت داشته‌اند یا خیر، آیا مورد آزار و حمله قرار گرفته‌اند و میزان اعتمادشان به پلیس محلی چقدر بوده است،‌ نظر داده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه