یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نورها در آسمان تا ستاره ها در دریا

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نورها در آسمان تا ستاره ها در دریا

نشنال جئوگرافی یا عکس‌های این هفته‌ی خود ما را از یک آتش‌بازی در اوج آسمان به عمق دریا می‌برد.

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته، عکس‌هایی از آتش‌بازی در ونکوور، شیرهایی که در حال مبارزه هستند، مرجان‌ها، عبور فیل‌ها، پرهای لباس یک خانم، یک آب‌فشان در یلواستون، و یک ستاره دریایی را به نمایش می‌گذارد.

آتش در آسمان

اتش در اسمان

فستیوال نورها یک مسابقه آتش‌بازی بین المللی است که هر ساله در ونکوور، بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود. جمعیت زیادی دور هم جمع می‌شوند تا نمایش کشورهای مختلف را که با موسیقی همراه است تماشا کنند. در سال ۲۰۱۸، تم نمایش‌ها «عشق» بود و کشورهای شرکت‌کننده شامل آفریقای جنوبی، سوئد و کره شمالی بودند.

گربه‌های مبارز

گربه های مبارز

در بیابان کالاهاری در بوتسوانا، دو شیر نر بر سر قلمرو خود، یا بر سر بدست آوردن یک شیر ماده با هم می‌جنگند. گاهی این جنگ‌ها منجر به مرگ می‌شود.

جواهرات دریایی

جواهرات دریایی

نور خورشید که بر مرجان‌های مجمع الجزایر Gardens of Queen‌ (یک منطقه حفاظت‌شده در ساحل جنوبی کوبا) می‌تابد، به آن‌ها درخشش خیره‌کننده‌ای می‌دهد. این منطقه را که کریستف کلمب آن را به افتخار ملکه ایزابل نام نهاد، با بوته‌های کرنا و صخره‌های مرجانی، تقریبا دست‌نخورده و سالم باقی مانده‌اند.

عبور فیل‌ها

عبور فیل ها

الگوهای پیچیده‌ و همیشه متغیر آب‌ها باعث ایجاد حیات‌وحش و پوشش گیاهی سرسبزی در دلتای اوکاوانگو در بوتسوانا شده است. با گشوده شدن مسیرها، این فیل‌ها از میان زمین‌های خیس عبور می‌کنند و به پویایی منطقه می افزایند.

پرهای شگفت‌انگیز

پرهای شگفت انگیز

یک خانم خندان راه خود را از میان جمعیت و در رژه‌ی کارناوال کارائیبی که در جولای گذشته در جرزی، نیوجرسی برگزار شد باز می‌کند. ویژگی این نمایش که امسال بیست و سومین  سالگرد آن است، به نمایش گذاشتن آداب و رسوم، فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلف است.

بر فراز آب‌فشان

بر فراز اب فشان

بخار از آب‌فشان یلواستون واقع در پارک ملی Lower Geyser Basin بلند می‌شود.

یک ستاره دریایی تنها

یک ستاره دریایی تنها

یک ستاره دریایی، که با شقایق‌های نعمانی بزرگ و سبز محاصره شده است، از صدف‌ها و شاخه‌ها تغذیه می‌کند. از سال ۲۰۱۳ ستاره‌های دریایی بسیاری در امتداد ساخل اقیانوس آرام جان می‌دهند. دانشمندان معتقدند که احتمالا آب‌های گرم‌تر باعث شده‌اند تا این جانوران مقاومت خود را تا حد مرگ از دست بدهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه